וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולצי פקקים: מיזם "נתיבים מהירים" יוצא לדרך

9.5.2016 / 15:51

משרד התחבורה יחל בקרוב בעבודות להקמת נתיבים מהירים נוספים בדומה למיזם האגרה בכניסה לתל אביב מכוון ירושלים. בעתיד - נהיגה מראשון לציון עד נתניה בלי פקקים. אופנועים יורשו לרכוב בנתיב האגרה ללא תשלום

כביש 1 הכניסה לתל אביב עם הנתיב המהיר היוצר צוואר בקבוק. קובי ליאני
כביש 1 הכניסה לתל אביב עם הנתיב המהיר היוצר צוואר בקבוק/קובי ליאני

בעקבות הצלחת מיזם האגרה "הנתיב המהיר" בכניסה לתל אביב מכוון ירושלים, החל משרד התחבורה, בהוראת השר המכהן ישראל כ"ץ, להכשיר את מיזם "נתיבים מהירים" שהקמתו תארך מספר שנים. במסגרת הפרויקט, יסללו 110 קילומטרים של כבישים לצד נתיבים קיימים שיקצרו את הפקקים באופן דרמטי על ידי שימוש בהסעות מחניונים המוצבים מחוץ למטרופולין.שר התחבורה כ"ץ: "בדומה לנתיב המהיר בכביש 1 הנתיבים המהירים לא יבואו על חשבון נתיבים קיימים ולא תהיה כל פגיעה במסלולים הקיימים של הרכב הפרטי". בשורה נוספת היא, שאופנועים יורשו בפעם הראשונה לנסוע בנתיבי האגרה ללא תשלום.

התכנית מורכבת על בסיס פתרון תחבורה שיתופי ועידוד שימוש בתחבורה ציבורית, שיפחית את הפקקים בשיטת אגרה, כאשר גובה התשלום נגבה לפי מדד העומס כפי שנהוג כיום. הקטע הראשון שיסלל יתחיל בראשון לציון ויגיע עד חלקה הצפוני של נתניה דרך מעבר בנתיבי איילון וכביש 2. קטע זה, יפתח לתנועה ב-2021.

סלילות נוספות:
הקטע השני יוקם בכביש 5 ממזרח לראש העין עד למפגש עם נתיבי איילון במחלף גלילות, לשני הכיוונים. בגלילות יתחברו הנתיבים המהירים של כביש 5 עם הנתיבים המהירים של נתיבי איילון. נתיב זה צפוי להיפתח במהלך שנת 2022.

בהמשך, יתווסף נתיב מהיר נוסף בכביש מספר 1, בקטע שבין תל אביב לאזור בכיוון ההפוך לנתיב הקיים (ממערב למזרח).
הפרויקט כולל גם סלילת קטע מכביש כביש 541, כך שתתאפשר גישה לחניון המיועד בשפיים לבאים מכיוון רעננה, בו תשולב גם תחנת רכבת. החניון בראשון לציון סיים את תהליך ההפקדה והחניון בשפיים עומד לקראת הפקדה. רשת הנתיבים המהירים תכלול גם את נתיבי איילון והיא תחובר למרכז התחבורתי "סבידור" בתל אביב (תחנת ארלוזורוב).

הנהגים שמגיעים לנתיב המהיר יוכלו להפקיד רכבם בחניונים ולהשתמש בשאטלים כדי לכנס לערים ללא תשלום. החניונים החדשים יהיו רבי קומות, עם קיבולת גבוהה מאוד (כ-4,000 מקומות חניה), שעה שהתחבורה הציבורית תתופעל מקומת הגג של החניונים.

על פי התכנית המוצעת, החניונים יוקמו באזורים אלו:
באזור מורשה לבאים מכביש 4 וכביש 5, במחלף קסם לבאים מכביש 5 ו-6 , בשפיים לבאים מכביש 2 מצפון ו-531 ממזרח, בראשון לציון, באזור מחלף מבוא אילון לבאים מדרום ומכביש 431. בנוסף לכך יוכפל חניון שפירים מ- 2,000 מקומות ליותר מ- 4,000 מקומות חניה. בסך הכול, 20 אלף מקומות חניה יהיו זמינים לנהגים, אוטובוסים יצאו בתדירות גבוהה - אחד לחמש דקות, הנסיעה באוטובוסים תהיה ללא תשלום - עם מושב שמור ועוד. במשרד מציינים כי יקפידו על שירות ברמה גבוהה לכלל המשתמשים.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully