וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילה בסלע: דגמי התצוגה של Jeep ל-Moab Easter-Safari

25.3.2016 / 8:43

כבכל שנה, Jeep מוציאה לנו את העיניים עם רכבי קונספט מדליקים ורבי יכולת. במלאת 75 שנים ל-ג'יפ ו-50 שנה למפגש השנתי במואב, הם הרחיקו לכת עם הדמיון וביצועי השטח. לבכות מקנאה

רכבי ג'יפ משופרים. אתר יצרן
אל תחפשו מראות חשמליות על טנדר FC150 המדליק, אבל טונות של כאריזמה, יש ויש/אתר יצרן

מואב היא בירת ה-4X4 העולמית וב-Easter Safari הנערך בימים אלה, מתכנסים אליה עשרות אלפי ג'יפאים המטיילים במסלולי הסלע הייחודיים, קונים ומוכרים שטויות ושיפורים, שותים בירה וצולים סטייקים על האש. FCA (קונצרן פיאט-קרייזלר) מנצל את ההזדמנות ובכל שנה מציג רכבי קונספט, האמורים להשיג שתי מטרות: לקדם את תדמית jeep, ולבדוק את תגובת הקהל לקונספטים הנועזים והחדשניים. חלק גדול מהדגמים אינו עובר את שלב האבטיפוס המדליק, אחרים מתגלגלים בסוף לאולמות התצוגה.

ראשון ראשון חביב, FC150

רכבי ג'יפ משופרים. אתר יצרן
רכבי ג'יפ משופרים/אתר יצרן

אני יודע שמקובל לשמור את הסוכריות לסוף הארוחה, אבל אני כבר לא יכול לחכות. עיצוב הר?טרו של Forward Control FC150 מדליק את הדמיון, החל בחזית המעוגלת בצבעי אדום-לבן, עבור דרך ארגז המטען הקומפקטי, וכלה בצבע "אדום-דהוי" ייחודי הכולל כתמי חלודה, היישר מפס הייצור... Forward Control המקורי היה חמוש במנוע "Go Devil" שהניע גם את רכבי מלחמת העולם השנייה, אבל רכב התצוגה המתוק יושב על שלדת רנגלר TJ 2005, מתקדם באמצעות מנוע פנטהסטאר מודרני ותיבת שלושה הילוכים אוטומטיים. כדי שהוא יוכל לטפס במשעולי הסלע של מואב קיבל ה- FC150 סרני דנה 44 ו-60 עם יחסי העברה מקוצרים, נעילות ושאר תופינים. קשה להאמין שיהלום תצוגה זה יגיע לאולמות התצוגה, אבל מי יודע?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

רנגלר Trailcat, עם 707 כ"ס

מכונת הביצועים של מואב 2016 יושבת על שלדה מוארכת של רנגלר קצר, חמושה במנוע Hemi 6.2 ליטר המוגדש עם סופר צ'ארג'ר, ומספק 707 כוח סוס היסטריים לחלוטין. החלון הקדמי הונמך להענקת צללית ספורטיבית, והמרכב עוטר במדבקות וקישוטי Mopar, סדנת השיפורים של ג'יפ. 'חתול השבילים' נועל צמיגי 39.5 אינץ' קרביים על חישוקי בידלוק וסרני דנה 60. בולמי פוקס משלימים את חבילת הביצועים ואת ישבנך תניח על מושבים הבנויים חומרים מרוכבים, לקוחים מדודג' ווייפר.

טנדר דאבל-קאבינה, Crew Chief 715

רכבי ג'יפ משופרים. אתר יצרן
דאבל-קבינה מרושע, מוכן לשטח. בשנות השבעים היו לנו גלדיאטורים צבאיים, בדומה לרכב התצוגה/אתר יצרן

עוד ניצוץ של גאונות העשוי להגיע לייצור סדרתי הוא Jeep Crew Chief 715 המצדיע לג'יפים הצבאיים ההיסטוריים ובראשם, טנדר Kaiser M715. הבסיס המכאני לרכב התצוגה הוא רנגלר אנלימיטד סטנדרטי, השומר את המנוע ותיבת ההילוכים הסדרתית. אורך הארגז 1.5 מטר, בשני הקצוות פגושי מתכת נושאי כננת, הדפנות מחוררות. הצ'יף מוגבה ב-4 אינץ' ועל חישוקי ה-20 אינץ' ביד-לוק הוא נועל צמיגי 40 אינץ' בעלי פרופיל "נאטו" צבאי, דומה לזה שהיה מקובל בצה"ל. עיצוב הפנים צנוע למדי אבל השאירו את ריפודי העור, והוסיפו מפסקי נעילת דיפרנציאל בסגנון רכבי הבאחה. אל תשאלו כמה זה עולה.

רכבי ג'יפ משופרים. אתר יצרן
מקוצר בסגנון CJ5, הרנגלר האדום מחייה זיכרונות קדמוניים – למרות שמתחת לקליפה הנוסטלגית, יש מכאניקה מודרנית ועתירת ביצועים/אתר יצרן

רנגלר Shortcut

בעוד שה- Trailcat הסופר ספורטיבי הוארך בכ-36 ס"מ, ה- Shortcut האדום משחזר את מראהו של CJ5 משנות החמישים, בעזרת קיצוץ של 26 ס"מ ממרכבו של רנגלר מודרני. זהו רכב פשוט ו פונקציונאלי בעל יכולת תמרון גבוהה, עם צמיגי שטח 35 אינץ' צנועים יחסית; בואו נראה אם הוא עובר טסט בחולון. הצבע האדום נקרא בשנות השבעים riverside orange , בולמי פוקס מגביהים את המרכב בשני אינץ', קשת ההתהפכות מינימליסטית. לוח המחוונים המקורי של הרנגלר נשאר, אבל הוא יצוק מפלסטיק אדום. משענות מושבי העור נמוכות, כדוגמת ה-five המקורי.

רנגלר Trailstorm

'סופת השבילים' היא בעצם, רנגלר רוביקון מוארך עליו הועמסו תוספות רבות, די סטנדרטיות במונחים של מואב. הגבהה 2 אינץ', צמיגי 37, פגושים משופרים וכננת, קוסמטיקה מוחצנת. אפילו בישראל יש כאלה, אבל הם מתחבאים מאימת השלטונות.

רכבי ג'יפ משופרים. אתר יצרן
כל אחד יכול" לארגן לעצמו את סופת השבילים, בעזרת קטלוג החלפים של Mopar/אתר יצרן

שני הדגמים הבאים מתבססים על ה'רנגייד' שהוא בעצם פיאט; דגמים אלה מתאימים לשדרות המפוארות של לוס אנג'לס, אבל קשה לי לחבר אותם למסלולי הסלע של מואב. אבל אנשי קרייזלר יודעים את מה שגם אני כבר מבין, ולכן הם משתעשעים גם עם רכבי תצוגה עירוניים כמו, למשל:

Comanche

רכבי ג'יפ משופרים. אתר יצרן
טנדר עירוני עם גג ברזנט ויכולות שטח לא מבוטלות. העיצוב מתוקתק עד לפרט האחרון/אתר יצרן

קומנצ'י היה אחיו הפתוח של צ'ירוקי משנות השמונים והתשעים של המאה שעברה, לקוראינו התיקים הוא עשוי להזכיר את קומבינת הטנדר 'אל קמינו' שהייתה נהוגה אצלנו בשנות השבעים והשמונים. כדי לאפשר תוספת ארגז מטען הוארך בסיס הגלגלים של רנגייד בכ-6 אינץ', התוצאה מדליקה לגמרי! גג הברזנט נפתח מעל הנוסעים, מכסה המנוע צבוע שחור-מט, כדי " להקטין את הסינוור מקרני השמש המדברית".

על דלת ארגז המטען יש סימוני X, המזכירים את הג'ריקנים הרזרביים שהיית צריך לקחת לכל נסיעה. ידו של השותף האירופאי ניכרת בבחירת המינוע, דיזל 2.0 ליטר ותיבת 9-הילוכים, ממורשתו האיטלקית של קונצרן FCA. צמיגי 32 אינץ' וכננת מעניקים לקומנצ'י ניחוח שטח, אבל זו לא סתם פוזה עירונית - לקומנצ'י יש הילוך כוח ונעילה אחורית. זה מאפשר לו להרחיק לכת מהכביש, אם לא עד כדי צליחת מכשולי מואב כמו ה-Escalator, למשל. הייתי לוקח לעצמי אחד כזה, בצבע בז'.

ג'יפ Commander

רכב התצוגה היחיד אותו לא הייתי לוקח מרכבי התצוגה של מואב הוא הקומנדר, העירוני בעליל. קומנדר-מואב הוא ג'יפון מועמס בתוספות של Mopar – הגבהה 2 אינץ', צמיגי 29 אינץ', פגושים ומדבקות דקורטיביות. נחמד מאוד אבל לא כוס התה שלי. בוודאי לא כאשר הוא מוצג יחד עם הברקות מוטוריות כמו שאר שותפיו למואב.

רכבי ג'יפ משופרים. אתר יצרן
לעירוניים שוחרי פוזה משודרגת, קומנדר/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ג'יפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully