וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאסית: מאזדה מציגה MX5 עם גג-קשיח

23.3.2016 / 10:21

מאזדה תחשוף בתערוכת הרכב בניו יורק את ה-MX5 במרכב פסטבק עם גג-קשיח ומנועי סקי-אקטיב. המיאטה קופה, שתמיד חלמתם עליה

מאזדה MX5 גג-קשיח. אתר יצרן
מאזדה MX5 עם גג קשיח. מרכב פסטבק ספורטיבי/אתר יצרן

מאזדה חשפה ערב פתיחת תערוכת הרכב בניו יורק את ה-MX5 עם גג-קשיח, או כפי שהיא נקראת בעגת היצרן - "RF", ראשי תיבות ל-retractable fastback. לדברי מאזדה, המכונית פותחה בגישה שונה מהדגם הקודם, כשבראש ובראשונה בולט בצלליתה הוא עיצוב בסגנון "פסבטק" (תקרה מתעגלת לישבן), המשווה לה מראה ספורטיבי ברוח רטרו ודמיון לא מבוטל לפורשה 911 טארגה.

ה-RF החדשה מצוידת בתקרה קשיחה עם כמה חלקים נפרדים, המתקפלת ב-12 שניות, ובמהירות מוגבלת ל-10 קמ"ש בנסיעה, על ידי לחיצת מתג בסמוך לעמדת הנהג. על אף שאפסון תקרה זו בתא המטען גוזל נפח במרבית המקרים, במאזדה מבטיחים שהפשרות בשימושיות תהיינה מעטות (במידת היכולות של מידותיה).

מאזדה תמכור את ה-RF עם היצע בלעדי של גוונים (שלא כולם כנראה זמינים בדגם בעל התקרה הרכה). המטרה על פי החברה היא להדגיש את קימורי מרכב הפסטבק המיוחד ואת נוסח הקודו-דיזיין המסורתי של המותג היפני, המלווה אותו זה מספר שנים. הרכב המנועים של ה-MX5 RF יתחיל במנוע ה-1.5 ל', או מנוע ה-2.0 ל' (160 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-7.6 ש') עם תיבות ידניות 6 מהירויות או אוטומטית 6 הילוכים.

במאזדה לא מפרטים פערי משקל בינה לבין הדגם הרגיל, אך ההערכות הן שחוצים ביניהם כ-70 ק"ג לחובת התקרה הקשיחה. בתוך כך, היא קצת יותר גבוהה מאחותה בהפרש של כסנטימטר. המחירים בארה"ב יהיו יקרים בכ-2,000 דולרים ביחס למיאטה לה תקרת בד, כלומר כ-30 אלף דולרים.

מיבואנית מאזדה לישראל דלק מוטורס נמסר לוואלה! רכב כי בשלב זה לא ידוע מתי יחל ייצורה, ולכן מועד שיווקה בארץ הוא בגדר סימן שאלה.

עוד הרבה על מאזדה בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מאזדה MX5 תא נוסעים. GettyImages
מאזדה MX5 תא נוסעים/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully