וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרם לתאונה ברכב השטח היוקרתי וטען לטעות בזיהוי: "מדובר ברכב משוכפל"

18.6.2016 / 9:25

הנהג סיפר בבית המשפט כי כלל לא היה באזור התאונה אלא בקצה השני של המדינה וכי מדובר בטעות בזיהוי הרכב. מעל 35 אלף כלי רכב בישראל שוכפלו, אבל זה לא היה אחד מהם קבעה השופטת

השקה: מרצדס GLE. יצרן, יואל שוורץ, ניר בן טובים
השקה: מרצדס GLE/ניר בן טובים, יצרן, יואל שוורץ

תארו לכם מצב בו רכב פנאי יוקרתי של מרצדס ששווה מאות אלפי שקלים נהוג ע"י מפיק של להקה ידועה ומצליחה פוגע ברכב המשפחתי שלכם, אך הנהג כלל לא עוצר את הרכב אלא ממשיך כאילו דבר לא אירע. אחרי מספר שניות של התאוששות מהמכה, אתם מחליטים לדלוק אחריו, צופרים, מהבהבים עם האורות – וכלום. או שהנהג חירש/עיוור, או שהוא החליט להתעלם. מעצבן? מאוד.

לא ניתן לעבור לסדר היום כשמולכם רכב ניזוק. מילא, העיקר שלא היו נפגעים. גם הזמן שבוזבז בין שמאים ומוסכים – גם הוא עבר. אבל יש כאן שני אלמנטים מקוממים יחדיו: חוסר ההגינות שבין אדם לחברו, וכן העובדה כי למעשיו השלכה ישירה על כיסכם; במקרה הטוב - תשלום השתתפות עצמית ואובדן הנחת היעדר תביעות. ובמקרה הרע - בה הרכב שלכם מבוטח רק בפוליסת צד ג' - תשלום מלוא הנזק, עליכם.

מדובר על תאונה שהתרחשה בשנת 2014; נהג הרכב שנפגע מעיד כי נסע בכביש אשקלון לכיוון מזרח כאשר לפתע, הגיח הג'יפ מצד ימין, בלי שום אזהרה מוקדמת וחותך את כל התנועה. הנהג צפר לו בתקווה שיעצור ויחליפו פרטים אך הוא המשך בנסיעתו. למזלו של הנהג, הוא הצליח לרשום את מספר הרישוי של הרכב ויום למחרת, ניגש להגיש תלונה בתחנת המשטרה.

הבלגן שלא היה

המפיק ידע לציין באופן מדויק את שעת התאונה למרות שהפרט הזה כלל לא עלה במסגרת הדיון. כאילו מדובר על ראיה מוכמנת

המפיק שמזומן לחקירה לא מתרגש ולא מתבלבל אלא מסביר לחוקרים ולאחר מכן גם חותם על תצהיר בפני עורך דינו, כי לא היה ולא נברא. באותו היום הוא כלל היה בחיפה במסגרת סיורים עם הלהקה. ייתכן וחל בלבול? קטנים מאוד הסיכויים אולם היו דברים מעולם, ועל כן נתבקש לאמת את גרסתו.

עו"ד ניר רפפורט ממשרד של עו"ד אסף ורשה, שואל אותו מדוע למעשה הוא לא זימן לבית המשפט, עד אחד מיני הרבים שלדבריו היה עימם באותו היום. המפיק מיתמם: "אני יכול לזמן את האנשים שהיו איתו אז? כל פעם זה הופעה אחרת". נו מילא. וכיצד הגריל הנהג הנפגע דווקא את מספר הרישוי של המרצדס? איך ייתכן כי כל הפרטים כולל הסוג המדויק של הרכב, הצבע שלו, איך כולם מתחברים לאותה תוצאה? גם לכך היתה תשובה מקורית למפיק : "כשאתה משכפל רכב".

נכון, מידי שנה נתפסים לא מעט רכבים כאשר מתברר כי מספר הרישוי שלהם שוכפל, כך שנותר עדיין ספק קטן שמא המפיק לא היה מעורב בתאונה. אבל גם הספק הזה הוסר. במהלך הדיון בפני כב' השופטת צבייה גרדשטיין פפקין, ציין המפיק פרט אחד קטן: שעת התאונה. המפיק ידע לציין באופן מדויק את שעת התאונה למרות שהפרט הזה כלל לא עלה במסגרת הדיון. כאילו מדובר על ראיה מוכמנת - פרטים מזירת העבירה אשר לא פורסמו ואשר החשוד ידע עליהם.

השופטת אף התייחסה באופן קונקרטי לטענתו כי בישראל שוכפלו 35,000 רכבים וכתבה במסגרת פסק הדין שניתן לאחרונה כי "לא הובאה כל ראיה לאמור, אין מדובר בידיעה שיפוטית".

טיעוני ההגנה של המפיק קרסו אחד לאחד. לשופטת לא נותר אלא לחייב אותו לפתוח את הארנק ולשלם סכום כולל של 17,678 ש"ח בגין הנזקים שנגרמו לבעל הרכב שנפגע.

עוד בוואלה! רכב:
15 שנה אחרי, החייל המצטיין קיבל פיצוי על התאונה
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully