וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברת שיאים: פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט S

9.5.2016 / 7:06

פולקסווגן הציגה באוסטריה את הגולף GTI החזקה בתולדות הסדרה, עם מנוע המחלץ 310 כ"ס, משקל מופחת וביצועים שהכתירו אותה למכונית ההנעה הקדמית המהירה ביותר על מסלול הנורבורגרינג

אתר יצרן

פולקסווגן התחבטה ברעיון של גולף GTI מוגזמת משנת 2012, ובחודשים האחרונים היא החלה לגבש את הנוסח הסופי שירכיב את גרסת "קלאבספורט S" שתהיה החזקה ביותר בהיסטוריה של המותג מאז נחשפה ה-GTI הראשונה לפני 40 שנה. עוד לפניה נדדו דגמי קונספט למספר תערוכות באירופה בהן גם "אירוע המשופרות" המסורתי באוסטריה שנערך בחסות VW. בעקבותיהם, שני כלי רכב במצב "טרום ייצור" סללו את הדרך לדגם הסדרתי שהושק בימים אלו והוא כבר הספיק לרסק את אחד השיאים ה"נחשבים" בקרב שוחרי הנהיגה הספורטיבית - ההקפה המהירה ביותר במקטע הנורדשלייפה בנורבורגרינג.

הקלאבספורט S חזקה מהגולף R ב-10 כ"ס, והיא גם עדיפה על פניה בהיבטים של תקיפת מסלול מירוצים או נהיגה נמרצת בכביש ציבורי; בחרטום שוכן מנוע 2.0 ל' טורבו בעל כיול מובחן שנלקח מגרסת ה-TCR של חטיבת המירוצים. הוא סוחט 310 כ"ס ו-40 קג"מ מ-1800 סל"ד שמאיצים בה דרך תיבת 6 הילוכים ידנית ל-100 קמ"ש ב-5.7 ש', ועד מהירות מרבית של 268 קמ"ש.

כוח, במובן הטהור שלו, זה באמת לא כל הסיפור בקלאבספורט S, שכן היא הופשטה מרכיבים בלתי חיוניים (תלוי למי) כדי להפחית ממשקלה; המושבים האחוריים נעקרו ובמקומם הותקן כלוב הגנה תקני, מלפנים מושבי ספורט (באקטים), אין מזגן, מערכת המדיה הוקטנה, חישוקי ה-19 אינטש קלים במיוחד והיא מצוידת בבודי-קיט אירודינמי המותאם למסלולי מירוצים. ברגע המבחן, כשהיא עלתה על מקטע הנורדשלייפה, היא קבעה שיא הקפה חדש למכונית עם הנעה קדמית - 7:49:21 דקות, כלומר מהירה ב-1.4 ש' מהונדה סיוויק טייפ R.

פולקסווגן תייצר רק 400 יחידות של קלאבספורט S וכולן מגיעות עם בקרת נהיגה סלקטיבית לה בורר "נורבורגרינג" שמשנה את מצב המתלים, ההיגוי והבלמים, כך שניתן יהיה להתמודד עם 22 הקילומטרים של הגיהנום הירוק כמו אלופים. 100 יחידות הוקצו רק לגרמניה, והיתר לאירופה. המחיר אינו יודע, אבל אפשר להמר שהתוספת מעל גולף R לא תהיה זניחה. כך, חוגגים 40 שנה ל-GTI הגרמנית.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully