וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך יוזל ביטוח הרכב בעולם ב-20 מיליארד דולר

12.4.2016 / 9:01

אחד העיתונים הכלכליים החשובים בעולם, הפייננשל טיימס, מדווח על מחקר חדש שקובע שתעריפי הביטוח בכל העולם יוזלו ב-20 מיליארד דולר. הסיבה: שימוש מוגבר במערכות בטיחות מתקדמות, כמו מערכות התרעה מפני תאונה. בישראל אפשר ליהנות מהוזלה בביטוח כבר היום

מערכות בטיחות והתראה מפני תאונה ברכבי אודי. אתר יצרן
מערכות בטיחות והתראה מפני תאונה ברכבי אודי/אתר יצרן
כלי רכב שאינם זקוקים לנהג ועושים שימוש בטכנולוגיה שבחלקה מבוססת על מערכות התרעה מפני תאונה - יביאו לצמצום משמעותי ברווחיהן של חברות הביטוח

לפי דיווח ביומון הכלכלי "פייננשל טיימס", מחקר חדש קובע שמחירי הביטוח בעולם יוזלו בלא פחות מ-20 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות, כתוצאה משימוש מוגבר במערכות בטיחות מתקדמות. המחקר מצביע על כך שמערכות התרעה מפני תאונה ומערכות שמזהות עצמים בנקודות "מתות" יהיו כל כך יעילים בהפחתת מספר התאונות, עד שלחברות הביטוח לא תהיה ברירה אלא להפחית את תעריפי ביטוח הרכב.

בפייננשל טיימס מציינים שהמחקר החדש, שנערך על-ידי ענקית הביטוח השוויצרית Swiss-Re וחברת המיפוי Here, מאשש ממצאים של מחקרים קודמים. בין השאר, ביומון הכלכלי מצביעים על מחקר שערכה חברת המדרוג Moody's, ובו נטען שכלי רכב אוטונומיים - כלי רכב שאינם זקוקים לנהג ועושים שימוש בטכנולוגיה שבחלקה מבוססת על מערכות התרעה מפני תאונה - יביאו לצמצום משמעותי ברווחיהן של חברות הביטוח.

"המערכות תומכות בנהג", מצטט הפייננשל טיימס את ברנד פאסטנראט מחברת Here. "מרבית התאונות נגרמות בגלל שהנהג לא מודע למצב או שהוא אינו מרוכז בנהיגה. המערכות האלה עוזרות למנוע תאונה, למשל כתוצאה משינוי נתיב הנסיעה. בתחילה, המערכות האלה נכנסות למכוניות יוקרה, אבל הן לאט לאט מגיעות גם למכוניות שנמכרות בהיקפים גדולים".

בעניין זה ראוי להזכיר כי שר התחבורה, ישראל כץ, מקדם תכנית שתביא להתקנת מערכות התרעה מפני תאונה בכל כלי הרכב שיוצרו מאז שנת 2000. במסגרת התכנית, שאושרה בממשלה בנובמבר 2015 אך טרם נמצא עבורה מקור תקציבי, נהגים יוכלו להתקין בכלי הרכב שלהם ללא עלות מערכות שמספקות התרעה מפני סטייה מנתיב, תאונת חזית-אחור והימצאות הולך רגל בכביש.

השר ישראך כץ עם רוה"מ בנימין נתניהו בסיור מוסק מעל הגבול עם ירדן, ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
"שר התחבורה, ישראל כץ, מקדם תכנית שתביא להתקנת מערכות התרעה מפני תאונה בכל כלי הרכב שיוצרו מאז שנת 2000"/ראובן קסטרו

למה לחפש בחו"ל את מה שיש בישראל

את השפעתן של מערכות ההתרעה מפני תאונה על תעריפי הביטוח לא צריך לחפש במחקרים בחו"ל, ואפשר למצוא אותן כבר היום בישראל. רפורמה שהנהיג משרד האוצר בתחילת חודש מרץ האחרון הוזילה משמעותית את תעריפי הביטוח שמציע תאגיד "הפול", כאשר הנהנים העיקריים מההוזלה הם נהגים צעירים שנוהגים במכוניות שמצוידות במערכות שמתריעות מפני סטייה מנתיב ותאונת חזית-אחור.

על-פי נתונים שפרסם משרד האוצר, נהג בן 18 שמשלם כ-3,100 עד כ-3,600 שקלים עבור ביטוח החובה יכול לרכוש ביטוח באמצעות "הפול" בתמורה לכ-2,300 שקלים. קבלת התעריף המוזל מותנית בכך שבמכוניתו של הנהג הצעיר מותקנות בקרת יציבות אלקטרונית (ESP) ומערכות התרעה מפני תאונה.

במשרד אוצר גם הסבירו שהחיסכון ממנו נהנות נהגות צעירות גדול עוד יותר. לפי נתוני האוצר, נהגת בת 18, שמשלמת כ-3,100 עד כ-3,600 שקלים עבור ביטוח החובה באחת מחברות הביטוח הפרטיות, יכולה לרכוש ביטוח חובה ב"פול" במחיר של כ-2,170 שקלים, וזאת בתנאי שבמכוניתה מותקנות בקרת יציבות ומערכות התרעה מפני תאונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מערכות בטיחות והתראה מפני תאונה ברכבי אודי. אתר יצרן
מערכות בטיחות והתראה מפני תאונה ברכבי אודי/אתר יצרן

ביטוח יותר זול, כבישים יותר בטוחים

כרבע מההתנגשויות מסוג חזית-אחור נמנעות בזכות מערכות שמתריעות

המחקר שמצוטט בפייננשל טיימס לא יפתיע את מי שעוקב אחר תחום הבטיחות. מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות מצביעים על כך שמערכות התרעה מפני תאונה מצמצמות משמעותית את הסיכון לתאונות דרכים.

למשל, מחקר שפורסם בארה"ב בשנה שעברה והתבסס על נתוני תאונות בציי רכב גדולים, מצא שנהגים בכלי רכב שלא היו מצוידים במערכת שמתריעה מפני סטייה מנתיב היו מעורבים בתאונות כמעט פי 2 מאשר נהגים של כלי רכב שצוידו במערכת ההתרעה.

מחקרים מצביעים על כך שגם מערכות התרעה מפני תאונות חזית-אחור תורמות לשיפור משמעותי בבטיחות בדרכים. לפי מחקר שפורסם לאחרונה על-ידי מכון הבטיחות של התאחדות חברות הביטוח בארה"ב (IIHS), כרבע מההתנגשויות מסוג חזית-אחור נמנעות בזכות מערכות שמתריעות בפני הנהג מפני קירבה מסוכנת לכלי הרכב שנוסע לפניו (FCW, ר"ת: Forward Collision Warning).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully