וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדור אש על הקרח: וולוו מחזקת את ה-S60 פולסטאר

4.4.2016 / 8:05

גרסאות ה"על" החדשות של מכונית המנהלים S60 ואחותה הסטיישנית V60, מצוידות במנועי ה-2.0 ל' טורבו החדשים של המותג. הוולוו המהירה בכל הזמנים

אתר יצרן

מערכת היחסים של וולוו עם חטיבת המירוצים 'פולסטאר' העלתה הילוך בחודשים האחרונים, כך שבמקום גרסאות ספורט למחצה או "תרומה" של קישוטים ומתלים, פולסטאר מעורבת באופן הרבה יותר אקטיבי בפיתוח של הדגמים החזקים ביותר של המותג השוודי. לראייה, גרסאות ה-S60 וה-V60 פולסטאר החדשות שיוצאות בקרוב לכבישים באירופה.

צמד הנורדיות הכחולות תגענה מצוידות הפעם במנוע ה-2.0 ל' טורבו מסדרת דרייב-E המעודכנת, שמחליף את מנוע ה-T6 הבכיר לטובת נפח קטן יותר וגמישות משופרת מתחתית רצועת הסל"ד. מנוע זה מחלץ 367 כ"ס ב-6,000 סל"ד, ו-47 קג"מ מ-2,000 סל"ד, כלומר מתוגבר ב-22 כ"ס ביחס למנוע ה-T6. הישג זה, התאפשר בזכות שימוש במגדש טורבו גדול יותר (טכנולוגיה שוולוו צברה בה ניסיון רב לאורך השנים), גלי זיזים חדשים, משאבת דלק וסעפות מוגדלות וכמובן מגדש-על.

המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה של BorgWarner, חברה אמריקנית שמייצרת גם מערכות הגדשה לסבב האינדיקאר. פולסטאר אף הפחיתה את משקל המכוניות ב-20 ק"ג, כך שהתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת כעת רק 4.7 שניות, ל-200 קמ"ש ב-17.4 שניות, ועד 255 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. היא תבלום בתוך 4.5 ש' מ-100 קמ"ש לאפס.

"המכוניות האלה מהירות במובן הטהור של המילה", אומר מנהל הפיתוח בפולסטאר נילס מולר. "אבל הן הרבה יותר מזה. הן משלבות 20 שנות ניסיון של פולסטאר על מסלולי המירוצים ואת הרפטואר ההנדסי שלנו. הן מהירות, אבל מהירות לשימוש יומיומי".

פולסטאר תגביל את הייצור לסביבות 1,500 מכוניות בגלגול הנוכחי - כמעט כפול מהדור הקודם. בארץ, אולי אפשר לחפש אותה בייבוא מקביל.

וולוו V60 פולסטאר. אתר יצרן
וולוו V60 פולסטאר/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully