וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיקון במנועי הדיזל של פולקסווגן באירופה אינו יעיל

11.7.2016 / 8:07

התיקון שביצע קונצרן פולקסווגן במנוע ה-2.0 ל' טורבו דיזל באירופה לא הפחית את זיהום האוויר, אלא החמיר את פליטת ה-Nox, כך טוען ארגון מטעם האיחוד האירופי. משבר מתמשך

אודי Q5 TDI S. אתר יצרן
אודי Q5 TDI S/אתר יצרן

קבוצת צרכנים באיטליה הפועלת תחת האיחוד האירופי ומבצעת ביקורת עבור ענף הרכב המקומי, פרסמה מסמך לפיו התיקון שביצע קונצרן פולקסווגן במנוע ה-2.0 ל' טורבו דיזל אינו נופל להגדרה "תיקון", ואינו סייע בפתרון אמיתי עבור הנהגים ביבשת המערבית. כזכור, לפני כשנה נחשף כי פולקסווגן רימתה את את מבחני זיהום האוויר על ידי שימוש בתוכנה. מעל 11 מיליון כלי רכב מעורבים בפרשה שזכתה לכינוי הלא מחמיא "דיזלגייט".

על אף שבפולקסווגן טוענים כי התקלה נפתרה, קבוצת ה- Altroconsumo consumer מפרסמת כי בבדיקות שנערכו למנוע ה-2.0 ל' טורבו-דיזל בדגם אודי Q5, נמצא כי זיהום האוויר (ה-NOX) החמיר בשיעור של 25% אחרי ה"תיקון" של יצרן הרכב הגרמני.

"זו מהלומה נוספת לפרצוף של האיחוד האירופי וממד חדש לסקנדל של פולקסווגן", כך מוניק גוין, מנהלת ארגון הצרכנות האירופי. "מבחן זה על ידי נציגות רשמית שלנו באיטליה, משקף כי הפתרון של פולקסווגן חסר תועלת. הסרת התוכנה לא עובדת. זה חיוני שהמועצה הגרמנית שאשרה את התיקון בכלי הרכב באירופה תבחן את התוצאות ותעשה את השינויים הנדרשים. נהגים צריכים להיות משוכנעים ב-100% שהרכב שלהם עומד בתקני זיהום האוויר אחרי קריאת התיקון".

בפולקסווגן לא עתידים לפצות נהגים באירופה כפי שנעשה בארה"ב, משום שלדברם תיקון המכוניות באמריקה מורכב יותר מהתיקון באירופה. לאחרונה, הושג הסכם לפיו ישלם הקונצרן 15 מיליארד דולר לנפגעים מהשערורייה רק בארה"ב.

בפולקסווגן, טרם השיבו לטענות אלה.

עוד בוואלה! רכב:
פולקסווגן טיגואן החדש במבחן דרכים
תיבת הפנדורה הבאה: מהי צריכת הדלק האמיתית?
הצצה ראשונה לפולקסווגן אמארוק חדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully