וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 דגמים שאולי לא ידעתם ונמכרים עם תיבת הילוכים ידנית

16.7.2016 / 9:44

עם קצת פשרות באבזור, אפשר לרכוש בישראל שורה של דגמים עם תיבת הילוכים ידנית במחיר מוזל. הנה שישה מהם שנמצאים מתחת לאף שלכם, ואולי פספסתם

תיבת הילוכים ידנית. ShutterStock
תיבת הילוכים ידנית. שומרים על ריכוז בנהיגה/ShutterStock

נאורים ככל שנהיה, אין טעם לחלוק על העובדה הפשוטה שנעים יותר לנהוג בישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית. זה לא בהכרח תוצאה של הרגלים מגונים ביחס לאירופה, או צליעה תרבותית כפי שאולי נהוג לחשוב, אלא השלכה של סביבת המחייה שלנו שסתומה עד ייאוש בערימות פקקים שנמתחים מדרום עד צפון, ומפקירה אותנו לחסדי התחבורה הציבורית.

מאז ומתמיד פקדו את כבישי הארץ מכוניות עם אופציה לתיבה ידנית, אבל בזכות השיפור ההדרגתי בטכנולוגיות הטמונות בתיבות האוטומטיות, אפילו יצרנים שהקדישו את השכלתם להנאה בנהיגה, דוגמת ב.מ.וו, לאט לאט מסירים אותן מהמדפים לטובת תיבות 8 הילוכים מתקדמות וסופר מהירות, שלמעשה מבטלות את היתרון המקורי שנלווה למונח: "הכי כיף ידני".

בשוק הישראלי פזורות אינספור מכוניות ידניות, בעיקר בקרב קבוצת המיני הצבעונית, אולם גם בשוליים ישנן חלופות שייתכן ולא ידעתם שאפשר לקנות עם בורר ומצמד קלאסי, ובמחיר מוזל דרמטית לעומת הדגם האוטומטי. שווה? תלוי למי.

הונדה CR-V

הונדה CR-V. אתר יצרן
הונדה CR-V/אתר יצרן

הונדה CR-V מיוצר מזה 22 שנה, ומתיחת הפנים האחרונה שלו ב-2015 הוסיפה לרזומה גם את טכנולוגיית "מנועי חלומות כדור הארץ". זהו רכב משפחתי מרווח שנהנה מביקוש יחסית יציב בישראל מאז החל שיווקו, ואפילו זוכה למדד גבוה בשוק המשומשות, כמעט בכל השנתונים.

במחיר של 170 אלף שקלים, תוכלו לרכוש אותו ב-2016 עם מנוע בנזין 2.0 ל' לו 155 כ"ס, הנעה קדמית ותיבת 6 הילוכים ידנית. זהו פער של 20 אלף שקלים מהדגם האוטומטי, וכמעט 80 אלף שקלים מהגרסה הבכירה ביותר במשפחה עם הנעה כפולה.

קישור למפרט המלא של היבואנית.

מרצדס CLA

מרצדס CLA. אתר יצרן
מרצדס CLA/אתר יצרן

מרצדס CLA שהוצגה ב-2013 היא מראה לא שגרתי בנוף המקומי. זו מכונית סדאן בינונית בגודלה, עם עיצוב בולט וקווים אגרסיביים, שאמנם זכתה להצלחה מסחרית בשנתה הראשונה בעולם (מעל 100 אלף מכירות), אולם נחשבת לשנויה במחלוקת נוכח מיצובה בין ה-A קלאס ל-C קלאס.

במרצדס תמכו בה עם מרכב שוטינג ברייק (סטיישן ספורטיבי) ועם כל גרסאות ההינע המצויות, לרבות AMG, ונדמה שחוג הלקוחות של מרצדס התגמש בתפישתו ומוכן לקבל אותה היום בהבנה כחלק מהמשפחה המאוד מורחבת של מרצדס שממשיכה לגדול ולהצמיח עוד ועוד גרסאות.

בארץ ניתן לרכוש אותה בגרסת ה-SE הידנית, ובמחיר של 200 אלף שקלים - זולה בכמעט 60 אלף שקלים מהגרסה האוטומטית. אם אתם אוהבים יצירות ארטיסטיות משונות, יכול להיות שזו המכונית שחיפשתם.

קישור למפרט המלא של היבואנית.

עוד באותו נושא

מבחן: מרצדס CLA 45 AMG. רוח קרב

לכתבה המלאה

סוזוקי באלנו

סוזוקי באלנו. ניר בן טובים
סוזוקי באלנו/ניר בן טובים

כמעט לכל רכב שנמכר על ידי סוזוקי בישראל אופציה לתיבה ידנית, וגם הבאלנו החדשה מצטרפת לחבורה העממית עם דוושה שלישית ומצמד.

הבאלנו החדשה שונה משמעותית מקודמתה הקשישה בכל היבט אפשרי, החל בעיצוב (5 דלתות לעומת סדאן), בהינע, באבזור, בשלדה ובטכנולוגיות. היא מתייצבת לצידה של ה-SX4 קרוסאובר והסוזוקי סוויפט כמכונית תת-משפחתית קומפקטית שפונה למשפחות בתחילת דרכן שזקוקות למרחב מחיה נוח ושימושיות.

הדגם הידני נמכר בתמורה ל-75 אלף שקלים, זול ב-20 אלף ויותר ממקבילו האוטומטי (גיר רציף). היה מקובל לחשוב שגרסה זו (GLS) תהיה עירומה לחלוטין, אולם היא מחסירה בעיקר קישוטים חיצוניים, בקרת שיוט, חיישני נסיעה לאחור, קונסולה עם משענת יד ועוד כמה פריטים קטנים.

קישור למפרט המלא של היבואנית.

מיצובישי אאוטלנדר

מבחן מיצובישי אאאוטלנדר. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מבחן מיצובישי אאאוטלנדר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

כמו הונדה CR-V, מיצובישי אאוטלנדר, הקרוסאובר הנמכר מסוגו לפני כמה שנים, מופץ גם הוא עם תיבת הילוכים ידנית והנעה קדמית. למעשה, הוא היה בין רכבי הפנאי הראשונים בארץ (בגלגול המודרני) שאפשר לכם לוותר על ברירת המחדל האוטומטית.

בתמורה ל-130 אלף שקלים, הוא מציע פתרון רציונלי למשפחה גדולה בגרסת ה-5 מושבים. זהו חסכון של כמעט 30 אלף שקלים בהשוואה לגרסה הרציפה שלו. בחזית מנוע 2.0 ל' אטמוספרי עם 150 כ"ס, 19.9 קג"מ ב-4,200 סל"ד.

קישור למפרט המלא של היבואנית.

טויוטה קורולה

השקה: טויוטה קורולה מעודכנת. יולי 2016. קובי ליאני
השקה: טויוטה קורולה מעודכנת. יולי 2016/קובי ליאני

מפתיע, נכון? שמכונית יפנית, מלכת מכירות בציי הרכב ומי שאולי חרטה על דגלה את סמל השמרנות, תציע תיבת הילוכים ידנית בהיצע. אז כן, לקורולה מהדור ה-11 אשר מגיעה לישראל החל מהימים האחרונים לאחר שעברה מתיחת פנים קלה, ששינתה מעט מאוד בעיצובה החיצוני והפנימי ואולי כלל לא שינתה דבר בהרכבה המכאני, מציעה לכם אפשרות לקבלה עם אותה תיבה נשכחת ושלוש דוושות לרגליים.

כמו לאוטומטית, גם לגרסה הידנית מנוע 1.6 ליטר עם 132 כ"ס ו-16.3 קג"מ, ובמקום שהכוח יעבור אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה רציפה, תצטרכו לדחוף עם רגל שמאל את המצמד. ומי צריך כזו מכונית? ביוניון מוטורס מספרים שיש מעט, אבל בהחלט יש לקוחות שמחפשים אותה בגרסתה זו והם בעיקר נהנים ממחיר נמוך יותר של 125,900 שקל במקום 131,900 שקל לגרסה האוטומטית.

השקה: קורולה מחודשת בישראל

סיאט לאון

סיאט לאון החדשה בישראל. קובי ליאני
סיאט לאון החדשה בישראל/קובי ליאני

אחת ההפתעות החיוביות שסיאט חשפה בשנים האחרונות היא הלאון החדשה. הדור הקודם מ-2004 אמנם היה נכס חשוב לספרדים, אך הדור השלישי העלה הילוך והגדיר מחדש את הלאון כאלטרנטיבה נכונה לפולקסווגן גולף, וודאי שביכולת הדינמית וכן ברמת איכות הנסיעה, בידוד הרעשים ומרקם חלל הפנים.

לאון היא מכונית חביבה שלעתים פוסחים עליה והיא נחבאת מזווית העין בשל הדומיננטיות של סקודה ופולקסווגן. אך כמוהן, גם היא מבוססת על פלטפורמה מודולארית והיא אוצרת יכולות כביש רהוטות ונעים לשהות במחיצתה. במחיר של 116 אלף שקלים, מקבלים מנוע 1.2 ל' טורבו 110 כ"ס ותיבת 6 הילוכים ידנית. קפיצה לדגם הרובוטי (DSG) גובה תוספת של 10,000 שקלים. מי שבכל זאת רוצה רובוטי, מחכה לו גם לאון קופרה במחסנים עם 280 כ"ס, ובמחיר של 218 אלף שקלים.

למפרט המלא באתר היבואנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully