וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכה החדשה? רנו חושפת קליאו ספורט עם 250 כ"ס

25.5.2016 / 8:03

ברנו יחשפו את הקליאו RS 250 טרופי לפני מקצה האימונים של מירוץ הפורמולה 1 במונטה קרלו ביום שישי. האם זו תהיה הכוכבת החדשה בקבוצת ההוט-האץ'?

רנו קליאו ספורט טרופי 250. אתר יצרן
רנו קליאו RS טרופי, עם 250 כ"ס בחרטום/אתר יצרן

בחטיבת רנוספורט הבינו בשלב מסוים שהם נפלו קורבן להחלטות מנהליות די מצערות. מחד, הרעיון לחבר מכונית ספורט קטנה וחמה למרכב 5 דלתות שימושי הוא מעשה שיש בו מידה של הגיון. אבל מנגד, ברירת מחדל של תיבת הילוכים דו-מצמדית איטית להחריד הפכה את כל החבילה הזו למוצר מרוסן. או כמו שהיטיב לתאר זאת ריצ'רד המונד (לשעבר מנחה "טופגיר"): "התיבה הזו מהירה כמו פנסיונר שמנקה עלים מהמדרכה".

רנוספורט ניסו לתקן זאת אשתקד עם גרסה מחוזקת של הקליאו RS ועם תיבה מהירה יותר, אבל עדיין הם לא הצליחו להגיע לתוצאה הרצויה. אולי עכשיו, במעין ניסיון נוסף ללטש את הפינות, הם יציגו במסגרת מירוץ הפורמולה 1 במונטה קרלו בסופ"ש הקרוב מהדורה מופרעת של הקליאו RS, בשם "טרופי 250".

ה-250 מקורו במנוע, כן - 250 כ"ס לכאורה. חטיבת הכוח שתניע את הקליאו טרופי נשלפה ממגאן RS, וישנם דיווחים שהקליאו עשויה לקבל את מלוא עוצמתה - עד 275 כ"ס. במונחים קבוצתיים, הקליאו חזקה אפילו מאודי S1 לה 231 כ"ס, שלא לדבר על ה-208GTI לה 208 כ"ס או האיביזה קופרה והפולו GTI עם 192 כ"ס.

רנו קליאו ספורט 250. אתר יצרן
רנו קליאו ספורט 250/אתר יצרן

השאלה הגדולה שכולם עדיין שואלים, היא האם במסגרת ההסבה ליחידת הכוח של המגאן, הקליאו סוף סוף תזכה לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות. התשובה לכך תלויה בתוכניות של רנוספורט ובהתכנות של רנו העולמית. אם המכונית תיוצר תחת סדרה של מהדורה מוגבלת (כך מסתמן לפחות), הסיכוי לראותה עם מצמד קלאסי פוחת. מצד שני, לרנוספורט יש כאן הזדמנות להפוך את הקערה על פיה ולהחזיר את שוחרי הקליאו ספורט המצוינת לחיקם, אל רכב הוט-האץ' אמיתי - כמו שמגיע להם.

אופציה נוספת על הפרק, היא שרנוספורט תמתין למתיחת פנים של הקליאו הרגילה שתוצג בתערוכת פריס (כבר במבחנים על כבישי אירופה), ואז תנסה לבצע שינוי במכלולים של הקליאו RS.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully