וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן טי-פריים GTE, העתיד של הטוארג ורכבי הפנאי

27.4.2016 / 8:03

פולקסווגן הציגה בסין את טי-פריים הרעיוני, המבשר על דור העתיד של הטוארג ושורה של דגמי פנאי מפוארים עם מערכות הינע היברידיות. "אנחנו מייצרים חזות חדשה"

אתר יצרן

פולקסווגן מתחילה להראות סימני מהפכה לקראת 5 השנים הבאות של הקונצרן, ובפרט זה של חטיבת הפרטיות המרכזית. בעקבות מספר רכבי ראווה שהוצגו ב-2014 וסללו את הדרך קדימה, מעצב החברה קלאוס בישוף הציג בתערוכת הרכב בסין את ה-"טי-פריים GTE", שהוא הרמז העבה ביותר לעיצובו של הטוארג הבא, ולרכבי הפנאי שיחזקו את המשפחה בהמשך. "מצד אחד, ה-טי-פריים משקף את העיצובים של העידן הנוכחי, אבל מצד אחר הוא מקרין את החזות הבאה שאנחנו מייצרים לתת קטגורית SUV", כך הגרמני הבכיר.

כמו רוב דגמי הקונצרן, הוא מחביא מתחת למראה הכחלכל את פלטפורמת ה-MQB המודולארית, עם אורך של 5 מ', רוחב של 2 מ' וגובה של 1.8 מ' בקירוב. ה-GTE המסופח לשמו הוא נגזרת של מערכת הכלאיים, שמורכבת ממנוע 2.0 ל' טורבו בנזין המפיק 250 כ"ס ומנוע חשמלי המוסיף עוד כ-134 כ"ס ומוזן סוללות ליתיום איון קומפקטיות עם יכולת טעינה מהשקע הביתי; התפוקה המשוקללת היא בסביבות ה-380 כ"ס בחיבור להנעה כפולה 4 מושן ותיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות, המתופעלת בצורה אלקטרונית ללא שימוש בבורר הילוכים מכאני או מנופים.

הנהג יכול לבחור בין מספר מצבי נהיגה לפי תנאי הדרך או רצונותיו; הבקרה ההיברידת הוכשרה לספק מרחק נסיעה של כ-50 קילומטרים עוד אוזלת כוחן של הסוללות, ומצד שני אם כוח הוא כלי הנשק העיקרי, המערכת המשולבת תאיץ בו יחד עם מנוע הבנזין ל-100 קמ"ש ב-6 שניות בלבד, ועד 224 קמ"ש מרביים. הפשרה אגב אינה באה על חשבון צריכת דלק מוגזמת, שכן הוא מחזיר בממוצע קרוב ל-37 ק"מ לליטר. טעינת הסוללות אורכת 8 שעות בבית. הן אף נטענות באגירת אנרגיה מבלימה או שיוט בכביש המהיר.

מבט על הקבינה מלמד על יישור קו מבחית פולקסווגן, ומעבר לצג ראשי המבוסס על טאבלט אינפורמטיבי וניקוי המשטחים ממתגים, בדומה לנעשה באודי. גם כאן, החליף את לוח המחוונים האנלוגי לוח וירטואלי בגודל 12 אינטש, מה שלמעשה יוצר תא נוסעים דיגיטלי לחלוטין (כאמור, אפילו ללא ידית הילוכים).

בפולקסווגן לא יכולים להצביע בשלב זה על לוח זמנים בו יתחילו להפציע רכבי הפנאי העדכניים ביותר. הטיגואן החדש שיגיע לארץ בחודשים הבאים עדיין לא מצויד בשפיץ הטכנולוגי שטמון ב-טי-פריים, כך שנראה שנותרו עד מספר שנים ליישום מלא.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

פולקסווגן טי-פריים GTE. אתר יצרן
פולקסווגן טי-פריים GTE/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully