וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה ראפיד קופה? כך זה יכול להראות בעתיד

25.5.2016 / 8:01

סטודנטים מאקדמיית סקודה בצ'כיה מציגים את "אטארו קונספט", הפרשנות שלהם לרכב קופה המבוסס על ראפיד. האם יש להעבירו לייצור סדרתי?

סקודה אטארו קונספט. Skoda Academy, אתר רשמי
סקודה אטארו קונספט. כדאי לייצר?/אתר רשמי, Skoda Academy

בשנתיים האחרונות שומעים יותר ויותר על אקדמיית סקודה שהוקמה בשנת 2000 בצ'כיה (בולסלאב), ומכשירה סטודנטים במקצועות התחבורה השונים, ובעיקר במגמות של פיתוח, עיצוב ותכנון מכוניות. ב-2015 קיבלנו טעימה מהראש היצרתי שלהם כשחשפו את הסקודה פאנסטר-פיק אפ, וכעת הם שולחים לכלי התקשורת באירופה פרשנות נוספת שלהם לרכב ייחודי - סקודה אטארו קונספט.

בסקודה מקדמים את המיזם משום שהוא לא פרי המצאתם של מעצבים מלומדים, אלא של מתמחים זאטוטים בני 17. מדובר בקבוצה של 26 תלמידים שהרכיבו את אטארו במסגרת תחרות, מכל מיני חלקי חילוף שהם מצאו במחסני סקודה (כנראה במדף של הראפיד) ובישלו הכול בידיהם המיומנות.

לדברי דניאל ווצ'ה, אחד מהתלמידים שאמון על גיבוש המיזם, הרכבת המכונית נמשכה חודשיים ו-1,700 שעות להשלמה מלאה, אך הוא אומר שהאתגר הגדול היה לאחד את כל התלמידים יחד ולהתחייב להגיע לקו הגמר. "זה היה החלק הכי קשה", אמר לכלי התקשורת בבריטניה. "לחבר בין כולם ולהחליט על מה לעבוד - מה הכי חשוב. לקח לנו משהו כמו 50 יום להחליט רק על הכיוון העיצובי של האטארו. היו לנו רעיונות אחרים כמו דגם שמבוסס על מכונית הראלי מפריז-דקאר, או לימוזינה, אבל החלטנו שהקופה הכי מתאימה".

סקודה אטארו קונספט. Skoda Academy, אתר רשמי
סקודה אטארו קונספט/אתר רשמי, Skoda Academy

למרות שהתמונות שפורסמו נראות מאוירות, המכונית קיימת ועומדת במרכז הלימוד של סקודה ואף נבחנה על ידי ירחון 'אוטו אקפרס' הבריטי. המרכב עצמו מבוסס על ראפיד ספייסבק, אבל התלמידים הפכו אותה למכונית קופה נטולת קורות B מרכזיות והוסיפו 10 סנטימטרים לאורכן של הדלתות. התוצאה היא מכונית קצוצה משהו, עם תקרה גבוהה ועיצוב ספורטיבי, אם כי מעט גס ביחס למוצרי החברה הסדרתיים (בהחלט לגיטימי בהתחשב ברזומה הקצר שלהם).

מערכת הינע? לא 1.2 ולא 1.4 TSI. החטיבה המרכזית למיזם נלקחה מסקודה אוקטביה RS עם 230 כ"ס ותיבת הילוכים דו-מצמדית 7 מהירויות, קומפלט עם מערכת פליטה ספורטיבית מקורית, ממנה הוסר הממיר הקטליטי להגברת הצלילים הבשרניים שיוצאים את צמד מפלטי האטארו. בוחני הירחון התבקשו שלא לעבור את ה-55 קמ"ש, אך התרשמו כי זו מעין הכלאה בין ראפיד לקרוסאובר, עם ראות לקויה לאחור בגלל מבנה התקרה הקמור.

בסקודה העולמית ממשיכים לפתח פתרונות יצרתיים ומכוניות צבעוניות שתרחבנה את היצע הדגמים של המותג. אפשר להמר כי אטארו רחוקה מלהתברג בקרב מוצריה, אבל זו דוגמא נוספת לחשיבות שבהכשרת תלמידים במקצועות התחבורה. כל התלמידים במוסד מקבלים הזדמנות להתנסות בחטיבות הליבה של קונצרן VW (סיאט, פולקסווגן...) לזמן קצוב ולצבור ניסיון להמשך הקריירה. כיום, לומדים במוסד זה מעל 1,000 תלמידים מצ'כיה ועוד כמה עשרות ממדינות זרות.

עוד הרבה על סקודה בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully