וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן נפרדה רשמית ממכונית הדגל. אבל זה לא הסוף

10.4.2016 / 14:43

פולקסווגן פייטון עזבה את רצפת ההרכבה בגרמניה לאחר 15 שנות פעילות. למרות הכשלון המסחרי, הדור השני בפיתוח

פולקסווגן פייטון. AP
פולקסווגן פייטון. מפוארת/AP

ב-18 במרץ התגלגלה לה החוצה מקו הייצור מכונית הפולקסווגן פייטון האחרונה דרך שערי ה"מפעל השקוף" של הקונצרן בדרזדן, גרמניה. בכך, חתמה חטיבת המכוניות הפרטיות 15 שנים של מכונית דגל שנויה במחלוקת.

המכונית ה"אולטרא-יוקרתית" כפי שמכנים אותה בגרמניה הייתה פרי מוחו של יו"ר הקונצרן לשעבר פרדיננד פייך, ששאף כמובן להשתייך לליגת העל של יצרניות הרכב היוקרתיות בגרמניה עם מכונית גדולה, מרווחת ובעיקר מהודרת, אליה ישאו הלקוחות עיניים בכל פעם שרגלם דורכת באולם התצוגה.

אולם, פייך לא לקח בחשבון את עלויות הייצור של הפייטון, ועם תג מחיר של 90 אלף יורו כיום היא הפכה למחזה נדיר בכבישי העולם. הפייטון כשלה למעשה בשני מישורים מבחינת מפתחיה - שיפור תדמית המותג, וכן לא הצליחה לעמוד ביעדי המכירות בארה"ב - השוק העיקרי אליו כוונה מלכתחילה.

הפייטון נשענה על בסיס קונספט בשם D1 שהוצג ב-1999 בתערוכת הרכב בפרנקפורט. על אף שהדגם היה קרוב לייצור סדרתי, הוא עוצב במרכב הצ'בק רעיוני. "כאשר המתחרים שלנו החמיאו לקונספט, ידעתי שלקחתי את ההחלטה הנכונה", ככך ציין פייך בסמוך להשקתה של הפייטון. עם זאת, הוא מעיר כי להערכתו המחמאות היו ניסיון להטעות אותו.

המחלוקת סביב הפייטון נמשכה שנים ארוכות, וגרמה ללא מעט חיכוכים בקרב מותגי הליבה. בשנת 2004, פוטר מנכ"ל אודי באמריקה אקסל מייס, לאחר שציין בפני ראשי הקונצרן כי המכירות המעטות של הפייטון נבעו מ"אי הבנה של שוק היוקרה וחולשתו של המותג העממי מול המתחרים". שנה לאחר מכן, הוסרה פייטון מהיצע הדגמים של פולקסווגן בארה"ב, מה שגרם לעימותים נוקבים בין ראש פולקסווגן באמריקה ברנד פיסטריידר לבין פייך. הראשון פוטר זמן קצר לאחר מכן.

מפעל הזכוכית המפורסם של פולקסווגן ייצר את הפייטון ידנית באופן חלקי, כאשר מכסת הייצור עמדה על 20 אלף יחידות בשנה. אולם בסך הכול, פולקסווגן מסרה כ-85 אלף מכוניות מסדרת הפאר של הלימוזינה הגרמנית, שבחרטומה שכן בין היתר מנוע 4.2 ל' עם 335 כ"ס שנלקח מאודי A8. רבים מייחסים חלק ניכר מכשלונה לקרבה בינה לבין מכונית הפאר של מותג היוקרה.

בתוך כל זאת, פולקסווגן לא מרפה ממכונית הדגל, ועל כן מכשירה בימים אלו מחליפה לפייטון שתהיה עוד יותר מפוארת ועם מערכת הינע חשמלית מתוחכמת ונהיגה חצי אוטונומית. לדברי פולקסווגן "היא תציג עיצוב מודרני ואמוציונלי". האם היא תצליח היכן שהדור הראשון נכשל? ימים יגידו.

בישראל, נעשה ניסיון לשווק את הפייטון באמצע העשור הקודם, ובמחירים שהאמירו לסביבת החצי מיליון שקלים. כמו בעולם כולו, גם בארץ היא לא מצאה חוג לקוחות נרחב.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully