וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוגטי שירון: מכונית קיצון, שעולה על כל דמיון

2.3.2016 / 8:36

בוגטי חשפה את יורשת ויירון בז'נבה עם מנוע המפיק 1,500 כ"ס ומחיר של 2.4 מיליון יורו ליחידה. "אנחנו בוחנים את גבולות הפיסיקה"

אתר יצרן

באירוע שהקדים את פתיחת תערוכת ז'נבה חשפה בוגטי את יורשת מכונית ה"הייפר-קאר" המיתולוגית ויירון, בוגטי Chiron ("שירון"). הבוגטי החדשה, שנקראת על שמו של נהג הפורמולה 1 לשעבר, לואיס שירון (הנהג המבוגר ביותר שהשתתף במירוץ זה, בגיל 55), שואבת הרבה השראה ממכונית ה-GT הרעיונית שהוצגה בפרנקפורט וממשיכה להעמיד בקטגוריה זו ביצועים חסרי תקדים.

כמו הויירון, השירון מבוססת על מנוע W16 בנפח 8.0 ל' עם ארבעה מגדשי טורבו שסוחט ממנה 1,500 כ"ס ומעל 120 קג"מ בחיבור לתיבת הילוכים דו מצמדית. בבוגטי מדווחים שהשירון יכולה להאיץ ל-100 קמ"ש ב-2.5 ש' בלבד, 0-200 קמ"ש ב-6.5 ש', 0-300 קמ"ש ב-13.6 ועד 420 קמ"ש מרביים (בבוגטי טוענים שהיא מסוגלת לחצות 500 קמ"ש בכיול מסוים).

המערכת המנועית של שירון משופרת בכבדות בהשוואה למכונית הקיצון הקודמת; בבוגטי השתמשו אמנם ב-10 מצננים כמו בויירון, אך מערכת הקירור שואבת 60 אלף ליטר אוויר בדקה והיא מזרימה 800 ל' נוזל קירור בסירקולציה בכל דקה כדי להשאיר את השירון בטמפרטורת עבודה אידאלית.

כל הנתונים של השירון, לפחות על הנייר מראים שהיא קפצה כמה מדרגות מעל הויירון, ואפילו מנכ"ל החברה, וולפגנג דורהיימר אמר לכלי התקשורת כי הוא משתאה נוכח ההישגים של פולקסווגן (בעלת הבית) במיזם. "בוגטי הייתה חייבת לקחת צעד אחד קדימה. קשה להאמין שהצלחנו לעשות את זה... עם השירון, אנחנו רוצים לבחון את גבולות הפיסיקה".

למרבה המזל, השירון חמקה ממשבר הדיזל של פולקסווגן ופיתוח הדגם המשיך כסדרו. המשמעות היא, שלפחות מהפן הטכנולוגי הפשרות בה מעטות, וכך היא מאמצת בקרות אקטיביות משוכללות המשנות את תגובת המכונית בהתאם ללחץ המופעל על ידי הנהג ותנאי הסביבה. יש בה מערכת אדפטיבית עם 5 מצבי ניהוג, מערכת פליטה עם 6 יציאות (2 מחולקות), בלמים ענקיים שמקורם במכוניות פורמולה 1, ורובה עשויה תרכובות של קרבון (סיבי פחמן).

בוגטי תמכור את השירון בתמורה ל-2.5 מיליון יורו בהמשך השנה. רק 500 יחידות תיוצרנה - 150 כבר נמכרו מראש.

עוד הרבה על בוגטי בוואלה! רכב

בוגטי chiron. אתר יצרן
בוגטי chiron/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully