וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקר מידי: גם האמריקנים קונים מכוניות בכסף שאין להם

10.7.2016 / 8:18

המחיר הממוצע למכונית חדשה בארה"ב עומד כיום על 32 אלף דולר. מחקר מצא כי העלות גבוהה מידי גם להכנסה מעל הממוצע בערים המרכזיות. "ישנן אלטרנטיבות בטיחותיות בשוק שלא יזללו להם חסכונות ומשאבים"

מכוניות בארה"ב. AP
מכוניות בארה"ב. קונים חדש, גם כשאין כסף/AP

מחקר שפורסם על ידי Bankrate.com טוען שלאמריקנים אין אמצעים כלכליים לקנות מכוניות חדשות. או בגישה אחרת, כלי הרכב פשוט יקרים מידי. החוקרים בדקו הכנסה ממוצעת בערים מרכזיות בכל אחת מ-50 המדינות, והגיעו למסקנה שהאמריקנים מוציאים כספים שאינם ברשותם, והכול כדי לא להתפשר על מכונית משומשת.

על פי נתוני המחקר, עלותה של מכונית חדשה ממוצעת במרכז ארה"ב עומדת על 32 אלף דולרים. כדי לבחון כללי רכישה יחסית גמישים, החוקרים השתמשו בנוסחה שמורכבת מהפקדה של 20% מערך הרכב במועד ההזמנה, הלוואה הנחלקת על פני 4 שנים לשארית התשלום, והעלות הנלווית לאחזקת רכב, לרבות פוליסת ביטוח רגילה.

במהלך המחקר, גילו החוקרים כי אפילו בעיר עם הכנסה גבוהה מהממוצע, כמו למשל סן חוזה (אזור עמק הסיליקון), המשכורת אינה גבוהה מספיק כדי לרכוש רכב חדש. "הבעיה היא שאנשים פשוט מוציאים יותר מידי כסף על מכוניות", אומר סטיב פאונדס, אנליסט בכיר בקרב מומחי המחקר. "ישנן הרבה מאוד אלטרנטיבות טובות, מסוגננות, בטיחותיות ובתקציב ריאלי לבחור מהן מבלי לבלוע חסכונות או קרנות שנועדו ללימודים וכדומה".

בהתבסס על הנוסחה לעיל, החוקרים טוענים שתושבים בסן חוזה נמנים על משקי הבית בעלי ההכנסה הגבוהה ביותר - 87,210 דולרים בשנה, אבל הם עדיין לא יכולים לקנות רכב חדש מבלי ליטול סיכונים. "אם ניקח את העלות של רכב מהיבואן - 32 אלף דולר, זה אומר שהמקסימום שהם רשאים להוציא בחודש לפי הנוסחה שלנו בהחזר הלוואות הם 660 דולר בערך, או 1,000 דולר פחות מהתקציב הנדרש לקנות רכב חדש", אומר פאונדס. הוא עוד מוסיף, כי הבעיה הכי גדולה כרגע בהתקשרות עם הבנקים היא שהלקוחות לוקחים הלוואות ארוכות טווח.

באזורים פחות משגשגים, כמו למשל בדטרויט שם ההכנסה הממוצעת היא 25 אלף דולר בשנה, אומרים החוקרים כי התושבים יכולים להוציא לכל היותר 6,174 דולר על מכונית, או החזר של 120 דולר בחודש.

לסיכום, חוקרי המחקר מצביעים על עובדה אחת פשוטה - שווה להסתכל בלוח המשומשות. גישה שבהחלט תקפה גם בישראל.

עוד בוואלה! רכב:
קונים כמו מטורפים: שוק הרכב בישראל בדרך לשיא
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מכוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully