וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמיש, חזק וחסכוני יותר: מנוע 1.5 ל' טורבו חדש לפולקסווגן

1.5.2016 / 8:02

המנוע משתמש בטכנולוגיה הקיימת בדגמי פורשה עם גאומטריה משתנה ובהספקים שינועו בין 130 ל-150 כ"ס. בכבישים בקרוב

פולקסווגן מנוע 1.5 ל' טורבו גאומטריה משתנה. אתר יצרן
פולקסווגן "אבו" טורבו, מנוע חדש עם גאומטריה משתנה/אתר יצרן

על רקע סקנדל "דיזלגייט" המתמשך הכריז קונצרן פולקסווגן על החלפת מנוע ה-1.4 ל' טורבו בנזין הוותיק במנוע ה-1.5 ל' טורבו "אבו" לו יכולת גבוהה יותר בייצור עוצמה ובעיקר - בגמישות מתחתית טווח הסל"ד.

המנוע החדש ישתמש בטכנולגיה הקיימת בין השאר בדגמי פורשה עם גאומטריה משתנה לטורבו (VTG) המאפשרת לחלץ מהיחידה מומנט גבוה יחסית (כ-20 קג"מ) המושג מ-1,300 סל"ד בלבד, בהשוואה ל-1,500 או 1,700 סל"ד כיום בממוצע במנועים אלו. המנוע יימכר בשתי עקומות כוח - 130 ו-150 כ"ס בחיבור לתיבות הילוכים ידנית או דו-מצמדית.

"השינוי הגדול כאן, ובעצם הרעיון מאחרי הגאומטריה המשתנה הוא שהמיפוי במנוע מגדיל את טווח המומנט מתחום נמוך עוד יותר, מפחית את צריכת הדלק, זיהום האוויר, ומעלה את הההספקים - יש לכך השפעה מיידית על סגנון הנהיגה היומיומי", כך בכירי פולקסווגן.

בפולקסווגן לא מדווחים על צריכת דלק מדויקת נוכח התלות במשתנים נוספים בהתאם לרכב, אך כן מצהירים על שיפור של לפחות 10% בצריכת הבנזין ביחס למנוע ה-TSI הקודם וירידה בפליטת המזהמים בהתאם לתקני האיחוד האירופי המחמירים. זאת בין היתר, בזכות שימוש בטכנולוגייה לניתוק צילינדרים וסעפות יניקה משופרות. הבכורה בכבישים כנראה בחודשים הקרובים או בתחילת שנה הבאה.

עוד הרבה על פולקסווגן בווואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully