וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 שנים למייסד: למבורגיני מציגה את "סנטנריו"

6.3.2016 / 13:10

למבורגיני מציינת 100 שנים להולדת מייסד החברה האיטלקית וחושפת בז'נבה את סנטנריו עם 770 כ"ס. 40 תיוצרנה, כולן נמכרו מראש

אתר יצרן

למבורגיני חגגה בתערוכת הרכב בז'נבה 100 שנים להולדתו של מייסד החברה פרוציו למבורגיני עם מכונית על חדשה שתיוצר במרכב קופה ורודסטר במכסה מוגבלת. כנגזר מהרעיון שעומד מאחריה, מכונית הקיצון של המותג הבולונזי נקראת "סנטנריו" והיא מצטרפת לשורה של מכוניות נדירות בהן "ונאנו", "רוונטון" ו-"ססטו אלמנטו" שפותחו על מנת להדגיש את יכולותיה הטכנולוגיות של היצרנית. במעמד זה, צוינו גם 50 שנה ללמבורגיני מיורה.

סנטנריו מבוססת רובה ככולה על אוונטדור, אך היא נמוכה ממנה ב-10 סנטימטרים, צמיגיה רחבים יותר, והמראה החיצוני עבר שינויים לטובת חיזוקים אירודינמיים שיתמכו בכוח הצמדתה לכביש נוכח הקפיצה בעקומת האנרגיה; למבורגיני התקינה בה מנוע V12 בנפח 6.5 ל', המחלץ 770 כ"ס (חזקה ב-20 כ"ס מאוונטדור סופרלוצ'ה) ב-8,600 סל"ד, או כ-500 כ"ס לטון כשמשקלה הוא 1520 ק"ג.

התוצאה, כנהוג בלמבורגיני היא ביצועים עוצרי נשימה: את ההאצה ל-100 קמ"ש היא תסיים ב-2.8 שניות, ל-300 קמ"ש ב-23 שניות ועד 350 קמ"ש מרביים (מבוקרים אלקטרונית). למערכת ההנעה מחוברת הנעה כפולה עם היגוי אחורי אקטיבי שמעניק לנהג יכולת כיוונית חדה יותר בעיקולים מאתגרים או בתמרונים עירוניים שדורשים מעט גמישות. כוח הבלימה לא נזנח כמובן, וכאן מדווחים בחברה על מערכת האטה משופרת עם בלמים קרמיים שיכולה להחזיר אותה ל-0 מ-300 קמ"ש ב-290 מטרים.

למבורגיני תייצר 40 יחידות של סנטנריו, או 20 קופה ו-20 קבריולה במחיר של יותר מ-2 מיליון יורו למכונית. מי שחושב לקפוץ על ההזדמנות, מוזמן לפנות ב-2017 לאחד הרוכשים, שכן כל המכוניות נמכרו עוד בטרם סנטנריו הוצגה רשמית.

למבורגיני סנטנריו. אתר יצרן
למבורגיני סנטנריו/אתר יצרן

בשביל אדם צנוע שהחל לייצר טרקטורים הרבה לפני המחשבה על מכוניות ספורט, אין ספק שסנטנריו היא מתנה שהוא היה מתגאה בה לאחר 100 שנות קיום פתלתלות. מנכ"ל החברה הנוכחי, סטיבן ווינקלמן הוסיף באירוע החשיפה: "המכונית מייד משייכת עצמה לחוג מצומצם של מכוניות על לאספנים, כשמקביל היא חונכת טכנולוגית יוצאות דופן של למבורגיני. זו מחווה נהדרת לפורציו".

עוד הרבה על למבורגיני בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully