וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרשמות מוצר: מיני-בוסטר 12 וולט, להתנעת מנועי דיזל

17.4.2016 / 8:09

מי לא מכיר את הצליל המבאס של מתנע, המחרחר ומסרב להניע בבוקר? קיבלנו לבדיקה את I-BOOST Professional למנועי דיזל של רכבי שטח ומשאיות. האם יצליח להעיר את הבהמה?

מיני בוסטר לרכב. אתר יצרן
המיני-בוסטר מגיע עם כבלי טעינה ממתח 220-וולט ביתי או 12-וולט של רכב, מחברי טעינה לטלפונים ומחשבים, ויציאת 12 וולט להפעלת מקררי רכב. יש גם פנס/אתר יצרן

מי שנוהג ברכב מודרני לא יבין את הסיטואציה, אבל בעלי רכבי שטח קשישים – מכירים בהחלט... לפני שנים היה לי סיקס מופלא ואהוב, רכב בעל נשמה שלקח אותי מהחרמון ועד אילת, והעניק לי הכי הרבה שמחה-לשקל. אבל מה, הממזר היה טוחן מצברים לארוחת בוקר; כמה שלא בדקתי וחיפשתי זליגות מתח, ככל שהייתי מנתק את המצבר, הוא היה תוקע אותי בהתנעות בוקר – לא רק בחורף. לאחר שבוע או עשרה ימי מנוחה, הפכה התנעת הבוקר לרולטה רוסית: יניע או לא? בדרך כלל זה היה 'לא' ואז הייתי צריך להביא כבלים, לחבר, לנתק... זיבול רציני.

עצמאות אנרגטית

אין לי ספק שבזמנו, הייתי מאושר להחזיק בבית מקור אנרגיה זמין ובשרני. כי לכן שמחתי לאחרונה לבדוק את מיני-בוסטר I-BOOST Professional, האמור להניע גם מנועי דיזל סרבניים – לתשומת ליבם של בעלי דיפנדרים, טנדרים קשישים, טרקטורונים, אופנועי ים וסירות מנוע. המכשיר שוקל 580 גרם ומתבסס על סוללת Li-Polymer, מגיע בתיק שימושי עם מבחר כבלים ומחברים.

יש בשוק מיני בוסטרים 12-וולט האמורים להתמודד עם מנועי בנזין, מחיריהם נעים בסביבות 400-350 שקלים. אלו מתקנים קומפקטיים בגודל של סמארטפון, המצליחים להניע מנוע בנזין אך מתקשים לסובב את ארכובותיהם של מנועי דיזל. I-BOOST Professional אמור להניע רכבי שטח, ואף משאיות קלות. לקחנו מכשיר לניסוי, והוא לא היה משכנע – גמגם, השתנק, היה פגום. להשלמת המבחן קיבלנו יחידה אחרת (מכוסה על ידי אחריות היבואן, 12 חודשים) והיא תפקדה היטב – הטורבו-דיזל 4-בוכנות 2.5 ליטר של הדיסקברי הקשיש הניע בקלילות, גם בהיותו קר לחלוטין. עם פיק חשמלי של 800 אמפר הוא הניע שלוש פעמים בלי להניד עפעף ולא רציתי להמשיך בניסוי, מחשש לטיגון המתנע שלי.

תפקוד המיניבוסטר הטעון היה מצוין ובשרני, אם כי לא בחנתי אותו על מנוע סרבני וקר, בבוקר חורף גשום. שלב ב' של ההתרשמות היה התנעה לאחר כמה ימים, ללא טעינה. גיליתי כי לאחר 5-4 ימים ללא טעינה, למיני בוסטר לא נשאר מספיק כוח להניע את הדיסקו הקשיש. נורות הביקורת חיוו טעינה מלאה, אבל הוא התקשה לסובב את המנוע.

מיני בוסטר לרכב. אתר יצרן
למכשיר מספר שקעים, באמצעותם ניתן לספק חשמל גם למכשירים ביתיים/אתר יצרן

בית המשפט

מכאן, שתי מסקנות – אי אפשר להשאיר את I-BOOST Professional בתא המטען, ולסמוך על כך שיניע אותך בעת חירום. הוראות היבואן ממליצות על חידוש טעינה כל שבועיים אבל זה לא מספיק, ירידת המתח מהירה מדי לטעמי. מצד שני, כאשר המכשיר טעון ורענן – הוא הניע בקלות את הדיסקו והוא יכול לספק מתח גם לטעינת טלפונים, מצלמות, מחשבים (באמצעות כבל שאינו נמצא בערכה המקורית). יש גם פנס חירום.

מכאן שמי שמתעסק עם כלי רכב בעייתיים יכול לשמור את הבוסטר מחובר לטעינת 220 וולט כל הזמן, ובשעת חירום – להוריד אותו אל הרכב, ולהניע. זה נוח, מהיר ומאובטח נגד התלקחות. כאשר יוצאים לטיול שטח וחוששים מהתרוקנות המצבר בלילה (הפעלת מקרר, משאבת מים, תאורות ומוסיקה), ניתן לטעון אותו כל היום משקע המצת שברכב; בלילה מנתקים אותו ובבוקר, הוא מוכן להתנעת חירום. אפשר גם להזין בעזרתו אבזרים רבים, המשמשים למחנאות.

מחיר האנרגיה

Professional אינו מוצר זול – הוא עולה 690 שקלים, זה כמעט מחירו של מצבר רכב בגודל מלא. יש לקחת בחשבון כי אורך החיים של מכשיר כזה עלול להצטמצם לשנה או שנתיים – את זה, לא בדקנו. המכשיר מיוצר בסין והוא נראה ומגומר איכותי, תפקודו בטעינה מלאה היה מצוין. עבור מי שמתמודד עם כמה רכבי פנאי ונזקק להתנעה מזדמנת, זה פתרון זמין ונוח מאוד. ניתן להשיג בהזמנה אינטרנטית, או בטלפון 03-9407110.

רוצים להזמין את המוצר? כנסו לכאן
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully