וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה מפריט את מבחני הנהיגה המעשיים

17.3.2016 / 12:18

פרסם מכרז להפעלת מבחני נהיגה שיקצרו את זמני ההמתנה של התלמידים. שר התחבורה כץ: "אני נחוש לבצע את הרפורמה.לא יעזרו לחצים ואיומים של גורמים אינטרסנטיים". הזוכים ידרשו להקצות "טסט" מעשי בתוך 3 ימים

רכב 'במבחן', נובמבר 2015. ראובן קסטרו
מבחני הנהיגה עוברים להפרטה/ראובן קסטרו

בעקבות הביקורת הרבה שנשמעה באחרונה על כך שתלמידי נהיגה נאלצים להמתין שבועות מייגעים למבחני נהיגה מעשיים ("טסטים"), הודיע היום (חמישי) משרד התחבורה כי הוא עומד לפרסם מכרז שיפריט את מבחני הנהיגה במטרה לקצר את זמן ההמתנה של התלמידים באופן משמעותי, וכן ישפר את רמת השירות והטכנולוגיה הניתנת לחניכים. שיטה זו נהוגה כיום במספר מדינות באירופה, בהן גרמניה, בלגיה ולוקסמבורג.

על פי דברי משרד התחבורה, החברות שתזכנה במכרז מחויבות להקצות לתלמידים מבחן נהיגה ראשון בתוך 3 ימים ומבחן חוזר בתוך 7-14 יום. המבחנים יבוצעו על ידי שני זכיינים בהתאם לחלוקה גאוגרפית של מדינת ישראל כאשר כל אחד יופקד על אזור מסוים. הזכיין ידרש להפעיל מערכת אוטומטית להקצאת המבחנים באמצעות אתר אינטרנט, וזו תקבע את מועד המבחן לאחר ביצוע המבחן הפנימי בבית הספר. שיבוץ הבוחנים, גם הוא יעשה באופן אוטומטי.

במסגרת הרפורמה, מציין השר כץ כי יוקם מערך אימות מקצועי עם קריטריונים בסטנדרט גבוה, לרבות שימוש בעשרות בוחנים של משרד התחבורה שיפקחו על הבוחנים החדשים ויסייעו בשקיפות ונטרול פעולות פסולות שפוגעות בתוצאות המבחנים. כן נאמר, כי נקבעו מנגנונים מדידים ואובייקטיביים למניעת הטיית אחוזי ההצלחה של התלמידים, לדוגמא איסור קביעת מנגנוני תמרוץ לבוחנים על פי אחוזי מעבר או כישלון. הזכיין יגיש דוח סטטיסטי מדי רבעון, או כפי שיקבע, על אחוזי ההצלחה והכישלון של כל בוחן, לצורך הפקת לקחים.

מבחינה מעשית, התלמידים יזכו לתיעוד מלא של הנהיגה באמצעות מערך GPS, מצלמות והקלטה קולית של מסלול הנסיעה, כך שבסיום יועבר דיווח מלא לטאבלט של הבוחן עם כל המנגנונים הטכנולוגיים שמותקנים ברכב המזינים מידע בזמן אמת. במשרד התחבורה טוענים כי כך "תובטח אחידות והוגנות במבחנים בין כל התלמידים". בסיום המבחן, במידה ונכשל, התלמיד יוכל לקבל את תיעוד הנהיגה ולהחליט אם להגיש ערר על תוצאות המבחן.

"אני נחוש לבצע את הרפורמה, ולאפשר לזכיינים פרטיים להפעיל את מערך מבחני הנהיגה המעשיים. לא יעזרו לחצים ואיומים של גורמים אינטרסנטיים ובעלי עניין, המשתמשים בצעירים הממתינים לטסטים, ומנסים לתפוס עליהם טרמפ פוליטי. כך עשיתי בתחומים אחרים, וכך יהיה גם בתחום זה" הוסיף השר כץ.

עוד הרבה על משרד התחבורה בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully