וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ויחידה: אודי מציגה את ה-A8 "לימוזין"

14.4.2016 / 10:08

מכונית הפאר הגרמניה נמתחת ליותר מ-6 מטרים, משקלה קרוב ל-3 טון ומעל הראשים גג פנורמי באורך 2.4 מטרים. המחיר? תשאלו את הקליינט מאירופה, שקפץ על ההזדמנות

אודי A8  לימוזינה. אתר יצרן
אודי A8 אקסטרא אקסטרא לארג', למי שה-A8 הרגילה לא מספיק מרווחת/אתר יצרן

תשאלו כל יצרן והוא יתוודה בפניכם שלהוסיף דלתות למרכב מבוסס, זו מטלה לא פשוטה בכלל. בין אם זו מכונית קופה 2 דלתות או מכונית סדאן שגרתית שמנסים למתוח את איבריה כנגד רצונה, התמונה עשויה להיות די אומללה - לפחות בהיבט הויזואלי. הפשרות עלולות לפגוע באופן מהותי גם בביצועים, כך שמומלץ להתחיל מראש עם רכב שיכול לעמוד בעומסים חריגים.

אודי, לראשונה בתולדותיה, החליטה לבדוק את גבולות המעטפת של ה-A8 לונג, ובמשך שנה שלמה שרטטה, תכננה, ובישלה מאחרי הקלעים מיזם ל-A8 "לימוזין" שנמכרה מראש ללקוח אנונימי שגר באירופה. התוצאה, היא ה-A8 "אקסטנדנט", דהיינו מוארכת, שמוסיפה מטר פה ומטר שם למכונית ענקית שבין כה משנעת את מנהיגי העולם בנוחות מרבית ובמהירות מסחררת.

הנתונים החדשים מלמדים על אורך של 6.36 מטרים, בסיס גלגלים שצמח במטר נוסף על ה-312 סנטימטרים של הדגם הבכיר בסדרה ותקרה פנורמית באורך 2.4 מטרים (בערך באורכה של מכונית מיני עירונית). תחת מכסה המנוע, 3.0 ל' TFSI עם 310 כ"ס ו-44.9 קג"מ בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות. חרף הקילגורמים הנוספים, היא מאיצה ל-100 קמ"ש במהירות מפתיעה - 7.1 ש', ועד 254 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. הבלמים הגיעו מה-S8, לחיזוק הבטחון העצמי.

אודי A8  לימוזינה. אתר יצרן
שלא יחסר דבר/אתר יצרן

המנוע, חשוב לומר אינו גולת הכותרת ברכב, למרות שללקוח הייתה יכולת לבחור בגרסת ה-W12 האמתנית. כל מה שפותח ב-A8 הזו התנקז אל חווית השהיה בתא הנוסעים המפואר. בתוך כך, אודי לא השתוללה מעל ומעבר עם אבזור, מעסים וריפודים, אבל העניקה לנוסעים שלה שורה נוספת שפונה קדימה (הושבה ל-6 אנשים) ותחושה שהם בכל זאת נמצאים ברכב שלא תראו אצל האוליגרכים בחוג הסילון.

כל הנוסעים מקבלים סוככי שמש אישיים (חלילה לקמט את המצח), בעוד שני הנוסעים בשורה האחרונה נהנים להם ממקרר קטן לצינון השמפניה ומערכת מדיה אישית שמחמיאה לאיכויות הבידוד של ה-A8.

אודי ניסתה באופן שונה להגדיר מחדש את החשיבה כלפי "לימוזינה", וספק אם לגרסת ה-XXXL הזו יהיה המשך בעתיד הנראה לעין. לפחות את הניסיון הראשון שלה עם פרויקט כזה היא מכרה עוד לפני שבכלל התחילה להרכיב אותו. המחיר? שמור במטה באינגלושטט.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully