וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ישראל במוטוקרוס, סבב מספר 2

ערן אביבי ועמרי גוטמן

14.3.2016 / 12:17

בסבב השני של אליפות ישראל במוטוקרוס, עברו המתחרים משלב הבלימה לשלב הכתישה. קרבות בכל הגזרות, עם מסלול חדש ואקשן מטורף לקהל

צילומים: עמרי גוטמן

ביום שבת האחרון (12.03.2016) התקיים הסבב השני באליפות ישראל במוטוקרוס במסלול שבמכון וינגייט; האירוע והתאפיין בהרבה אמוציות, ולא מעט נפילות. במרכזו של היום מחלוקת שנסובה סביב הורדתו בדירוג של אריאל דדיה בשני המקצים, אבל גם אירוע זה לא העיב על הארגון המופתי של האירוע.

מירוץ מוטוקרוס וינגייט 12 מרס 2016. עמרי גוטמן, מערכת וואלה! NEWS
אליפות ישראל במוטוקרוס סבב שני/מערכת וואלה! NEWS, עמרי גוטמן

ספורט מוטורי בישראל. עכשיו

המקצים חולקו לסופר ג'וניורים, ג'וניורים מתחילים, בוגרים מתחילים, סניורים ולקטגוריות המקצועיות השונות ולהלן תיאור על קצה המזלג, על שהתרחש בכל אחת מהקטגוריות:

סופר ג'וניורים: אכרם אלחמידי פתח חזק בהולשוט, התמקם ראשון ושמר על מקומו בראש עד לסיום המירוץ, במשך 5 הקפות בשני המקצים. בסופר ג'וניורים ראוי לציין את בן אלמגור שסיים 2 במקצה הראשון ו-3 במקצה השני על רוח לחימה העזה אותה גילה. בג'וניורים המתחילים פתח ניב סבן חזק, לא הסתכל לאחור וסיים ראשון בשני המקצים. הראל הימן שסיים במקום השני כללי במקצה הראשון סיים 2 במקצה הראשון. במקצה השני ידין ניסו, 3 כללי, שמר את הראל הימן במקום השלישי. בהקפה האחרונה ידין התהפך אך הצליח להתעשת מהר ולמנוע מהראל הימן לעקוף אותו סיבוב אחד לפני בסוף.

בוגרים מתחילים: אופק קיסוס ניצח את שני המקצים תוך הפגנת רמת רכיבה גבוהה כולל עקיפות יפות וניהול מירוץ חכם. לידור גואטה שזינק לא טוב בשני המקצים, הצליח לטפס למעלה תוך כדי עקיפות רבות. במקצה הראשון סיים שני ובמקצה השני בעקבות מפגש לא מוצלח עם גלעד סננס, שניהם פרשו מהמירוץ ולידור לא הגיע לפודיום.

סניורים: ירון גולדשטיין שעבר לרכב על הונדה שמר על הבכורה בשני המקצים למרות שלא סיים ראשון באף אחד מהם. אבל תוך מפגן עקיפות מרהיב בחלקו הראה שכוחו עדיין במותניו. רובי מיכאלי סיים שני בשני המקצים ומאור אברהם סיים שלישי בשני המקצים למרות שבשניהם פתח גרוע ועקף את דרכו לפודיום.

מירוץ מוטוקרוס וינגייט 12 מרס 2016. עמרי גוטמן, מערכת וואלה! NEWS
צילום: עמרי גוטמן/מערכת וואלה! NEWS, עמרי גוטמן

חצי היום השני

בג'וניורים סוף סלע ואיתי דוב, רוכבים של דלב מוטוספורט וסדנת האלופים ברחו לשאר הרוכבים מההתחלה ועד הסיום כאשר סלע מסיים ראשון ודוב שני. במקצה השני כשהם שתי הקפות לסיום, בגלל אי הבנה של הסימון של מרשל הסיום הם סבורים שהמרוץ נגמר ויוצאים החוצה לפיטס. בערעור שהקבוצה הגישה השופטים קיבלו את טענתם לאי הבנה לפעולה של - אם יש ספק אז אין ספק - מה שגרם להם לצאת החוצה מהמרוץ. הראל מלמן סיים שלישי כללי.

ב- Mx3, הקטגוריה הגדולה ביותר בחצי השני היא זו שגם גררה איתה את מירב העניין ולאו דווקא לטובה. בעקבות קפיצה כאשר דגל צהוב מונף מנצח שני המקצים, אריאל דדיה, נענש ומורד על ידי השופט עדו כרמון לא פחות משלושה מקומות, עד למקום ה-4. מתן ניר שגם נענש בעצמו על אותו עניין במקצה הראשון, מסיים ראשון כללי בזכות מיקום טוב במקצה השני. חיים אוחנה שהפגין רכיבה יפה וספורטיבית מסיים 2 כללי וגל חסון מיד אחריו, במקום השלישי.

ב-Mx1 השתתפות דלילה ורק 6 רוכבים נענו לאתגר, שלושה מקבוצת המרוצים החדשה של הונדה ו-foxhead, שניים של ד.ל.ב. וסדנת האלופים ורוכב אחד של מטרו-מוטור. במקצה הראשון אורן חסון מהונדה פותח חזק ושומר על ההובלה עד הסוף. במקצה השני זיו כרמי פותח ראשון ושומר על ההובלה עד הסוף. בחלק הראשון של המקצה השני, אורן חסון יושב לזיו על הזנב אך נופל לא טוב בתוך סיבוב. לוקח לו זמן להתעשת והרוכבים עוקפים אותו ו הוא מסיים אחרון וללא פודיום.

בסופו של דבר 3 רוכבים מסיימים עם ניקוד כללי של 40 נקודות: אורן חסון, נמרוד דור וקוגן נאפסו. הדירוג הסופי נקבע לפי המיקום במקצה בשני וכך יוצא שקוגאן נאפסו מסיים 2 כללי, נמרוד דור 3 כללי ואורן חסון 4 כללי. יש לציין את איוב שוגן שהפגין רכיבה יפה אך לא עקבית וטעויות ברכיבה מנעו ממנו לסיים על הפודיום.

ב-Mx2, הקטגוריה החמה ביותר על המסלול, במקצה הראשון דור עטיה הוביל לאורך כל הדרך אך הלחץ החזק של אליקו אוחנה עשה את שלו, ובהקפה האחרונה ממש לקראת קו הסיום אליקו עוקף את עטיה ומסיים ראשון. במקצה השני דור עטיה כבר לא טועה לשומר על ההובלה לאורך כל הדרך. נפילה של אליקו אוחנה משאירה אותו מאחורי דן מיה ורוני רגף. בהמשך אוחנה עוקף את רגף ומסיים 3 אחרי דן מיה.
בכללי - דור עטיה מסיים ראשון, אליקו אוחנה שני ורוני רגף שלישי.

מירוץ מוטוקרוס וינגייט 12 מרס 2016. עמרי גוטמן, מערכת וואלה! NEWS
מירוץ מוטוקרוס וינגייט 12 מרס 2016/מערכת וואלה! NEWS, עמרי גוטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully