וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו 100 ויז'ן קונספט - גשר לעתיד

8.3.2016 / 8:03

ב.מ.וו הציגה במטה החברה במינכן את קונספט 100 ויז'ן, רכב אוטונומי המשקף את פני המותג לעשורים הקרובים. "אנחנו עדיין מאמינים שהנהג הוא המרכיב החשוב ביותר"

אתר יצרן

ב.מ.וו בחרה לדלג על תצוגות פורצות דרך בתערוכת ז'נבה וחשפה במטה הראשי במינכן מכונית ראווה בשם "100 ויז'ן קונספט". כפי שמשתמע מהכותר הלא כל כך מקורי, הב.מ.וו החדשה מציינת מחד 100 שנות קיום למותג, וכן מגלמת בתוכה אלמנטים עיצוביים שייכנסו לשימוש בדגמים הבווארים לאורך העשורים הקרובים.

הויז'ן, כמו רוב הדגמים הרעיוניים, מאמצת קו מחשבה שמתיישב בקנה אחד עם הגישה של יצרני הרכב המובילים שמסתכלים לאופק אל עתיד ללא נהג ואפס פליטת מזהמים; היא עשויה תרכובות קרבון (סיבי פחמן) ופלסטיק, מקדם הגרר עומד על 0.18CD בלבד (הממוצע כיום הוא בגזרת 0.29CD), וגודלה כשל ב.מ.וו סדרה 6 (אורך של כ-4.9 מ'). מערכת ההינע חשמלית לחלוטין מטבע הדברים, אולם ב.מ.וו אינה מפרטת אודותיה.

האינטראקציה עם מכונית אוטונומית עשויה להיות די מנומנמת, ולכן ב.מ.וו תתאים בעתיד בקרה עם 2 מצבים שנקראת "Alive Geometry", או גאומטריה חיה. כאשר הנהג רוצה לנוח ולהפקיד את הנסיעה בידי המחשב, ההגה, הדוושות והפקדים "מתקפלים" פנימה כדי שזה יוכל להתרווח ולהסתובב פנימה אל חלל הנוסעים. במצב נהיגה רגיל, המערכת מנתבת את כל העוצמה לידי הנהג ומשיבה את השליטה לידיו.

מעצב העל של ב.מ.וו, אדריאן ואן הוידניק, התייחס לחרדות של חובבי הנהיגה מפני המכונית האוטונומית. "אנחנו עדיין מאמינים שנהיגה במכונית תהיה חלק בלתי נפרד מהבעלות עליה. אין ספק שהמרכיב העצמוני ישחק תפקיד חשוב, אבל מרכיב ההנאה יהווה גם הוא נדבך מהותי מחווית הנהיגה. אנחנו רוצים שהלקוח יחליט מתי לנהוג, ומתי לתת למכונית לעשות את העבודה".

במסגרת חגיגות 100 השנים, ב.מ.וו תייצר עוד 3 קונספטים ברוחה של ויז'ן יחד עם מותגי מיני, רולס רויס ואפילו חטיבת האופנועים, חלקם יוצגו בארה"ב, סין ובאירופה עד סוף השנה. "אם הייתי יכול, הייתי מייצר את הויז'ן 100 מחר" אומר הוידינק. "אבל זה בסך הכול עוד צעד לעתיד - חלק מהרעיונות כאן יהיו זמינים רק בעוד 20-30 שנה. מעבר לזה, אפשר רק לדמיין".

עוד הרבה על ב.מ.וו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully