וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל "דיזלגייט": היצרנים שנאבקים להחזיר את אמון הציבור

4.4.2016 / 8:23

פיג'ו-סיטרואן ואופל יתחילו לפרסם בקרוב נתוני צריכת דלק מציאותיים בעקבות שערוריית הדיזל בפולקסווגן. שקיפות בכל מחיר, כמו שמגיע לצרכן

סיטרואן C4  פיקאסו. רמי גלבוע, אתר יצרן
סיטרואן פיקאסו. היצרן הצרפתי מבצע מבחני צריכת דלק וזיהום אוויר מחוץ לתנאי המעבדה/אתר יצרן, רמי גלבוע

פיג'ו-סיטרואן, וחטיבת אופל מקונצרן GM נכונות לפרסם בקיץ נתוני צריכת דלק וזיהום אוויר שנלקחו בתנאי נהיגה מציאותיים, הרחק מכתלי המעבדות הסטריליות. זאת כאמור, בנסיון לרכוש בחזרה את אמון הציבור על רקע פרשת "דיזלגייט" בפולקסווגן, במסגרתה נחשף כי היצרן השתמש בתוכנה שמרמה את מבדקי זיהום האוויר במכוניות מונעות סולר (TDI). למעלה מ-11 מיליון כלי רכב של הקונצרן הגרמני מעורבים בשערוריירה, כולל חטיבת אודי ופורשה.

קונצרן PSA (פיג'ו-סיטרואן) פרסם בימים האחרונים כי ידווח אודות נתוני צריכת סולר ו-CO2 ב- 30 מכוניות של מותג פיג'ו, סיטרואן ומותג היוקרה DS בחודשים הקרובים, בעוד אופל תבצע מהלך דומה ביוני עם התחלת שיווקה של אופל אסטרה 2016.

מבקרי היצרניות טוענים שהנתונים המתפרסמים על ידי חברות הרכב אינם משקפים את צריכת הדלק האמיתית, וכי הפערים מהמספרים הנאגרים במעבדה תהומיים עד בלתי הגיוניים בעליל. בחלק מהמקרים, דווח כי ההפרשים עומדים על שיעור של 30-40% לטובת המעבדות הסגורות. כך אגב בדומה לדיווחים של פיג'ו-סיטרואן בחודש שעבר, לפיהם דגמי 308, פיקאסו ו-DS3 צרכו כ-30% יותר דלק עם מנוע 1.6 ל' דיזל (120 כ"ס) ותיבת הילוכים ידנית.

היכן נעוץ ההפרש? ובכן, לדברי ראש מחלקת פיתוח ומחקר ב-PSA, ג'ילס לה בון, הפערים טמונים בחלקם העיקרי בהרגלי הנהיגה; "שליש אחד נעוץ בסגנון הנהיגה, שליש נוסף במשקל המכונית, והשליש האחרון באופן השימוש באבזור".

מנכ"ל פיג'ו-סיטרואן, קרלוס טוורס, אמר כי כל היצרניות באירופה נפגעו במידה כזו או אחרת מפרשת דיזלגייט ולכן נקטו בגישה שונה. "הגענו למסקנה שיהיה זה נכון להשיב ללקוחות את האמון ביצרן הרכב, וזו שיטה טובה לעשות זאת במבחנים אלו".

בחודש ינואר האחרון, פורסם בצרפת כי גם רנו חשודה בשימוש באמצעים להונאת מבחני זיהום האוויר. אולם עד כה, לא הוציאה הודעה רשמית בנושא.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully