וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוואדרוסייקל העירוניים שוב נכשלו במבחני הריסוק

6.4.2016 / 12:16

משרד התחבורה אישר לייבא ארצה כמה מאות יחידות לצרכי פיילוט. אולם גם ב-2016, מצא מכון הבטיחות Euro-Ncap ליקויים בטיחותיים חמורים בכלי הרכב הננסיים

גם אחרי שנתיים של פיתוח ומחקר, נראה שמכוניות הקווארודיסייקל העירוניות לא עומדות ברף המינימלי של מבחני הריסוק של מכון Euro-Ncap. העובדה הזו רלוונטית לשוק הישראלי, מאחר ולפני כשנתיים הכריז משרד התחבורה כי בכוונתו לייבא ארצה קרוב ל-1,000 יחידות לצרכי ניסיון במסגרת פיילוט להפחתת הגודש בערים. האם הפעם ישתכנעו במשרד לוותר על היוזמה?

בסבב הנוכחי נבחנו 4 מכוניות שנמכרות בערי אירופה המרכזיות. לא נתעכב על המותגים שכן הדמיון הטכנולוגי ביניהם גדול והפערים טמונים בעיקר בצורה החיצונית. מנהל המכון ד"ר מיכאל ואן רייטיגן, העיר על חומרת המצב לאחר המבחנים: "זה מאוד מאכזב לגלות שגם עכשיו הכלים האלו חסרים אמצעי בטיחות מינמליים שקיימים במכוניות קטנות. אף אחד לא מאתגר אותם להשתפר, וכך הם ממשיכים להציע לנהגים אשליה שמותר לנהוג בהם בבטחה".

רוב הקוואדרוסייקלים מוגבלים ל-2 אנשים, קטנים במידותיהם מסמארט, אינם דורשים רשיון נהיגה ומהירותם מבוקרת ל-50 קמ"ש (אם כי חלקם מסוגלים להעפיל למהירות גבוהה מ-90 קמ"ש).

דיוויד וורד, הדירקטור של ארגון NCAP העולמי הוסיף: "לקוודרוסיקלים יש פוטנציאל צמיחה גדול בערים מפוקקות. חשוב מאוד שהלקוחות יהיו מודעים לחסרונות הבטיחותיים שבהם בהשוואה לכלי רכב בגודל דומה. אנחנו נחמיר עם היצרנים האלו באמצעות חקיקה באיחוד האירופי".

יתרה מכך, מציין רייטיגן, אפילו במכונית בה קיימת כרית אוויר, כמו ה-M.GO by Ligier (בתמונה), אין לה שום תרומה לבטיחות הנוסעים משום שהמבנה נותר שברירי. "עושה רושם שכרית האוויר היא בסך הכול מזימה שיווקית".

טרם נמסרה תגובת משרד התחבורה.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully