וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדירה, מלכותית, טורפת: אסטון מרטין GT8 ונטג'

19.4.2016 / 8:03

150 יחידות בלבד תיוצרנה ממכונית הספורט הנדירה אסטון מרטין GT8 ונטג', שנולדה בהשראת מכונית המירוץ של היצרן. המחיר, מעל רבע מיליון דולר. גם בישראל?

אתר יצרן

לאסטון מרטין ניתן חופש פעולה נרחב בשנה האחרונה נוכח השינויים המנהליים בתוך המותג וחילוף דורות הדגמים. מה שהתחיל עם ה-DB11 בתערוכת ג'נבה ונמשך עם הכרזה למכונית הייפר-קאר עתידית בשיתוף רד-בול, נמשך כעת אל גרסת ה-GT8 ונטג', שהינה הסבה מותאמת לכביש הציבורי על בסיס מכונית המירוץ של החטיבה המשתתפת בסבבי ה-GT.

באסטון מרטין עבדו קשה כדי לשוות ל-GT8 ונטג' מראה קרבי שנלקח היישר מהגריד בהשראת ה-GTE; היא עשויה חלקית מתרכובות סיבי פחמן, כשמסביב תוספות כמו כנף אחורית, חצאיות צד, ספליטרים, דפיוזר אחורי וצביעה דו-גוונית בהתאם לסגנון של מכונית המירוץ הסדרתית.

ברשימת התוספות האופציונליות למי שבוחר בחבילת "המסלול" המלאה, ניתן לקבל חלונות מפוליקרבונט ומערכת פליטה מטיטניום. בתא הנוסעים לעומת זאת, שמרו על איפוק כך שהנהג והנוסע יוכלו לנצלה גם לשימוש יומיומי. מושבי הספורט מעניקים מצד אחד אחיזה גבוהה לגוף אך גם נוחות טובה מאוד לדברי מפתחיה ומערכת מתלים "סלחנית" לבורות ושקעים באספלט. מערכת השמע תנעים את זמנכם בפקקים עם 160 וואט חביבים של איכות מהמעלה הראשונה.

אולם, לא בטוח שתרצו להפעיל את מערכת השמע כשבקרביים פועמת יחידת הינע משובחת שמפיקה צלילים מעולם אחר; הנפח הוא 4.7 ל' שמונה צילינדרים עם 440 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית שש מהירויות (כן, עם מצמד רגיל) או דו-מצמדית 7 מהירויות מתופעלת מגלגל ההגה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.4 שניות והמהירות המרבית היא 305 קמ"ש.

אסטון מרטין GT8 ונטג'. אתר יצרן
אסטון מרטין GT8 ונטג'/אתר יצרן

אסטון מרטין מתחרה עם ה-GTE בסבבי מירוץ סיבולת. היא זכתה לאחרונה בקטגוריית משנה במסלול סילברסטון, בריטניה בתחרות שארכה 6 שעות. נהגי ה-GTE הם פדרו לאמי, פול דאלה לאנה ואחד מתיאס לאודה, בנו של נהג הפורמולה 1 המיתולוגי, האוסטרי ניקי לאודה.

את ה-GT8 ונטג' ייצרה אסטון מרטין לנהגים שרוצים "חווית מסלול" קיצונית או קרובה ככל האפשר לחוויה על מסלול המירוצים. מסיבה זו, ולאור כמות השינויים בה, היא תגבה תמורתה מעל 170 אלף לירות שטרלינג ומכסת הייצור תוגבל ל-150 יחידות בלבד.

מותג אסטון מרטין החל את פעילותו בישראל אשתקד. הוא משווק בארץ את כל דגמי החברה, החל ב-DB9, וונקויש, ונטג', ראפיד ועוד. המחירים, מתחילים ב-1.2 מיליון שקלים. האם נראה את ה-GT8 בארץ? מיבואנית אסטון מרטין נמסר לוואלה! רכב כי מדיניות החברה בארץ היא להעמיד לרשות הלקוחות כל דגם של אסטון מרטין. עם זאת, ספק אם ה-GT8 תגיע לארץ ללא תפירה מיוחדת ובניה לצרכיו של לקוח ספציפי.

עוד הרבה על אסטון מרטין בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully