וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה: אקיורה NSX החדשה יוצאת לדרך

25.5.2016 / 14:32

הונדה מסרה את האקיורה NSX הראשונה בטקס חגיגי שנערך בסמוך למפעל הייצור בארה"ב. "לא יכולים לחכות עד שהלקוחות שלנו יחושו בעצמם החוויה המופלאה הזו"

אתר יצרן

מותג אקיורה של הונדה מסר אמש (שלישי) לפנות ערב במרכז הפיתוח באוהיו, ארה"ב, את ה-NSX הראשונה שירדה מרצפת ההרכבה, ובכך הזניק את הסדרה לקראת המשך שנת 2016. "היום אנחנו מציינים הגשמת חלום גדול כאן במטה ה-PMC (ראשי תיבות ל-Performance Manufacturing Center) ואת פסגת היכולות של העובדים המסורים שלנו, שהתקבצנו לידנו כאן בקדמת הבמה", אומר מנהל פרויקט ה-NSX באמריקה קלמנט ד'סוזה.

ה-NSX, מס' 001, נרכשה כפי שדיווחנו לפני כמה חודשים על ידי נהג המירוצים לשעבר ריק הנדריק, בעל חברת "הנדריק מוטורספורטס', שהשאיר תמורתה כ-1.2 מיליון דולרים - פי 5 בערך ממחירה הרשמי באולמות. יש לציין כי הכסף כולו הוקדש לשתי עמותות הנאבקות במחלת הסרטן במוח, וכן לעמותה שתורמת למלחמה במחלות קשות בילדים. הנדריק קנה את ה-NSX במכירה פומבית וגם זכה לנהוג אותה מחוץ לפס הייצור, כפי שרואים בסרטון.

הונדה NSX. אתר יצרן
ריק הנדריק מקבל רשמית את ה-NSX הראשונה שיורדת מפס הייצור. שילם תמורתה 1.2 מיליון דולר/אתר יצרן

"האיסוף של ה-NSX, והידיעה שהכסף נתרם לעמותות כל כך חשובות, הם עבורי וגם עבור הקבוצה עדות לכך שעשינו משהו נכון", אומר הנדריק. "יש משהו מאוד מספק בעובדה שמכונית העל הזו קמה לחיים בארה"ב, ראייה לכך שהאנשים מאחריה במותג אקיורה מקדישים את כל מה שיש להם כדי לגרום לנו לאהוב נהיגה ולאהוב מכוניות".

הרבה מאוד חידושים נסובו סביב ה-NSX החדשה, ובעיקר שיטת הייצור במפעל ה-PMC של אקיורה. בהונדה מספרים ששלדת האלומיניום מיוצרת במלואה על ידי מערכת ממוחשבת שמאחדת עימה תרכובות פלדה, כשאליה חוברים 16 צוותי תכנון והרכבה שעובדים ידנית על כל מכונית למעלה מ-14 שעות (אבזור, גוון ועוד). לאחר מכן, היא נבדקת על ידי בכירים של קבוצת המירוצים של הונדה (GT) למרחק של כ-300 ק"מ, ואלו מעבירים הערות למהנדסים, באם ישנן כאלו. "אנחנו רוצים שהמכונית תהיה דרוכה לתקוף מסלולי מירוצים כשהיא יוצאת מכאן", אומרים בהונדה.

מנוע ה-3.5 ל' טורבו ההיברידי של הונדה הוא פיתוח עצמאי רק בחלקו, עם תמיכה מספקי חלפים מיפן, ואליו מחוברים שלושה מנועים חשמליים, מערכת הנעה כפולה SH-AWD ובשידוך אל תיבת 9 הילוכים דו-מצמדית עם כיול תחרותי (יחסי העברה מהירים). ההספק המרבי של המערכת עומדת על יותר מ-500 כ"ס, והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-2.9 ש' ועד 324 קמ"ש מרביים.

ה-NSX הקודמת (1990-2005) זכתה למעמד של מכונית פולחן, בין היתר גם בשל מעורבתו של נהג המירוצים איירטון סנה המנוח בקבוצת הפורמולה 1 של המותג (סנה אף היה בעצמו בעלים של NSX). מעניין יהיה לעקוב ולראות, אם הדור השני של ה-NSX יוזכר בספרי ההיסטוריה באותה "נשימה" עם כמה אגדות מוטוריות נוספות.

עוד הרבה על הונדה בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully