וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט מציגה את הטיפו החדשה

6.3.2016 / 7:45

פיאט תנסה להתחרות בקבוצת המשפחתיות העממיות עם הטיפו הצ'בק החדשה שתוחזק גם במרכב סטיישן. בחזית, מנועי בנזין, דיזל ותיבות אוטומטיות

פיאט טיפו. אתר יצרן
פיאט טיפו החדשה. שם מן העבר/אתר יצרן

מנכ"ל מותג פיאט, אלפרדו אלטויילה אמר בתערוכת הרכב בז'נבה שהטיפו החדשה נתפרה לשוק "אולטרה רציונילי, בעידן הפוסט-משברי של אירופה". עם תיאורים כאלו, קל להבין מדוע פיאט חוזרת להרגליה הקודמים ומכשירה מכונית משפחתית רגילה לחלוטין שאף מחזירה שם שלא נשמע בכבישים כבר למעלה מ-20 שנה. זו תהיה התשובה שלה לגרסאות "תקציב" של מתחרותיה מאירופה, יפן ודרום קוריאה.

הטיפו תגיע לכבישי אירופה במחיר של כ-14 אלף יורו - ובישראל תושק כבר בשבוע הבא. היא תיוצר בטורקיה במרכב הצ'בק, סדאן (בשם "איגאה") וסטיישן, ועל פי דיווחי פיאט הוזמנו למעלה מ-20 אלף מכוניות במרכב 4 דלתות (תא מטען נפרד) שיככב בין השאר גם בליסינג ובציים.

אורכה של טיפו כ-4.37 מ' והיא חולקת את מידותיה (פחות או יותר) עם פורד פוקוס או אופל אסטרה. תא המטען בגרסת הסטיישן מציע חלל אחסון של 550 ל' ללא קיפול שורה שתיים וברחבי תא הנוסעים עוד 12 ל' של אחסון. בפיאט טוענים שהיא מסוגלת להעמיס פריטים שאורכם עד 1.8 ל' בקיפול המושבים מאחור. מערכות הפנים תהיינה מודרניות עם BT מקורי, כניסות USB, שליטה מגלגל ההגה ועוד.

הפרטים הטכניים לא נחשפו במלואם, אולם פורסם בעבר כי המנועים שישרתו את טיפו יהיו ברובם בסיסיים וריאליים לשימושה; ההספקים ינועו בין 95 ל-120 כ"ס בין אם בלוגמי סולר או בנזין, בשידוך אל תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית.

טיפו תחזק מכוניות חדשות של פיאט בהן ה-124 ספיידר (שאף זכתה לגרסת "אבארט" בימים אלו), ה-500X וה-500 המחודשת. היא עתידה להגדיל את הכנסותיה של החברה בשיעור גבוה עם יותר מ-100 אלף מכירות בשנה עד 2018.

טיפו המקורית יוצרה בין 1988 ל-1995 וזכתה להצלחה באירופה. היא הולידה אף גרסאות ספורטיביות וכן מאובזרות יותר כגון "טיפו ספורטיבה" עם כ-150 כ"ס והייתה קרובה-רחוקה של אלפא רומיאו 145, 146 ו-155. כשיצאה לגמלאות, החליפה אותה פיאט בראבו.

עוד הרבה על פיאט בוואלה! רככב

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully