וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילוט חדש יזכיר לכם לא לשכוח את הילדים ברכב

5.4.2016 / 10:15

חג הפסח וחודשי הקיץ מתקרבים ועמם גם התגברות צפויה בתופעת שכחת או השארת ילדים לבדם בתוך הרכב. חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון ומתחם הקניות 'ביג' יפעלו להצבת שלטים למניעת המקרים

יפעת שאשא ביטון מצטרפת למפלגת "כולנו", חיפה. יותם רונן
ח"כ ויושבת ראש הועדה לזכויות הילד הד"ר יפעת שאשא-ביטון/יותם רונן

בקרוב, שלטים חדשים במרכזי הקניות ישאלו אתכם אם שכחתם את הילדים ברכב. עם התקרבות חג הפסח שמוציא רבים אל מרכזי הקניות וחודשי הקיץ החמים, חברת הכנסת ויושבת ראש הועדה לזכויות הילד הד"ר יפעת שאשא-ביטון (כולנו) יוצאת במהלך לצמצום התופעה הטראגית של שכחת ילדים בכלי רכב. לפי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים , בין השנים 2008-2015 נרשמו 361 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות/נעילה ברכב, בהם היו מעורבים 401 ילדים. 71 אחוזים מהילדים הנשכחים הנם בגילאי - ועד 4 שנים. 18 מן המקרים האלו הסתיימו במות הילד. מתחילת שנת 2015 מתו 2 ילדים כתוצאה משכחה ברכב. כ-59 אחוז מהמקרים שדווחו אירעו במהלך החודשים מאי-ספטמבר.

ח"כ שאשא-ביטון (פנתה לאחרונה למנכ"ל רשת מתחמי הקניות 'ביג', איתן בר זאב, ודרשה ממנו להציב בחג הפסח שילוט שמתריע בפני שכחת ילדים ברכב. בר זאב נענה לבקשתה של שאשא-ביטון, וברשת 'ביג' עמלים בימים אלה על עיצוב שלט ייעודי שיוצב בחניות של המרכזים. במקביל, ח"כ שאשא-ביטון פנתה לבעלי מתחמי קניות גדולים נוספים בארץ, זאת במטרה להביא לכך שכבר בחג הקרוב יוצבו שלטים למניעת שכחת ילדים בכל מרכזי הקניות הגדולים בישראל.

"תופעת השכחה של ילדים ברכב כבר גבתה את חייהם של יותר מדי ילדים בישראל ועלינו לעשות כל מאמץ כחברה למנוע זאת. כמי שעומדת בראש הועדה לזכויות הילד ומובילה במסגרת הועדה את סוגיית בטיחות הילדים, יזמתי שילוט ייעודי במרכזי המסחר הגדולים, זאת כדי להרתיע ולהזכיר לנהגים לא לשכוח את הילדים ברכב. לשמחתי, רשת 'ביג' נענתה לבקשה ותציב את השלטים במהלך השבועות הקרובים, עוד לפני חג הפסח, תקופה בה רבים פוקדים את מרכזי הקניות השונים. אני מודה לרשת על שיתוף הפעולה ומקווה שבקרוב מרכזי מסחר נוספים אליהם פניתי יצטרפו אליה. אין לי ספק כי זה הוא צעד משמעותי במניעת המוות המיותר של פעוטות וילדים וקריסת משפחותיהם", כך חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים:
"שכחת ילד ברכב עלולה לקרות גם בתקופת האביב. חשוב להדגיש כי היא עלולה לקרות לכל אחד מאיתנו, ברגע של עייפות, פיזור דעת או ברגע שאנחנו עוברים לעשות פעולות באוטומט. על ההורים לוודא כי בכל יציאה מהרכב ובטרם נעילתו, הרכב ריק מנוסעים. לעולם אל תשאירו ילד צעיר ברכב סגור, גם לא לדקה, וגם לא עם חלון קצת פתוח. במחקרים נמצא כי גם בימים בהם הטמפרטורה בחוץ הייתה של 22 מעלות צלזיוס, תוך 60 דקות עלתה הטמפרטורה בתוך חלל הרכב ל-47 מעלות צלזיוס. 80% מעליית החום התרחשה ב-30 הדקות הראשונות. חום קיצוני משפיע על תינוקות ופעוטות במהירות רבה ובצורה חמורה, מכיוון שממדי הגוף של ילדים קטנים, וטמפרטורת הגוף שלהם עלולה לעלות במהירות הגדולה פי שלושה עד חמישה מהמהירות בה עולה טמפרטורת הגוף של מבוגר".

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully