וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הדלק מזנקים ביום שישי: ליטר בנזין יתייקר ב-30 אגורות

שירות גלובס

30.3.2016 / 14:03

תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות לליטר ללא שינוי מחודש קודם ■ בחודש האחרון מחירי הנפט בעולם טיפסו בעשרות אחוזים והעפילו לרמה של 40 דולר לחבית ■ כ-70% ממחיר הדלק מורכב ממסים שונים

מבחן צריכת דלק. קרדיט: רמי גלבוע,
המחירים עולים/קרדיט: רמי גלבוע

ל רקע עליות חדות במחירי הנפט והיחלשות הדולר מול השקל בחודש האחרון, מחירי הדלק בישראל עולים. משרד האנרגיה מעדכן היום (ד') כי בלילה שבין יום חמישי לשישי מחירי הדלק עולים בכ-5.4%.

ע"פ העדכון, מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 5.84 שקלים לליטר, עלייה של 5.4% או 30 אגורות מהחודש הקודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 4.99 שקלים לליטר, עליה של 25 אגורות מהחודש הקודם (עליה של 5.27%). תוספת בעד שירות מלא (ללא מע"מ) תעמוד על 16 אגורות לליטר, ללא שינוי מחודש קודם.

מחיר הבנזין מושפע באופן ישיר ממחיר הנפט. בשבועות האחרונים מחירי הנפט זינקו בעשרות אחוזים על והעפיל לרמה של כ-40 דולר לחבית. זאת על רקע האפשרות ש-15 יצואניות נפט יגבשו הסכם הנוגע להקפאת תפוקת הנפט. בכל מקרה, נזכיר, שכמעט 70% ממחירי הדלק בישראל מורכבים ממסים שונים. מס הבלו לבדו מרכיב כ-52% ממחיר הדלק בעוד המע"מ על מחיר הבלו עומד על 15%.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully