וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: הוזלה בביטוח החובה שתשפר את הבטיחות

1.3.2016 / 8:36

רפורמת ביטוח החובה שמקדם משרד האוצר מאז נובמבר נכנסת היום לתוקף. באוצר מבטיחים הוזלה של עשרות אחוזים, כאשר נהגים צעירים צפויים ליהנות מההנחות הגדולות ביותר, אך זאת בתנאי שבמכוניותיהם מותקנות בקרת יציבות ומערכות התרעה מפני תאונה

צילום מסך

רפורמת ביטוח החובה יוצאת לדרך: החל מהיום (ג') תוכלו ליהנות מהוזלה משמעותית בביטוח החובה לרכב, שעשויה לחסוך לכם מאות שקלים בשנה. להנחות גדולות במיוחד יזכו נהגים צעירים, הנוהגים במכוניות שמצוידות בבקרת יציבות ומערכות התרעה מפני תאונה. במשרד האוצר מעריכים שההוזלה בביטוח החובה לרכב תשפיע על כ-850 אלף נהגים.

"הוזלת התעריפים היא נדבך נוסף במאמצי משרד האוצר להוזלת יוקר המחייה", אמר אתמול (ב') שר האוצר, משה כחלון, שהוביל את הוזלת ביטוח החובה ביחד עם הממונה על שוק ההון והביטוח, דורית סלינגר. לדברי השר כחלון, "הצלחנו, בזמן קצר, לטפל במחירים בשוק שהעיקו על הנהגים הישראלים, ולפעול לשיפור התחרות בענף".

הביטוח המוזל מוצע על-ידי תאגיד ביטוח ("הפול"), שנמצא בבעלות חברות הביטוח הפרטיות ומבטח כיום בעיקר רוכבי אופנועים ונהגים שמוגדרים כ"מסוכנים" ואשר מתקשים לרכוש ביטוח באמצעות אחת מהחברות הפרטיות.

עד יישום רפורמת הביטוח, התעריפים שהציע "הפול" היו גבוהים משמעותית מאלה שהציעו חברות הביטוח הפרטיות. כעת, עם הוזלת הביטוח שמוכר "הפול" אל מתחת לרמת המחירים הממוצעת בשוק, החברות הפרטיות ייאלצו להוזיל את פרמיות הביטוח שהן מציעות לכלל הנהגים, או שיסתכנו בנטישת לקוחות.

לדברי סלינגר מהאגף לפיקוח על שוק ההון והביטוח, הרפורמה שיצאה היום לדרך "מוודאת כי מחירי ביטוח רכב החובה יוזלו באופן משמעותי, כך שישקפו את רמת הסיכונים בפועל". סלינגר – כמו השר כחלון - גם מבטיחה שמשרד האוצר ימשיך "לבצע מהלכים להגברת התחרות בתחומי הביטוח".

שר האוצר משה כחלון ודורית סלינגר הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון. קובי ליאני
שר האוצר משה כחלון מודיע על רפורמת הביטוח בנובמבר 2015/קובי ליאני

יש לכם מערכת התרעה? חסכתם יותר מ-1,000 שקלים

על-פי נתוני משרד האוצר, החיסכון לנהגים צעירים - שנוהגים במכוניות שמצוידות במערכות בטיחות מתקדמות - צפוי להגיע ליותר מ-1,000 שקלים בשנה. כך למשל, נהג בן 18 משלם כיום כ-3,100 עד כ-3,600 שקלים עבור ביטוח החובה. אותו נהג יכול כעת לרכוש ביטוח באמצעות "הפול" בתמורה לכ-2,300 שקלים, אך זאת בתנאי שבמכוניתו מותקנות בקרת יציבות (ESP) ומערכות התרעה מפני תאונה (כמו מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב ותאונת חזית-אחור).

החיסכון ממנו ייהנו נהגות צעירות צפוי להיות גדול עוד יותר. לפי משרד האוצר, נהגת בת 18, שמשלמת כיום כ-3,100 עד כ-3,600 שקלים עבור ביטוח החובה, תוכל לרכוש ביטוח חובה ב"פול" במחיר של כ-2,170 שקלים, אם במכוניתה מותקנות בקרת יציבות ומערכות התרעה מפני תאונה.

עם זאת, ראוי לציין שגם נהגים מבוגרים יותר ייהנו מההוזלה המובטחת בביטוח החובה. מנתונים שפרסם משרד האוצר עולה שנהגת בת 23, שבמכוניתה מותקנות בקרת יציבות ומערכות התרעה מפני תאונה, תשלם לתאגיד "הפול" תעריף בסך של כ-1,650 שקלים, וזאת לעומת תעריפים שמגיעים כיום עד ליותר מ-3,000 שקלים.

נהגת בת 30, שנוהגת במכונית המצוידת בבקרת יציבות ומערכות התרעה מפני תאונה, תשלם ל"פול" כ-1,100 שקלים בלבד, וזאת במקום פרמיית ביטוח בסך של כ-1,200 עד 1,470 שקלים באחת מהחברות הפרטיות.

יש לזכור כי בניגוד לבקרת יציבות, שמותקנת כיום בכל מכונית חדשה אך אינה ניתנת להתקנה במכוניות ישנות, את מערכות ההתרעה - כמו למשל מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב ומפני תאונת חזית-אחור - אפשר להתקין גם במכוניות חדשות וגם במכוניות ישנות. לכן, הוזלת פרמיית הביטוח למי שנוהגים במכוניות שמצוידות במערכות התרעה צפויה לשמש תמריץ כלכלי להתקנת המערכות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נהיגה בחורף. ShutterStock
מערכות בטיחות יוזילו את הביטוח באופן משמעותי/ShutterStock

אז איך תיהנו מהוזלה? פשוט תרימו טלפון

במשרד האוצר ממליצים לכל נהג שרוכש ביטוח חובה לערוך סקר שוק באמצעות אתר ייעודי של המשרד (בכתובת: http://car.mof.gov.il/). כאמור, עד יישום הרפורמה, הביטוח שהוצע על-ידי "הפול" לא היה רלוונטי עבור מרבית הנהגים, שכן הפרמיה שהציע תאגיד הביטוח הייתה גבוהה משמעותית מהממוצע בשוק.

אולם, החל מהיום, ממליצים במשרד האוצר לבדוק גם את התעריף שמציע "הפול", שכן הרפורמה הוזילה משמעותית את הפרמיות שמוצעות על-ידו. במשרד האוצר מדגישים שהכיסוי הביטוחי שמציעות כל החברות - ובכלל זאת "הפול" - זהה, כאשר ההבדלים העיקריים בין החברות השונות ניכרים במחירים ובאיכות השירות.

נהג שיימצא שה"פול" מציע עבורו את פרמיית ביטוח החובה הזולה ביותר, יוכל לפנות למוקד הטלפוני של תאגיד הביטוח או ליצור קשר עם אחד מסניפיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully