וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: הוסקוורנה 701 אנדורו

15.3.2016 / 11:30

גרסת האנדורו החדשה של ההוסקווארנה 701 התגלתה כמוכשרת במיוחד, גם בשטח, גם בתנאים קשים, גם ברכיבה ספורטיבית וגם ברכיבת כביש יומיומית. אופנוע דו-שימושי אמיתי

צילומים: קובי ליאני, ראובן סביו

מבחן הוסקווארנה אנדורו 701. קובי ליאני
נוגע בשמים: הוסקווארנה 701 אנדורו/קובי ליאני

את המבחן של ההוסקווארנה 701 אנדורו החדש אנחנו מתחילים שלא כהרגלנו, ישר מהסוף. זאת משום שה-701 החדש התגלה כאחד מאותם אופנועים נדירים ובודדים, שלא משנה להיכן לקחנו אותו, הוא תמיד גרם לנו לחייך, להתרגש משום שאפשר לנו לבצע מגוון דברים שעד היום לא חשבנו שניתן לעשות את כולם יחד באופנוע אחד. טיול שטח נינוח עם רוכב נוסף, רכיבת שבילים במהירות מטורפת, רכיבת אנדורו איטית במסלולים עם קשיי עבירות, דיונות חול, רכיבה עירוני ובינעירונית, כביש מפותל ומה לא. כל מסלול שאליו לקחנו את ה-הוסקווארנה המגודל, הוא היה שם כדי לרגש. לא סתם בא לעבודה, אלא ממש בא לעבוד. הוא מציע מצד אחד תנוחת רכיבה של אופנוע שטח מקצועי, משקל נמוך ומנוע חזק מאוד, אך מהצד השני הוא נשלט בקלות ובנוי משלדה ומתלים שמגבים את הרוכב בכל מצב.

מבחן הוסקווארנה אנדורו 701. קובי ליאני
מבחן הוסקווארנה אנדורו 701/קובי ליאני

וחזרה אל ההתחלה

בעקבות ההצלחה בתחום אופנועי השטח המקצועיים, החליטו אנשי הוסקוורנה להרחיב את היצע האופנועים גם לאופנועים המיועדים לשימוש יום יומי בכביש הציבורי ובשנים הקרובות נראה תחת המותג אופנועים נוספים שפונים לעולם הסלול. כמו בכל דגמי הוסקוורנה החדשים, מאז נרכשה על ידי חברת KTM בשנת 2013, גם במקרה זה נעשה שיתוף מכללים מסיבי עם אופנוע קיים של האוסטרים. במקרה זה הבחירה נפלה על דגם ה-690 אנדורו, שנבחן אצלנו לפני כשנה (לחצו כאן למבחן). ה-690 זכה אצלנו לשבחים רבים, בעיקר בגלל השילוב בין ביצועי שטח וכביש ברמה ששום אופנוע דו שימושי אחר כיום מסוגל אליה. ה-701 החדש של הוסקוורנה אמנם מבוסס עליו, אך נראה שלקח את נושא הביצועים צעד נוסף קדימה, בעיקר בזכות מתלים בעלי מהלך ארוך יותר וביול נוקשה יותר. חשוב לציין שעברה כבר למעלה משנה מאז שרכבתי על ה-690 ולא ביצעתי מבחן השוואתי באותם תנאים לשני האופנועים, אך ללא ספק ההבדל במתלים הוא השוני העיקרי בין שניהם פרט לעיצוב.

ה-701 נראה קצת כמו אופנוע עתידני, בגלל חלקו האחורי הגדול שכולל את מכל הדלק בנפח 13 ליטרים המשמש גם בתור שלדת זנב. בנוסף ישנו גם עיצוב המבוסס על קווים ישרים, פינות חדות ושימוש נרחב בצבעים של לבן, כחול וירוק זרחני. מעבר לכך מצאנו גם שלל חלקים לא שגרתיים כגון שלדה הבנויה מסבך צינורות פלדה בסגנון אופנוע כביש, משתיק בצורת מחומש ומושב ארוך ביותר המזכיר מושב של אופנוע ים. קשה להישאר אדישים למראה ה-701 ואכן כמעט כל מי שראה את האופנוע כולל אנשים שלא מבינים מה בדיוק הם רואים ציינו שהוא נראה לכל הפחות מעניין ומסקרן.

מבחן הוסקווארנה אנדורו 701. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
הוסקוואנרה 701 אנדורו/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

מרגיש כמו אופנוע שטח מקצועי

תנוחת הרכיבה זהה לאופנועי השטח המקצועיים בזכות הכידון הרחב והישר, מושב גבוה וארוך במיוחד ורגליות רוכב גבוהות ומשוננות לטובת רכיבה בעמידה. תפעול המצמד, ידית הגז והבלמים חלק ומדויק בצורה מפתיעה יחסית לגודל המנוע והממדים הכלליים ובזכות כך מתקבלת תחושת שליטה מעולה באופנוע. לאחר כיוון של גובה המנופים, פרוק המראות, הורדת לחץ האוויר בגלגלים ל-20 P.S.I ובדיקה שהמתלים מכוונים על המצב הסטנדרטי יצאתי לדרך.

ברכיבה בשטח מרגישים מיד את איכות המתלים ובעיקר את אופן פעולתו של המזלג הקדמי, שלא נוטה להיסגר בצורה מוגזמת תחת בלימה או בהתקלות במכשולים. תכונה זו מאפשרת גם לבצע שינויי כיוון חדים במהירויות גבוהות מבלי לפגוש באותה תחושת גמישות ורפיסות המאפיינת את מרבית האופנועים הדו שימושיים. תכונה זו יוצרת תחושת בטחון המאפשרת לרוכב להגביר את המהירות וליהנות מרכיבה מהירה ואגרסיבית גם במסלולים שעד היום אופנועים דו שימושיים אחרים היו פשוט עוברים בהם תוך מחשבה על מניעת נזקים בלבד.

הסיבה להתנהגות זו של המזלג היא העובדה שהוא בעל מהלך ארוך מאוד של 275 מילימטרים ובנוי בצורה של תאים פנימיים סגורים הקרויים בקיצור CS4. תאים אלו מאפשרים למזלג להיות מצד אחד רגיש למכות קטנות בתחילת המהלך ומצד שני להתנגד ביעילות לאותם מכות חזקות בנחיתות מקפיצות ובהתקלות עם מכשולים במהירויות גבוהות. מאחור מותקן בולם אחורי יחיד עם שלל אפשרויות כיוון וגם הוא בעל מהלך של 275 מילימטרים ומחובר אל השלדה עם מנגנון מנופים המעניקים גם לו התנהגות פרוגרסיבית בדומה למזלג.

כפי שאתם מתארים לעצמכם, לכל דבר יש מחיר ואכן המחיר עבור המלים המדהימים הללו הוא גובה מושב של 91 ס"מ שגרם גם לי שגבהי 185 סנטימטרים, להגיע לקרקע רק עם הקצה הקדמי של המגף. אני בטוח שקיימים קיטים להנמכה ומושבים פחות מרופדים שעשויים לעזור, אך ללא ספק מדובר באופנוע גבוה מאוד.

מבחן הוסקווארנה אנדורו 701. קובי ליאני
המנוע גמיש ומאפשר גם לנוע לאט בתנאים טכניים וגם לטוס בשבילים/קובי ליאני

מנוע בריון וגמיש

מנוע הסינגל בנפח 690 סמ''ק מצליח לשלב בין הספק אדיר של 67 כוחות סוס ב-7,000 סל''ד ומומנט של 6.8 קג"מ ב-6,500 סל''ד, יחד עם פעולה ותגובה רכה ומדויקת במיוחד. את זה משיגים בזכות שילוב מוצלח בין מערכות בקרה ממוחשבות המפקחות על ההזרקה וההצתה לבין מכניקה מתוכננת היטב ובעלת פעולה חלקה. אחת הדוגמאות הבולטות היא החיבור בין ידית הגז לבין הפרפר השולט על כניסת האוויר למנוע בתוך פתח היניקה. באופנוע זה הדבר נעשה בעזרת מנוע חשמלי הנשלט על ידי מחשב המתאם בצורה האופטימאלית בין רצון הרוכב למצב המנוע ולמפת הביצועים שכרגע המערכת מכוונת לפיה.

זה לא אומר שהאופנוע לא עשוי להפתיע אותך ולגרום לזריקות זנב אגרסיביות בלתי מכוונות כתוצאה מפתיחה של הגז בהטיה, אבל זה אומר שגם תוך כדי זריקת הזנב ניתן בקלות יחסית לשלוט בהחלקה ולצאת ממנה בשלום ועם חיוך ענק על הפנים. החוויה מהמנוע היא עוצמתית ומענגת מאוד והעובדה שהוא מסוגל גם לרדת לסל''ד נמוך ביותר ולהתגבר על עליות איטיות בשטח וגם להטיס את האופנוע בסל''ד גבוה, היא העדות ליעילות ולביצועים הגבוהים של המנוע המדהים הזה.

מבחן הוסקווארנה אנדורו 701. קובי ליאני
67 כ"ס ו-6.8 קג"מ יכולים לקחת אותך רחוק מאוד/קובי ליאני

יותר מפותל, יותר טוב

פרט לרעידות בכידון ברכיבה מהירה בכביש, לא מרגישים בוויברציות מטרידות אחרות ולמי שיעשה שימוש נרחב בכביש הייתי ממליץ להרכיב תושבות כידון גמישות כדי להקל על הרעידות ולאפשר למראות למלא את ייעודן באופן טוב יותר. ברכיבה בכביש ה-701 מאפשר לך לרכב עם תחושה של כל יכול ללא התחשבות בבורות שבכביש, בסוג הפניות או במהירות התנועה. כבישים מפותלים הם הצד החזק שלו ומהר מאוד מצאתי את עצמי משתמש בטכניקה של רכיבת סופר מוטו כדי להיכנס ולצאת מהר מהפניות והפסים השחורים אותם השאירו על הכביש צמיגי הקונטיננטל TKC הם העדות לכך שנהניתי מאוד מהביצועים ומהיכולת של האופנוע במצבים אלו.

המצמד בעל מנגנון למניעת נעילה בבלימה הוא אחת מנקודות החוזק של ה-701 ברכיבת כביש אגרסיבית והוא מאפשר הורדת הילוכים ברוטאלית לפני פניות חדות וכניסה אליהן עם גלגל אחורי שמתחיל להחליק, אך עדיין לא נעול בצורה מסוכנת. בנוסף לכך פעולתו החלקה יחד עם הרגישות של המנוע לשינויי המצב של ידית הגז והנוקשות של המתלים, מאפשרים לבצע החלקות זנב נשלטות ומהנות במיוחד ביציאה מהפניות. אני בטוח שאם אי פעם יהיה לי אופנוע כזה, אני ארכוש סט גלגלי 17 לרכיבה ספורטיבית בכביש או לרכיבה במסלול סופרמוטו.

ב-701 לא מורכבת מערכת לבקרת אחיזה בהאצה ולעניות דעתי, היא לא נחוצה בסוג כזה של אופנוע, אבל מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה A.B.S קיימת וניתנת לביטול על ידי מתג ולכיוון במספר מצבים בעזרת דונגל מיוחד הניתן לרכישה כתוספת. ה-701 מגיע מאובזר לחלוטין לרכיבת שטח, כולל מגן מנוע תחתון מפלסטיק ומגני ידיים פתוחים, אך למי שמתכוון לבצע רכיבות אדוונצ'ר ארוכות הייתי ממליץ על הרכבת מגן מנוע מאלומיניום ומגני ידיים סגורים. חברת הוסקוורנה מקפידה לייצר ליין מקיף במיוחד של שיפורים עבור כל אחד מדגמיה בכדי להקל על הלקוחות להתאים טוב יותר את האופנוע לדרישות האישיות שלו, חשוב לציין שבמקרה זה החלקים נבחנו ונבדקו על ידי היצרן עצמו ולכך יש יתרון גדול.

מבחן הוסקווארנה אנדורו 701. קובי ליאני
מבחן הוסקווארנה אנדורו 701/קובי ליאני

הוסקוורנה צועדת צעד גדול קדימה עם דגם ה-701 אנדורו ולמעשה נכנסת לפלח השוק של אופנועים דו שימושיים עם טוען לכתר רציני מאוד. ה-701 הוא בהחלט אופנוע מלהיב ומהנה ביותר שמצליח לענג את הרוכב בעיקר כאשר הוא מחליט להגביר את הקצב בשטח, בכביש ובכל מסלול שרק יעלה על הדעת. השלדה, המנוע והמתלים מאפשרים ביצועים שעד היום היו רק בגדר חלום עבור אופנועים דו''ש סדרתיים.

בתור אופנוע אדוונצ'ר לטווח אורך, צריך לקחת בחשבון שנוחות הרכיבה בישיבה לאורך זמן עלולה להיות מעט מאתגרת. אולם ברכיבות קצרות יותר מגיחות לרמת הגולן, ה-701 יכול בהחלט לשמש בתור אופנוע לשימוש יום יומי בעיר ככלי תחבורה ובשעות הפנאי בתור אופנוע ספורטיבי בשטח וגם על האספלט. מחיר של כמעט 70,000 שקלים לא גורם לו להיות יקר הרבה יותר משאר האופנועים בפלח השוק שלו וזאת למרות איכות המכלולים שמהם הוא מורכב. אם זו ההתחלה של הוסקווארנה החדשה בכביש (שלא תחת ב.מ.וו), אז בהחלט יש למה לצפות לעתיד הקרוב.

מבחן הוסקווארנה אנדורו 701. קובי ליאני
מבחן הוסקווארנה אנדורו 701/קובי ליאני

בעד
1. הנאה מרכיבה בכל התנאים , במיוחד ברכיבה אגרסיבית ומהירה בשטח ובכביש.
2. מנוע חזק ביותר ויחד עם זאת נשלט בקלות.
3. מצמד מוגבל נעילה מונע נעילת גלגל אחורי בהורדת הילוכים ובבלימה עם המנוע.
4. תנוחת רכיבה המאפשרת תנועה לכל אורך האופנוע.
5. רמת גימור גבוהה.
6. מכלולים איכותיים: כידון, מכלולי שליטה, מתלים, בלמים ועוד...
7. מערכת תאורה.
8. זמינות חלקים משופרים מקוריים.
9. עיצוב חדשני ומקורי.
10. מערכת A.B.S יעילה גם בשטח.

נגד
1. רעידות בכידון, מורגש רק בכביש במהירות גבוהה, אולי P.H.D.S יפתור את הבעיה.
2. מיקום משאבת בלם אחורי.
4. זווית צידוד כידון מוגבלת.
5. מראות.
6. מנגנון פרוק המושב המהיר לא ניתן לביטול והמושב בטוח לא זול
7. מושב גבוה מאוד.

על הצד הטכני:

מנוע: צילינדר יחיד, ארבע פעימות, קירור מים, גל זיזים יחיד, שני מצתים
קדח/מהלך: 102/84.5 מ''מ
נפח: 690 סמ''ק
הספק: 67 כ''ס
הזרקה: קאהין, מגופה נשלטת אלקטרונית
הצתה: דיגיטאלית, מפות הצתה ניתנות לשינוי על ידי בורר
התנעה: חשמלית
מצמד: תפעול הידראולי עם מגביל נעילה מכאני
גיר: 6 הילוכים
יחס העברה ראשוני: 36:79
יחס העברה סופי: 15:45
שלדה: מסבך צינורות פלדה מעל המנוע
מתלה קדמי: 48 מ''מ, מהלך 275 מ''מ,
מתלה אחורי: בולם יחיד מחובר למנגנון פרוגרסיבי מהלך 275 מ''מ
בלם קדמי: 300 מ''מ
בלם אחורי: 240 מ''מ
צמיג קדמי: 90/90-21
צמיג אחורי: 140/80-18
מכל דלק: 13 ליטרים
בסיס גלגלים: 150.4 (+-1.5) ס"מ
מרווח גחון: 28 ס''מ
גובה מושב: 91 ס''מ
משקל: 143 ק"ג
מחיר: 69,900 שקל

עוד על הוסקווארנה בוואלה! רכב

כל עולם הדו-גלגלי בקליק אחד

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully