וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

33 ק"מ לליטר: פולקסווגן תתחרה בטויוטה פריוס

9.3.2016 / 8:01

משבר מנועי הדיזל בפולקסווגן מקדם את מיזם המכונית ההיברידית צעד נוסף אל עבר דו קרב מול טויוטה פריוס. גם יונדאי תהיה בתמונה

פולקסווגן XL1. אתר יצרן
פולקסווגן XL1. העתיד ההיברידי של פולקסווגן/אתר יצרן

מגזין הרכב הגרמני 'אוטו בילד' מדווח כי פולקסווגן נמצאת בשלבים מתקדמים לקראת פיתוח מקביל של המכונית הנסיונית XL1 שהוצגה בכמה גלגולים שונים בעשור האחרון. על פי הערכות הירחון, זו תהיה התגובה של פולקסווגן לטויוטה פריוס וכן ליונדאי, שחנכה לאחרונה את ההיברידית איוניק.

במטה פולקסווגן הכתירו את המכונית בשם הזמני XL3, שכן היא תשאב הרבה מכלולים והשראה מהמכונית עליה היא מבוססת, ה-XL1, מכונית ה-"1 ליטר" המהפכנית של היצרן שיוצרה במספרים מצומצמים לצרכי פיילוט. זו אצרה מנוע סולר ומערכת חשמלית שגמעה ליטר דיזל בכל 100 קילומטרים ונמכרה בגרמניה בתמורה ל-100 אלף יורו. העיצוב החיצוני לא יהיה עתידני כפי שמוצג בתמונות, אלא מעין הכלאה בין מרכב סדאן למראה משפחתי בסגנון פריוס.

מערכת ההנעה של ה-XL3 מורכבת ממנוע בנזין, סוללות ומנוע חשמלי, כמקובל במכוניות אלה; התפוקה תעמוד על כ-140 כ"ס מ-1.4 ל', בעוד המנוע החשמלי יוסיף עוד 35 כ"ס. לסוללות תהיה קיבולת יחסית גבוהה שתאפשר לנסוע למרחק שימושי עד התרוקנות, בעוד צריכת הדלק הממוצעת בשילוב מלא של המערכות תחזיר כ-33 ק"מ לליטר על פי פרסומי הירחון.

צריך לציין כי 'אוטו בילד' לרוב מדייקים בתחזיות, ולפי דבריהם המכונית תצא לאור ב-2018 עם תג מחיר של כ-30 אלף יורו. בהיבט הטכנולוגי לא מדובר כנראה בהישג חסר תקדים, אך ה-XL3 תהווה מפלט מסוים עבור פולקסווגן מפרשיית הדיזל שיש הסוברים כי תמשיך לככב בכותרות לתקופה ממושכת.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully