וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי Gett: אובר מגייסת 3.5 מיליארד דולר מסעודיה

רון סלע

2.6.2016 / 11:51

אובר חותמת את אחד מסבבי הגיוס הגדולים של השנים האחרונות ■ נגיד קרן ההשקעות הסעודי יצטרף לדירקטוריון החברה ■ ההשקעה הסעודית היא חלק מתוכנית של הממלכה להקטין את תלותה בנפט ולהשקיע בחברות זרות

אובר יודעת מתי הסוללה נגמרת. צילום מסך
אובר יודעת מתי הסוללה נגמרת/צילום מסך

לאחר שבשבוע שעבר הודיעו Gett ופולקסווגן כי האחרונה תשקיע 300 מיליון דולר בחברה הישראלית, עכשיו מגיע תורה של אובר, שמגייסת סכום עתק וחותמת את אחד מסבבי הגיוס הגדולים של השנים האחרונות.

ענקית המוניות האמריקאית דיווחה אמש (ד') כי קרן ההשקעות הציבורית הסעודית תשקיע בחברה לא פחות מ-3.5 מיליארד דולר, כאשר הערכת השווי של החברה תיוותר ללא שינוי ועדיין תעמוד על 62.5 מיליארד דולר. בכך, נמסר מאובר, חותמת החברה סופית את סבב הגיוס שהחלה לעבוד עליו בסתיו.

השקעת הממלכה בחברת המוניות מגדילה משמעותית את תיק הנכסים של אובר, והחברה טוענת ששוויו לאחר ההשקעה מגיע ליותר מ-11 מיליארד דולר.

מהחברה נמסר כי כחלק מהעסקה שהושגה, נגיד קרן ההשקעות הסעודי, יאסיר אל רומאיין, יצטרף לדירקטוריון החברה. "שמנו לב איך החברה שיפרה את המוביליות ברחבי העולם ואנו נרגשים להיות חלק מהתהליך הזה", מסר אל רומאיין.

אובר פועלת כיום ב-15 ערים שונות במזרח התיכון וההערכות הן שבעקבות ההשקעה היא תחל לפעול בערים נוספות. כרגע לאובר יש יותר מ-395 אלף משתמשים במזרח התיכון ויותר מ-19 אלף נהגים. מנתוני החברה עולה כי כ-80% ממבקשי השירות בסעודיה הן נשים, שלא רשאיות לנהוג ברכב בעצמן בממלכה.

ההשקעה של הממלכה בחברת המוניות היא חלק מתוכנית של הנסיך הסעודי, בן הזקונים של המלך סלמאן. התוכנית כוללת העלאה של הכנסות המדינה שלא מנפט ל-160 מיליארד דולר בשנת 2020 ול-267 מיליארד דולר בשנת 2030, לעומת 43.5 מיליארד דולר בשנה שעברה.

בשבוע שעבר הייתה זו יצרנית המכוניות היפנית שהודיעה כי תשקיע כספים באובר, כחלק מברית אסטרטגית שנרקמת ביניהן, שבמסגרתה ייהנו נהגי המוניות של החברה מרכבים בתנאים מועדפים.

  • עוד באותו נושא:
  • UBER
  • גט טקסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully