וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימן מסחר: טויוטה רשמה את "סופרה" באירופה

13.6.2016 / 7:54

טויוטה רשמה סימן מסחר על השם המיתולוגי "סופרה" ועתידה להחזיר את מכונית הספורט לחיים בקרוב. האם גם הביצועים יהיו ברוחה?

טויוטה FT-1. אתר יצרן
טויוטה FT-1. השמועות על החייאת הסופרה דווחו עוד ב-2010/אתר יצרן

כלי התקשורת בגרמניה דיווחו בימים האחרונים כי יצרנית הרכב טויוטה רשמה את "סופרה" ברשימת סימני המסחר בתעשיית הרכב באירופה. בכך, היא לוקחת עוד צעד קדימה בדרך להחייאת מכונית הספורט שיצאה לגמלאות ב-2002 ללא מחליפה רשמית.

בשנה הקודמת, פורסם בצרפת כי מיזם משותף בין ב.מ.וו לטויוטה עשוי להוליד מכונית ספורט או מכונית GT מפוארת, אבל בחודשים לאחר מכן הודיעו במינכן כי בכוונת המותג הגרמני להציג יורשת לב.מ.וו Z4, תוך שיתוף פעולה מוגבל בהיקפו עם טויוטה. על רקע פרסומים אלו, ולאור סימן המסחר החדש-ישן באירופה, נראה שהפרויקט יעלה לכבישים גם את הדור הבא של הסופרה, מהצד היפני.

הסופרה המקורית יוצרה בין 1978 ל-2002 במרכב קופה (פסטבק) ובסידור הושבה של 2+2. בחזיתו של הדגם האחרון, ה-A80 שפותח ב-1992, שכן מנוע 3.0 ל' עם 220 כ"ס ומנוע טורבו המחלץ 280 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות או אוטומטית. דגם טורבו GT מושחז הופיע מעט לאחר מכן עם יותר מ-320 כ"ס והאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות.

הסופרה הבאה, לפחות נכון להיום, תבוסס באופן חלקי על תרשימים של ה-FT1 (בתמונה הראשית) והיא תישא בחרטום מנוע ששה צילינדרים של ב.מ.וו ואופציה למנוע היברידי בהמשך דרכה. הצירוף של הסופרה להיצע הדגמים של טויוטה מתיישב נכון עם האסטרטגיה של אקיו טויודה, מנכ"ל החברה שמקדיש זמן לא מבוטל משגרת יומו לניעור המותג, וגיבוש פלטפורמה שתפנה ישירות לנהגים צעירים. אם הסנונית הייתה ה-GT86, אין ספק שגם הסופרה תזכה לטיפול מסור. השאלה כמו תמיד, תהיה שאלת המחיר.

עוד בוואלה! רכב:
ראיון עם נשיא לקסוס אירופה: "המיסוי בישראל גבוה מאוד"
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully