וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב יפו: ירידה במספר רוכבי האופניים על המדרכות

30.5.2016 / 10:22

עירית תל אביב טוענת כי חלה ירידה של 62% במספר רוכבי האופניים בתל אביב יפו שנוסעים על המדרכות מאז ה-1 במאי. מיטל להבי: "הקמפיין נועד להסביר ולייצר נורמות התנהגותיות בכדי לשמור על הבטיחות של כולנו"

קנס 250 שקל רוכבי אופניים בתל אביב. עירית תל אביב יפו, מערכת וואלה! NEWS
קנס 250 שקל רוכבי אופניים בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, עירית תל אביב יפו

עיריית תל אביב פרסמה נתונים לפיהם חלה ירידה של 62% בשיעור רוכבי האופניים שנוסעים על גבי מדרכות בתל אביב. הנתונים משקפים לדבריהם את הצלחת הקמפיין שהחל בתחילת חודש אפריל שבצידו קנסות בגובה 250 שקלים למי שיסטה משבילים מוסדרים ויסכן את הולכי הרגל.

בעיריה מקדמים בנחישות סלילת שבילי אופניים מאז שנת 2000 ובהשקעה כספית נרחבת של מעל 30 מיליון שקלים, אך הגידול בקרב משתמשי האופניים הקונבציונלים והאופניים החשמליים בתל אביב גרם במקביל לזינוק במספר הנפגעים על המדרכות.

זמן רב נותרו הולכי הרגל ללא גוף המפקח על בטיחותם, עד שהוחלט כי החל ב-1 במאי ישתנו כללי התנועה. האכיפה מבוצעת על ידי שוטרים של משטרת ישראל שרשאים לקנוס בסכומים שנעים בין 100 ל-1,000 שקלים, בכפוף לחומרת העבירה, כמו נסיעה ברמזור אדום, נסיעה נגד כיוון התנועה, שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה וכן הפרעה להולכי רגל במעבר חצייה. לשוטרים הזכות להחרים סוללות בגין עבירות מסוכנות וכן להוציא אוויר מגלגלי האופניים.

עושה רושם שנוכחות השוטרים והתקנות החדשות מוכיחות את יעילותן. חזי שוורצמן - מנהל אגף התנועה: "מדובר בנתון חיובי ביותר, שכן הגידול המשמעותי במספר הרוכבים בשבילי האופניים העלה את בטיחות הרוכבים ואת בטיחות הולכי הרגל במקביל תוך הקפדה על מרווח תנועה תקין גם לרוכבים וגם להולכי הרגל".

הקמפיין שקדם להחלת החוק כלל שלטי הסברה, שלטי מדרכות בולטים ושוטרים שחילקו לרוכבים עלונים המבהירים על אמצעי האכיפה ומטרתה. "עיריית תל אביב-יפו היא היחידה בארץ שיצאה בקמפיין הסברה טרם תחילת האכיפה, מאחר שלא אוכפים לפני שמסבירים. הקמפיין נועד להסביר ולייצר נורמות התנהגותיות בכדי לשמור על בטיחות של כולנו ברחובות - שרוכבי האופניים לא ידרסו את הולכי הרגל ושאלה לא יפריעו למהלך הרכיבה החוקית על השביל. ואכן, התוצאות מדברות בעד עצמן", כך סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התעבורה, מיטל להבי.

עוד הרבה על אופניים חשמליים בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully