וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק המימון: מיזם נשק וסע בסכנת השבתה

17.7.2016 / 7:57

מיזם הבטיחות בסביבת בתי הספר נשק וסע עלול שלא לפעול בתחילת שנת הלימודים, אחרי שפסקה התמיכה הכלכלית בו

פרויקט נשק וסע לפרידה בטוחה מילדים בשנת הלימודים החדשה. בן קלמר
פרויקט נשק וסע לפרידה בטוחה מילדים בשנת הלימודים החדשה/בן קלמר
"אם לא ימצא משקיע חדש בזמן הקרוב, נתקשה להפעיל את המיזם בשנת הלימודים הקרובה"

מיזם נשק וסע נמצא בסכנת סגירה, רגע לפני שנפתחת שנת הלימודים החדשה - הסיבה, התמיכה הכלכלית בו שנעשתה בשנים האחרונות על ידי כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, פסקה. יחיאל מונטג, מייסד ומנכ"ל העמותה יחיאל מונטג' - "לא נוכל עוד לתמוך במים מכיסנו. התמיכה של כלמוביל אפשרה לנו להגיע ליותר מ-225 מוסדות חינוך ב-75 רשויות ממטולה ועד אילת ועכשיו העתיד אינו ברור. אם לא ימצא משקיע חדש בזמן הקרוב, נתקשה להפעיל את המיזם בשנת הלימודים הקרובה. פנינו אל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וגם אל משרד החינוך אך לא הצלחנו לקבל סיוע מצדם".

מיזם נשק וסע הוא מיזם הדגל של עמותת "נשק וסע/עיניים בדרכים", עמותה ללא כוונות רווח אשר נוסדה בשנת 2003 וחרטה על דגלה לשפר את הבטיחות בדרכים בסביבות בתי הספר וגני הילדים על בסיס מעורבות ושיתוף הקהילה. הקו המנחה של מיזם זה נשענים על כך שבשעות הבוקר מתעורר סיכון בטיחותי חמור בסביבת מוסדות החינוך, שכן מרבית הילדים מגיעים בהסעה ברכב או ברגל ומרבית מוסדות החינוך התשתית התחבורתית לא ערוכה לעומס תנועה ממוקד זה. התוצאה: סיכון בטיחותי משמעותי לילדים ולמשתמשי הדרך האחרים והשפעה שלילית על הנוהגים בסביבה.

מיזם נשק וסע מסתייע בהורים מתנדבים אשר מתייצבים מדי בוקר בסמוך לכניסה לבתי הספר, לבושים באפודים זוהרים
ומנתבים ביעילות את שיירת כלי הרכב לעבר מתחם "נשק וסע", שם הם מסייעים בהורדת התלמידים, ומכוונים אותם בבטחה לשער בית הספר. על פי נתונים שנאספו לאורך השנים, התרומה הבטיחותית של מיזם זה גדולה מאוד בהפחתת העומס והלחץ בקרבת מוסדות החינוך וכתוצאה מכך, גם בפגיעה בילדים, בהולכי רגל ותאונות דרכים בכלל.

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • נשק וסע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully