וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייבוא מקביל: מנהל 'איילון מוטורס' נעצר בחשד להונאה במיליונים

3.8.2016 / 10:02

מנהל החברות של איילון מוטורס חשוד כי הבריח לישראל מאות מכוניות בשווי מאות מיליוני שקלים. הוא נעצר ושוחרר בערבות מבית המשפט השלום בחיפה

פורד פוקוס ST סטיישן. פורד, אתר יצרן
פורד פוקוס ST סטיישן/אתר יצרן, פורד

רשות המסים מדווחת כי מנהלה הראשי של חברת הייבוא המקביל בישראל 'איילון מוטורס', נעצר בחשד לכך שהבריח לישראל מאות מכוניות בשווי מאות מיליוני שקלים. על פי הרשות, זהר משה כהן (44) מניר צבי, בעל מניות בחברת קבוצת 'עמק איילון', נעצר והובא בפני בית המשפט השלום בחיפה, לאחר שהחלה חקירה משותפת של יחידת החקירות מכס ומע"מ חיפה והיחידה המרכזית של משטרת ישראל-מחוז החוף.

שמו הותר לפרסום רק לאחרונה, בעקבות ניהול חקירה ממושכת של גורמי האכיפה. איילון מוטורס עוסקת מזה כמה שנים בישראל בייבוא מקביל של כלי רכב יוקרתיים, בהם דגמי פורד, לינקולן, ג'יפ ומרצדס. על פי רשות המסים, החשוד, ביחד עם אחרים הוציא לפועל תכנית לא כשרה שמטרתה להשיא לו רווחים כלכליים, תוך עקיפת איסורים ומגבלות החלים בנוגע ליבוא מקביל של כלי רכב לישראל. "כהן השיג במרמה עבור החברה היתרי יבוא ממשרד התחבורה בעזרת הסכמים מזויפים, המציגים מצג שווא לעניין התקשרות עם סוכנים מורשים (דילרים מורשים) לכאורה במדינות זרות, לאספקת רכבים ושירותים נלווים".

עוד מציינים, כי כלי הרכב עברו התאמות טכניות כך שיתאימו לתקנות המקומיות בישראל, אולם ברשות מסבירים כי הקונים לא היו מודעים לדבר ולא היו מעורבים בהונאה של איילון מוטורס. עוד עלה במסגרת החקירה, כי החשוד הציג לאחר מכן רישומים כוזבים לרשויות המס בידיעה כי כלי הרכב מוברחים. בשלב הגלוי של החקירה פשטו החוקרים על משרדי החברה, החרימו מסמכים, מחשבים וכן הוצאו צווי הקפאה לכלי הרכב שכבר נמכרו ולעסקיו של החשוד.

כאמור, החשוד נעצר ושוחרר בערבות.

עוה"ד רני שורץ וחנן חדד המייצגים את קבוצת איילון מוטורס ובעליה זוהר כהן מסרו: "איילון מוטורס ובעליה זוהר כהן הם מחלוצי ענף הייבוא המקביל לכלי רכב בישראל. החברה וכהן משתפים פעולה באופן מלא עם רשויות החקירה. אנו מעריכים כי החקירה תתברר בקרוב כבלתי רלוונטית לחלוטין. זאת, במיוחד לאור העובדה שהחברה הסתמכה לאורך כל הדרך על ייעוץ משפטי צמוד, ונוכח הרפורמה שנחקקה לאחרונה בענף יבוא הרכב המקביל. איילון מוטורס ממשיכה לנהל את עסקיה כסדרם ומנהלי החברה סמוכים ובטוחים כי בתוך זמן קצר יתברר כי החקירה בעניין מיותרת."

עוד בוואלה! רכב:
איבד שליטה בלמבורגיני לעיני מצלמת הדרך
יונדאי אלנטרה החדשה במבחן דרכים
"כמו חוליגנים": מומחי בטיחות נגד פוקוס RS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully