וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצה שלדה: מיצובישי תשרוד את "טייר-גייט"

3.5.2016 / 8:11

מומחים ביפן מעריכים כי על אף איבוד מחצית מערכה בשוק המניות, מיצובישי תחלץ מהונאת הדלק עם מרווח נשימה לשיקום היחסים עם לקוחותיה

מיצובישי. AP
מיצובישי. לחברה הון נזיל של 4.23 מיליארד דולר/AP

שוויה של 'מיצובישי מוטורס' ומכירותיה צללו ב-50% מאז התוודתה בשבוע שעבר שהונתה את לקוחותיה בתרמית הדלק שכעת זכתה לכותר הלא מחמיא "טייר-גייט". במסגרת פרשה זו, מיצובישי יצאה בהודעה כי פרסמה נתוני צריכת דלק שגויים במטרה להיטיב עם נתוניה בשיעור של 10% על ידי שינוי לחץ האוויר בצמיגים, בין היתר. בתוך כך, מפרסמים כלי התקשורת ביפן כי חרף המשבר אליו נקלעה, למיצובישי מוטורס הון נזיל של 4.3 מילארד דולרים - די והותר לדעת מומחים להתמודד עם הגזירות בפתח.

ישנם דיווחים בארה"ב לפיהם היקף ההונאה קטן מכפי שדווח מאז התנצלותו של סגן נשיא החברה, ומוגבל לאיזורים מסוימים, מה שמגדיל את סיכוייה של מיצובישי מוטורס לשרוד את הסקנדל השלישי שלה בעשור האחרון. ב-2004 ניצלה מקריסה על ידי חטיבות המשנה של תאגיד מיצובישי בשל הסתרה של כשלים טכניים שהובילו לתאונות דרכים קטלניות. "יש למיצובישי מוטורס נטייה לחזור ולבצע את אותן השגיאות - כך שלמרות עמידותה הכלכלית כרגע, המצב לא מזהיר", כך מקורב אנונימי לצלחת סיפר ל'יו אס איי טודיי'. היידיקו קוביישי, מרצה למנהל עסקים באוניברסיטת היטוטוסבאשי, אומר לעתון ה'סטאר' הבריטי כי לטעמו העניינים נראים קודרים מאי פעם. "אני חושב שהעתיד שלהם בסכנה... זה יהיה מטופש לקנות מכונית של מיצובישי אחרי הסקנדל הזה. זו הרי לא הפעם הראשונה שזה קורה".

הביקוש למכוניות מיצובישי נחלש דרמטית - בעיקר בשוק הביתי ביפן; החברה מסרה כ-102 אלף דגמי אאוטלנדר והמיני וואן דליקה מאז תחילת השנה - ירידה של 50% ביחס לעשור הקודם. זו פגיעה בבטן הרכה של מיצובישי מוטורס שבסך הכול אחראית למיליון מכירות בשנה מכלל תעשיית הרכב.

סוגיית הפיצוי מככבת בעתונות היפנית אחרי שנחשף כי היצרן הונה את הלקוחות מ-1990. מיצובישי מוטורס ייצרה כמות גדולה מכלי הרכב המעורבים בפרשה גם לטובת ניסאן, כך שהיא עשויה לפצותה בסכום נכבד, מתוך כמיליארד דולר שהיא תאלץ לשלם גם ללקוחותיה. "אין לנו כרגע את התמונה המלאה בנוגע לחבילת הפיצוי", אומר סייג'י סוגויורה, אנליסט בכיר מחברת טוקאי השוכנת בטוקיו. "ייתכן כי נגלה בסופו של דבר כי כל המכוניות של מיצובישי על הכבישים מעורבות בסקנדל הזה בצורה כזו או אחרת - ואז הפיצוי יכול להיות דמיוני". נשיא רנו-ניסאן, קרלוס גוהן, אמר לאחרונה כי יבחון מחדש את יחסי החברה עם מיצובישי מוטורס בהתאם לנזק שיתגלה. השתיים מנהלות מערכת יחסים מאז שנת 2010.

יחד עם זאת אומר סוגיורה, כי המותג עדיין חזק בזירות המזרח הרחוק. "יש למיצובישי מוטורס דומיננטיות בשווקים הזרים, במיוחד בתאילנד שמהווה מנוע צמיחה חשוב עבורה, ולאחרונה גם הקימה מפעל חדש באינדונזיה".

בשלב זה, מוקדם לדעת אם לפרשת "טייר-גייט" תהיה השפעה ישירה על השוק הישראלי.

עוד הרבה על מיצובישי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully