וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירבה לבצע בדיקת שכרות כדי שרמת האלכוהול בדמה תפחת

17.4.2016 / 8:03

רוכבת אופנוע נעצרה על ידי שוטרי משטרת התנועה בחשד לרכיבה בגילופין. במהלך דין ודברים, סירבה לבצע את הבדיקה לזמן ממושך, כדי שרמת האלכוהול בדמה תרד. השופט לא אהב את זה

מבצע אכיפת אלכוהול בליל הסילבסטר. אגף התנועה, חטיבת דובר המשטרה
מבצע אכיפת אלכוהול בליל הסילבסטר/חטיבת דובר המשטרה, אגף התנועה

בית המשפט העליון דחה לאחרונה ערעור של רוכבת אופנוע לאחר שהואשמה ברכיבה תחת השפעת אלכוהול בבית הדין לתעבורה ובבית המשפט המחוזי בלוד. נסיבות המקרה חריגות במקרה זה, שכן הרוכבת סירבה לבצע בדיקה במכשיר המדידה ("ינשוף") של משטרת התנועה במשך כ-20 דקות, לכאורה בתקווה שרמת האלכוהול בדמה תרד לסף נמוך שלא יגזור עליה עונש ופסילה.

האירוע התרחש ב-21.3.2014 בשעה 2 בלילה. הרוכבת עוכבה לבדיקה על ידי שוטרי אגף התנועה בחשד לרכיבה בגילופין. במהלך חילופי הדברים בין הצדדים, הרוכבת סירבה לבצע בדיקת נשיפה במכשיר כאמור לפרק זמן בלתי סביר, ולאחר שחזרה בה מסירובה בקשה להבדק, אך השוטרים לא התרצו לבקשותיה.

בערעור על בית המשפט המחוזי, טענה הרוכבת כי ראוי כי יכריע בית המשפט בשאלה: "מהו טווח הזמנים הראוי בבואנו לבדוק אם היה על הבודק ליתן אפשרות נוספת לנבדקת להבדק"? עוד טענה כי קיימות סתירות בכמה פסיקות בנושא זה, שכן "במקרה אחד רואים בנאשם כתף לאור העובדה כי חזר בו מסירובו ובמקרה אחר - אשם".

כבוד השופט א' שהם, מבית המשפט העליון, דחה את ערעורה של הרוכבת והתייחס בחריפות לבקשה זו. "כלל מושרש הוא, שרשות לערעור "בגלגל שלישי" תינתן במשורה ורק במקרים חריגים המעוררים שאלה משפטית כבדת משקל". עוד אומר כבוד השופט שהם, כי "בצדק קבע בית המשפט המחוזי כי הנהג החשוד בנהיגה בשכרות איננו רשאי להחליט על דעת עצמו מתי יבצע את בדיקת השכרות". בעניין סוגית "טווח הזמנים הראוי", קבע כבוד השופט כי השוטרים הפעילו שיקול דעת נכון במקרה זה, אך בתוך כך העיר כי ראוי תמיד לבחון כל מקרה "לגופו ולנסיבותיו".

בית המשפט גזר על הנאשמת פסילת רשיון למשך 24 חודשים, באופן מצטבר על כל פסילה אחרת, פסילה של תנאי רשיון הנהיגה לתקופה של 6 חודשים (למשך 3 שנים) וקנס של 1,500 שקלים.

ממשטרת ישראל נמסר כי "המדיניות הנחושה והבלתי מתפשרת כלפי נהגים שיכורים, נובעת מהבנת סיכון החיים שיש בנהג שיכור על הכביש. שוטר הנתקל בנהג או נהגת המהווים סיכון לעצמם ולמשתמשי הדרך האחרים, מתפקידו לעשות את הכל כדי למנוע עלייתו לכביש. מדי סוף שבוע נבדקים על ידי משטרת ישראל למעלה מ - 10,000 נהגים. רבים מהם מגיעים מיוזמתם לעמדות "מניעה מצבית" המוצבות סמוך למוקדי בילוי".

עוד הרבה על משטרת התנועה בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully