וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: ב.מ.וו 125i. החוליה החסרה

5.6.2016 / 8:05

עם מנוע גמיש וחזק, הגה נכון והנעה אחורית, ב.מ.וו 125i החדשה עם חבילת M, מתגלה כפשרה הטובה ביותר עבור חובב הנהיגה שחיפש הוט-האץ' חמה ומהנה. גם המחיר לא מבהיל

קובי ליאני

צילום וידאו: עידו שחם
עריכה: רן צימט
צילום סטילס: קובי ליאני, עידו שחם

רגע לפני שכריס קייל מוציא מכלל פעולה את הצלף מבגדד בסרט "צלף אמריקני", הוא משחזר תובנה שלמד בקורס הצלפים - "כוון קטן, תפספס בקטנה" (Aim small, miss small), אך העדיף לשכוח את הוראת המדריך לעצום את העין הלא מכוונת, שכן לפי נסיונו (ויש לו ניסיון עם שיא של 109 צליפות מדויקות), כשזו נשארת פתוחה, אתה יכול להמשיך להבחין במטרות הנוספות שנמצאות מסביב.

ואיך זה קשור למכוניות של ב.מ.וו? בזמן קבלת ההחלטה לייצר מכונית ב.מ.וו קטנה, מישהו כנראה בקבוצה הבווארית עבר קורס צלפים דומה לזה של כריס קייל. הוא שם את הצלב על שני קהלים מדויקים - הציבור הרחב עם גרסאות הבסיס ומנגד, הגרעין הקשה ביותר של חובבי ההגה עם ה-135i החזקה וכמובן רמת ה-M הנחשקת. בשני המקרים, נרשמה פגיעה בול. הגרסאות הזולות הביאו לב.מ.וו קהלים חדשים שעד כה לא יכלו לרכוש את מכוניות המותג ואלו היקרות והספורטיביות ביותר, פרטו על מיתרי הרגש של מי שיכל וגם סיפקו חלומות עבור מי שלא. אז מה כאן לא בסדר?

מבחן ב.מ.וו 125i. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו 125i/קובי ליאני

פוקחים עין בלתי מכוונת

היופי בכל הסיפור הזה שהכוח זורם דרך תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים אל הגלגלים האחוריים, והפוטנציאל הזה יכול להפוך את החגיגה, למסיבה של ממש

שיטת העבודה הזו אמנם הניבה פירות לב.מ.וו, אבל כפי שכל צלף יודע, כשאתה מכוון לכפתור, אתה פוגע בצווארון וכשאתה מכוון לחולצה, אתה מפספס את האדם. במקרה של ב.מ.וו, הם יצרו פער גדול מדי בין אותן גרסאות זולות שלא פרעו את הצ'קים של ההבטחות להנאה מהנהיגה לבין אלה שנתנו מענה לכל גחמה, אבל פשוט היו יקרות מדי.

ואז הם פקחו את העין הבלתי מכוונת שסיפקה להם טווח מבט רחב על שאר המטרות שמסביב - חובבי נהיגה שנותרו ללא מענה במשך שנים בחיפוש אחר מכונית מהנה, חזקה ועם הנעה אחורית במחיר שפוי. מכונית אמצע כזו, שעשויה לתפוס את הנתח הרחב ביותר. ובקיצור, בין ה-118i וה-120i ל-135i יש מעכשיו 125i.

מעבר להלבשות התפאורה של מכוניות ה-M ומבעד למכסה המנוע הארוך, יש כאן מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1,991 סמ"ק אשר בעזרת מגדש טורבו, מפיק 218 כ"ס ב-5,000 סל"ד וגם כמות נכבדה מאוד של מומנט - 31.6 קג"מ כבר ב-1,350 סל"ד. היופי בכל הסיפור הזה שהכוח זורם דרך תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים אל הגלגלים האחוריים, והפוטנציאל הזה יכול להפוך את החגיגה, למסיבה של ממש.

מבחן ב.מ.וו 125i. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו 125i/קובי ליאני

מוכר וטוב

צעידה מסביב לפסל הכחול וכניסה פנימה אל תא הנוסעים חושפת בפנינו את המוכר - זו סדרה 1 עם 5 דלתות כפי שפגשנו פעמים רבות בעבר, וזה טוב. כי למרות הפרופורציות המורכבות שלה מבחוץ, היא נראית נכונה וייחודית וגם תוספות הפגושים והחצאיות של משפחת ה-M זורקות אותנו אחורה אל הפעם ההיא, שחרכנו 4 מדינות בארבעה ימים עם ה-135M באירופה.

תא הנוסעים שלה נראה מוצק ומשאיר רושם איכותי ועמיד כשמאוד אהבנו למצוא בה מושבי ספורט נאים שמסוגלים בעזרת מתג (גם לנהג וגם לנוסע) להדק את החיבוק סביבם. זוג דלתות נוספות מאחור מאפשרות לשני מבוגרים או ילדים במושבי בטיחות להצטרף לחוויה. עם בסיס גלגלים של 269 ס"מ, גם המרחב נדיב. אפילו תא המטען שימושי גם בהיבט של משפחה קטנה עם 360 ליטר.

מסביבנו מצאנו שורה ארוכה של צעצועים לשחק בהם שעיקריהם מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, בקרת אקלים, מערכת iDrive עם שליטה מלאה על הרכב, בורר מצבי נהיגה ועוד. מבחינת הבטיחות, הרכב מצויד בשש כריות אוויר, מערכות סיוע לבלימה, מערכות התראה מפני סטיה מנתיב הנסיעה, פגיעה בהולכי רגל וסיוע בבלימה במהירות עירונית ועוד.

מבחן ב.מ.וו 125i. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו 125i/קובי ליאני

פשרה במקום הנכון

כיף של מכונה. הוט האץ' כמו שהוט-האץ' צריכה להיות, רק בתבלון פיקנטי של הנעה אחורית

השאלה של איך הב.מ.וו הזו נוסעת וחשוב לא פחות, איך היא מרגישה, הטרידה גם אותנו. לא ידענו אם נמצא כאן גרסה מאולחשת משהו כמו אחיותיה הזולות, או דווקא תכונות שלקוחות מגרסאות הקצה. אז התשובה היא, בדיוק באמצע. אולם ללא שום נימה של רגשי נחיתות או אכזבה. ה-125i התגלתה כפשרה הנכונה ביותר שב.מ.וו יכלו לבצע. הנתונים של המנוע מאפשרים לה להאיץ (על הנייר) מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.2 שניות (7 שניות במבחן שלנו, ככל הנראה בגלל היום החם שבו נערך המבחן) ולשם ההאצה מ-80 ל-120 קמ"ש היא הזדקקה ל-6 שניות בלבד וזה מהר.

מלבד השהיית טורבו קצרה בסל"ד נמוך, המנוע הזה חד תגובה, גמיש וגם חזק. האצה נחושה מהמקום עם בקרות מבוטלות תסחרר את הגלגלים האחוריים ומנגד, המהירות הסופית מסוגלת להריח מלמטה את ה-250 קמ"ש. תיבת ההילוכים מתפקדת נפלא, גם בנסיעה עירונית או בינעירונית רגועה, עם החלפות חלקות ומהירות, למרות שלא מדובר בתיבה כפולת מצמדים. ובכלל, השימוש היומיומי נעים וחלק ולמרות שמדובר במתלים שמגיעים ממכוניות ה-M, הם לא מרגישים אלימים או קשיחים מדי במפגש עם סלילה עירונית לא מושלמת.

מה הם כן עושים? גורמים לה להרגיש יציבה מאוד בכל תנאי נהיגה. יש בהם מידה רבה מאוד של ריסון, כך שקל להניח את המשקל על הגלגלים החיצוניים לסיבוב ולחרוש את זה בדיוק מופתי. ההגה מדויק וגם מהיר, התחושה בו יכלה להיות מעט טובה יותר, אך זו רוח התקופה בעידן החשמלי ואין לנו ממש תלונות אליו בשל כך, שכן למרות זאת, הוא מצליח להפוך כל כביש מפותל לחוויה.

מצאנו בה מרקחת, תמהיל ותערובת מאוד מדויקת של יכולות, הגם שמדובר בפשרה יחסית, שכן היא מתבצעת בדיוק היכן שצריך. כדי ליהנות, לא באמת זקוקים ל-300 פלוס כוחות סוס או לאמצעים פירוטכניים מיוחדים. צריך שהכוח יעבור לכביש (הוא עובר מצוין בזכות הצמיגים האחוריים הרחבים והדביקים), צריך שהאף ישאף להיכנס חזק לפניות (במקום להיזרק החוצה בתת היגוי מבאס), צריך שהבלמים ינשכו ולא ידעכו ויכתיבו קצב איטי מדי וצריך את אפקט ה'פיל-גוד' ומזה יש לבווארית הקטנה הזו בערמות. כיף של מכונה. הוט האץ' כמו שהוט-האץ' צריכה להיות, רק בתבלון פיקנטי של הנעה אחורית.

מבחן ב.מ.וו 125i. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו 125i/קובי ליאני

החוליה החסרה

במהלך יומיים של נהיגה אינטנסיבית, כמו כריס קייל פקחנו שתי עיניים, שמנו את ה-X על כבישי הנהיגה שאנחנו אוהבים ופגענו בול. גם בנהיגה מנהלתית יומיומית בפקקים של תל אביב. מצאנו שיש כאן בדיוק את הפשרה הנכונה מצד ב.מ.וו, כזו שמצליחה לקלוע בול למה שרוב חובבי הנהיגה מחפשים במכונית - עיצוב מושך, כוח יותר ממספק, הגה טוב וכמובן הנעה אחורית. משמח לגלות שכל זה ארוז בחבילה איכותית למדי, עם סביבת מחיה מוקפדת ומחבקת ושגם המחיר לא מבהיל - 238 אלף שקל לרמת אבזור ספורט או 263 אלף לרמת לקשרי שמוסיפה גג שמש, חישוקי 18 אינץ', מערכת מולטימדיה מתקדמת יותר ופנסי לד. בזכות התכונות האלה והתמורה המצוינת למחיר, ב.מ.וו שוב נכנסת לקרב עם הגולף GTI המיתולוגית והפעם, יש בהחלט סיכוי שידם של הבווארים תנסה להיות על העליונה.

עוד על ב.מ.וו בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שבקרו כאן קודם

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully