וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה לדור הבא של סובארו XV

7.3.2016 / 7:57

הדור הבא של סובארו XV מתעצב בימים אלו לקראת בכורה רשמית במהלך שנת 2017. האם ההצלחה תוליד גרסאות חזקות יותר?

סובארו XV. אתר יצרן
סובארו XV קונספט. בקרוב בלבוש סדרתי/אתר יצרן

סובארו הציגה בתערוכת ז'נבה את מה שיהפוך בעתיד הלא רחוק לדור הבא של רכב הפנאי הפופולרי XV. הדגם שהוצג ב-2013 זכה לביקוש גדול והוכתר לאחד מהקרוסאוברים הקומפקטיים החשובים בקבוצה שהורחבה באופן משמעותי. גם בישראל נמנה עם הטובים שבהם והתברג כמנוע צמיחה מרכזי של היבואנית המקומית סמל"ת.

ה-XV קונספט ממשיך רצף של דגמים רעיוניים שהחלו עם האימפרה סדאן לפני מספר חודשים. בסובארו השוו לו מראה הרבה יותר זוויתי וספורטיבי מקודמו בנוסח אאוטבק, ונראה שהוא גם עשוי להציע מידות מעט מרווחות יותר בחלל הפנים; הוא יהיה רחב מה-XV הנוכחי בכ-6 סניטמטרים, ארוך ממנו בלפחות 5 סנטימטרים, ובסיס הגלגלים יצמח ב-3 סנטימטרים. סימן שאלה עדיין נותר לגבי גודלו של תא המטען (שנחשב לנקודת תורפה), אך סביר שגם זה יגדל בכמה ליטרים שימושיים.

סובארו XV. אתר יצרן
סובארו XV/אתר יצרן

המנועים של ה-XV ישארו כפי שהם במצבם הנוכחי, אם ישנם דיווחים על מנוע טורבו 2.5 ל' מפורסטר. הבסיס מכל מקום, יתחיל עם שימוש במנועי 1.6 ל' וכלה ב-2.0 ל' בעל 150 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה סימטרית AWD כמקובל בסובארו. דגם היברידי של ה-XV נמכר בארה"ב עם תפוקה של 160 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-10.8 ש') אך מוקדם לדעת אם ינדוד גם אלינו.

בסובארו ידועים בחיבתם לעיצובים מעט מוגזמים בהשוואה לגרסת הייצור, כך שמותר להמר שבסופו של דבר ה-XV יקבל מראה מתון יותר ומאופק ביחס לדגם הקונספט החדש שמוצג בימים אלו בז'נבה. כך או אחרת מדובר ברכב אסטרטגי שלא זקוק לאיפור כבד כדי להמשיך את המומנטום של הדגם הראשון בסדרה.

עוד הרבה על סובארו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully