וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: תקינה למערכת אלקטרונית שתמנע שכחת ילדים ברכב

4.8.2016 / 7:34

השר ליצמן וח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון יובילו מהלך שיעגן בחוק התקנת רכיב אלקטרוני שיתריע בפני שכחת ילדים במכוניות. שאשא-ביטון: "רק בשילוב ידיים נצליח למנוע את האסון הבא"

ילדים ברכב. ShutterStock
ילדים ברכב/ShutterStock
צעד משמעותי במניעת המוות המיותר של פעוטות וילדים וקריסת משפחותיהם

חמישה פעוטות מתו בחודשים האחרונים כתוצאה מהשארתם ברכב תחת השמש הקטלנית. אי לכך, התניעו מספר גורמים בממשלה מהלך שיוביל לחקיקה, לפיה בעתיד יחויבו בעלי כלי רכב להתקין ברכבם התרעה אלקטרונית שתמנע מקרים מסוג אלו.

ממש בימים האחרונים, במסגרת כינוס של הועדה לזכויות הילד בראשה עומדת ח"כ ד"ר יפעת-שאשא-ביטון, וועדת המדע והטכנולוגיה בראשה עומד ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), אימץ משרד התחבורה את בקשתם של שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ שאשא-ביטון לנסח תקינה שתטפל בתופעה המסוכנת הזו. צוות מיוחד של משרד התחבורה ידאג לניסוחה בשבועיים הקרובים.

לפי הוועדה, התקינה תחיל חובה על התקנת מערכת בטיחות בכל כסא בטיחות לילדים ברכב, כאשר הכוונה היא שהתקנה תחול בשלב הראשון למשך שלוש שנים. ח"כ שאשא-ביטון וח"כ מקלב התחייבו לקדם את התקינה מול ועדת הכלכלה ומול הממשלה בעזרתו של שר הבריאות שצוותו, כאמור, מרכז את מרתון הישיבות משרדי ממשלה בנושא.

ח"כ שאשא-ביטון: "אני מתרגשת ושמחה שתוכנית החירום למניעת שכחת ילדים ברכב יוצאת לדרך ורוצה לברך את כל השותפים. מדובר ברשת ביטחון לשמירה על חיי ילדינו ורק בשילוב ידיים נצליח למנוע את האסון הבא. התופעה המצערת הזאת כבר גבתה את חייהם של יותר מדי ילדים בישראל ועלינו לעשות כל מאמץ למנוע זאת. אין לי ספק כי התוכנית עצמה, שהתקינה היא חלק ממנה, היא צעד משמעותי במניעת המוות המיותר של פעוטות וילדים וקריסת משפחותיהם. תוכנית חירום זאת היא חלק מתוכנית רחבה יותר, ורב שנתית, למניעת היפגעות של ילדים, זאת בשיתוף והובלה של השר ליצמן ובתמיכת משרד האוצר".

עוד בוואלה! רכב:
קופצים לסידורים ושוכחים את הילדים ברכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully