וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דיזלגייט": אודי המציאה את התוכנה ב-1999?

20.4.2016 / 9:47

דיווחים בגרמניה מורים כי אודי חתומה על המצאת התוכנה ב-1999 שרימתה את מבחני זיהום האוויר בפרשת "דיזלגייט". במקביל, 20 עובדי פולקסווגן נחקרו לאחר שהתגלה כי השתמשו בקודים ביניהם כדי לשמור על סודיות

אודי. AP
אודי. חתומה על התוכנה שהונתה את מבחני זיהום האוויר במנועי ה-TDI של פולקסווגן/AP

שערוריית מנועי הדיזל ב-VW; אודי המציאה את התוכנה שמרמה את מבדקי זיהום האוויר, כך מדווח העתון הגרמני Handelsblatt. חטיבת היוקרה פתחה את המוצר המשבש ב-1999, שנים רבות לפני שפולקסווגן גייסה את התוכנה לצורך הפחתת נתוני המזהמים הנפלטים ממנועי הדיזל של הקונצרן הגרמני, כפי שפורסם במסגרת פרשת "דיזלגייט".

פולקסווגן, יצרן הרכב הגדול באירופה, התוודה בספטמבר האחרון כי השתמש בתוכנה ב-11 מיליון כלי רכב מונעים בסולר, לרבות בדגמי אודי ופורשה, וכן מותגי הליבה סקודה וסיאט כדי להשיג נתונים שעומדים בתקני זיהום האוויר המחמירים באירופה.

לפי חקירת העתון, מהנדסים באודי הצליחו לפתח שיטה שבה רכיבים מסוימים במנועי הדיזל של הקונצרן נותקו לזמן קצר, אך מותג היוקרה מעולם לא עשה בו שימוש. שש שנים לאחר מכן, כאשר עמיתיהם מחטיבת הפרטיות של פולקסווגן לא הצליחו להוריד את מפלס החליקיקים המסוכנים (NOX) במנועי ה-TDI, הם התקינו את התוכנה של אודי כדי ליישר קו עם הרף החוקי, כך ה-Handelsblatt.

אודי ופולקסווגן סירבו עד כה להגיב לפרסומי העתון הגרמני, בתואנה שהחקירה בעיצומה בארה"ב, וכי עד סוף חודש אפריל יפורסם דוח מפורט אודות התנהלות החברה והפיצויים שעתידים להגיע ללקוחות שנפגעו בפרשה. בישראל, זומנו לפני כמה חודשים כמה אלפי מכוניות לצורך בדיקה.

בדיווח מקביל, שפורסם ב'בלומברג', נאמר כי חוקרים של משרד האנרגיה בגרמניה תשאלו 20 עובדים בפולקסווגן בנוגע למעורבותם בסקנדל, לאחר שהתברר כי אלו השתמשו בתיאורים בדיוניים כדי להסוות את התקנת התוכנה. כפי שעולה מהדוח, העובדים השתמשו במונחים ממוצאים, בהם "תוכנה אקוסטית" כדי לשמור על דיסקרטיות ולטשטש עקבותיהם. מסיבה זו, כך מסתמן נתקלו בכירי הממשל בגרמניה בקושי לאתר את המסמכים שקשורים לפרשה.

היום (רביעי), הודיעה גם חברת מיצובישי כי עובדיה לקחו חלק במזימה פנימית לרמות את נתוני צריכת הדלק ביותר מ-600 אלף מכוניות שנמכרו ביפן. להבדיל מפולקסווגן, במיצובישי שינו את לחץ האוויר בצמיגים כדי להשפיע על הביצועים. "אנחנו יודעים שניסו להראות נתוני צריכת דלק משופרים, אך עדיין לא ברור לנו למה - בכל מקרה האחריות היא עליי", אמר בלב כבד נשיא החברה היפנית.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully