וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו מהסרטים: פונטיאק טראנס-אם "באנדיט" קמה לתחיה

1.7.2016 / 8:24

שני אחים עם אובססיה למכוניות פונטיאק טראנס-אם הגשימו את החלום שלהם, והצליחו לגייס את ברט ריינולדס להשקת ה"בנדיט" החדשה. "כולם אוהבים סיפור אהבה, שבתוכו יש גם מכוניות"

פונטיאק נפלה קורבן לא רק לקיצוצים של ג'נרל מוטורס בשל המשבר הכלכלי ב-2009, אלא גם להתנהלות השגויה של מנהלי המותג מול דהירה של מתחרים שהותירו אותה שנים-שלושה צעדים בפיגור. אבל באמריקה, כמו באמריקה, הפרידות ממותגים בעלי משקל נוסטלגי נצרבות בתודעה, ולכן ישנם מי שדואגים להפיח חיים חדשים במכוניות שכבר מ-ז-מ-ן נעלמו מהנוף המוטורי.

אחת מהבולטות שבהן היא חברת 'טראנס-אם-דיפו', שכפי שנגזר משמה מקדישה את כל משאביה לסדרת מכוניות אחת בלבד. היא מנוהלת על ידי שני אחים, טוד וסקוט וומאק, שביניהם כבר הספיקו לרכוש בסביבות 50 דגמי טראנס אם מכל השנים, החל בגרסאות הראשונות מ-1967 וכלה בטראנס אם האחרונה מ-2002 ("פיירבירד"). וכן, יש להם גם טראנס אם "אביר על גלגלים" אחת או שתיים במחסן שנרכשה מחברה חיצונית שמייצרת רפליקות.

מכל דגמי הטראנס אם שטופלו על ידם, הם מספרים בראיון ל-CNN כי שמור בליבם מקום לטראנס אם "בנדיט" שככבה עם ברט ריינולדס בסרט "סמוקי והבנדיט" בשנת 1977. סרט שהופק אגב בעלות של 4.5 מיליון דולר, והכניס 300 מיליון דולר בקופות. "אבא שלנו קנה שתי מכוניות כאלה כמו בסרט. אף פעם לא הבנתי את ההגיון שלו, אבל אם אתה אוהב משהו..." כך מסביר סקוט וומאק את חיבתו לדגם הזה.

הבעיה היא, כמובן, שמצבור הטראנס-אם המקוריות דל למדיי, ובכלל בשל זמינות החלפים העדיפו לאמץ בסיס מודרני ועליו להרכיב את הבנדיט החדשה; הם בחרו בקמארו 2015 והעבירו למעצבים רשימת הנחיות ברורה - לעשות בנדיט משופרת ברוחה של המכונית הקלאסית מלפני 40 שנה.

אחרי שדרוגים קוסמטיים כאלו ואחרים, שהמירו את הקמארו לבנדיט עם כל הסמלים והאיפיונים המיוחדים שלה, לצד 850 כ"ס בחרטום (בערך פי 4 מהטראנס אם 77'), הם הצליחו להזמין לסדנה את ברט ריינולדס בכבודו ובעצמו כדי שיחתום על כל אחת מ-77 היחידות שתמכרנה לציבור. "הסרט עצמו היה סיפור אהבה", אומר ריינולדס. "אבל זה היה סיפור אהבה עם מכוניות, ואת זה אנשים מאוד אוהבים".

האחים עדיין לא נקבו בתג מחיר מדויק, אבל סביר שעם כל כך הרבה היסטוריה אמריקנית ותהילה הוליוודית, לא תשאר אפילו אחת על המדף בתוך כמה חודשים. אפילו שזו בסופו של דבר, קמארו מקושטת.

עוד בוואלה! רכב:
כל דגמי שברולט החדשים בישראל
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פונטיאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully