וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: אופני BH קווארץ 105. פרארי לעיר

17.8.2016 / 8:04

אופני הכביש החדשים של BH מכילים עירוב של חלקים מעולם הכביש והשטח, אבל עם תנוחת רכיבה זקופה, משקל נוצה ואחיזה גבוהה, הם מוכשרים מאוד בתחום העירוני. מצד שני, יקרים ולא מתאימים לכל אחד

בניגוד לעולם שבו הכל ברור ומוכוון משימה, ההיתקלות באופני הקווארץ 105 החדשים של BH עוררה מידה רבה של ענין וסקרנות. מיד לאחר שקיבלנו אותם עלו שאלות רבות: היכן נרכב איתם? לאיזה סוג רוכבים הם מיועדים? איזה פדלים להרכיב להם? איזה לבוש מתאים לרכיבה עליהם? מכיוון שלא הצלחנו למצוא תשובה משכנעת לאף אחת מהשאלות, החלטנו לנסות הכול.

מבחן אופניים BH קווארץ 105. אוגוסט 2016. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
BH קווארץ 105: הכלאה ייחודית של רכיבים/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

מה מיוחד באופני ה-QUARTZ?

דגם ה-QUARTZ שייך לקטגוריית אופני הכביש הקרויה ENDURANCE שבשנים האחרונות הולכת ונעשית פופולרית יותר ויותר

ייחודם של אופני ה- BH QUARZהוא בשילוב המעניין בין שלדה, גלגלים ומזלג קדמי של אופני כביש ספורטיביים, יחד עם כידון ומערכת בלמים של אופני שטח. התוצאה היא אופניים קלים וזריזים במיוחד, 8.6 ק''ג, בעלי תנוחת רכיבה זקופה ונוחה המאפשרת שימוש באופניים גם כאופני עיר מהירים במיוחד. בכדי להבליט את האיכות של החלקים השונים שמהם מורכבים אופני ה- BH QUARZ השלדה צבועה בלכה שקופה, שמבליטה את אריג הפחמן שממנו עשויים השלדה והמזלג ויחד עם פסים בצבע ירוק/צהוב בוהק מתקבל מראה איכותי ומקצועי.

דגם ה-QUARTZ שייך לקטגוריית אופני הכביש הקרויה ENDURANCE שבשנים האחרונות הולכת ונעשית פופולרית יותר ויותר. אופני ה- ENDURANCEהם אופני כביש ספורטיביים עם גאומטרית שלדה בעלת בסיס גלגלים ארוך יותר, מרחק קטן יותר בין צוואר ההיגוי למוט המושב וכידון גבוה יותר. כל ההבדלים הללו מכוונים בכדי להשיג תנוחת רכיבה זקופה ונוחה יותר לטובת רכיבה ממושכת, גם אם זה בא על חשבון המהירות. בנוסף לכך, ניתן להרכיב על מרבית אופני ה- ENDURANCE צמיגים ברוחב 25 מ''מ ואפילו 28 מ''מ בזכות מרווח גדול יותר בין תומכות המושב. צמיגים אלו אומנם גורמים להגדלת כוח החיכוך עם הכביש והאוויר וכתוצאה מכך גורמים לאופניים להיות פחות מהירים, אך מגדילים בהרבה את נוחות הרכיבה בכבישים משובשים ומאפשרים גם הרכבת צמיגי חורף.

מכיוון שאופני ה- ENDURANCE מיועדים גם לשימוש יום יומי במגוון תנאי מזג אוויר ומתוכננים כך שלא יזדקקו לתחזוקה מיוחדת, על חלק גדול מאופניים אלו מורכבים בלמים הידראוליים עם דיסקים כמו אלו המורכבים על אופני השטח מזה שנים רבות. בזכות תכונות אלו, רוכבי כביש רבים שלא מתחרים באופן סדיר באליפויות השונות, החלו לגלות את קטגוריית אופני ה- ENDURANCE ונהנים מאופני כביש מהירים, אך גם נוחים במגוון תנאים כולל כבישים משבשים.

מבחן אופניים BH קווארץ 105. אוגוסט 2016. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
מבחן אופניים BH קווארץ 105. אוגוסט 2016/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

על האספלט מחוץ לעיר

הופתעתי מאוד מרמת האחיזה הגבוהה של צמיגי המישלין עם האספלט ולמרות הקופצניות של השלדה, רמת הביטחון שלי בפניות הלכה וגדלה באופן מפתיע

הכביש המקיף את יער כרמי יוסף מעולם לא הרגיש לי מהיר וקצר כל כך ואפילו העלייה של המסלול הפנימי לעבר מגדל התצפית של הקק''ל נעשתה פתאום קלה יחסית. כל לחיצה על הפדלים מתורגמת מידית לדחיפה קדימה ולמרות תומכות המושב בקוטר של עפרון והקלילות של השלדה, לא מורגשת שום מידה של גמישות בזמן דיווש חזק בעמידה שהאופניים מוטים מצד לצד. אחת הסיבות לקשיחות הגדולה במבנה המאסיבי של שלדת הקרבון סביב הציר המרכזי ברוחב 86.5 מ''מ שתוכנן בשיתוף יצרנית החלקים FSA.

צמיגי הסליקס הצרים, המבנה האווירודינמי של המזלג וצוואר ההיגוי וניתוב הכבלים וצינורות הבלם בתוך השלדה, גורמים לאופניים להיות שקטים גם במהירויות גבוהות על אספלט משובש. בירידות אופני ה-QUARTZ מעניקים תחושה של היגוי זריז וחד ובשילוב הקשיחות הצדית, מאפשרים שינויי כיוון מהירים ומדויקים. החשש הגדול ביותר שלי נובע מהעובדה שכל אבן קטנה, שלא לדבר על חריצים באספלט, גורמים לגלגלים לקפץ בצורה מאיימת שמחייבת אותי להאט בפניות ולהתרכז במציאת הנתיב הנקי ולא בקו הפניה הנכון לאורך כל הסיבוב.

בעקבות התחושות ברכיבה בכביש שמסביב ליער כרמי יוסף, החלטתי לעלות מדרגה ברכיבת הכביש שלי, להוריד את מכנס האנדורו, להישאר עם הטייץ, להרכיב פדלים עם קליטים ולרכב מאשתאול לעין כרם דרך הר טייסים. מהר מאוד גיליתי שיחסי העברה באופני הכביש הם הרבה פחות ידידותיים מאופני השטח וגם ההילוך הנמוך ביותר עדיין רחוק מיחסי העברה הקצרים של מערכות השטח. כתוצאה מכך נעמדתי על הפדלים וניצלתי היטב את קשיחות השלדה ואת נעלי הקליטים ועד מהרה הצלחתי ליהנות מהזרימה המעולה של האופניים בקטעים המישוריים וכמובן בירידות. אומנם הכידון הרחב והגבוה גרם לי לרכב בצורה זקופה ולהרגיש היטב את כוח החיכוך עם הרוח בקטעים המהירים, אבל שיפר לי בהרבה את תחושת הביטחון בירידות ולבטח גם עזר בכך שהגעתי לעין כרם ללא כאבי גב מיוחדים. הופתעתי מאוד מרמת האחיזה הגבוהה של צמיגי המישלין עם האספלט ולמרות הקופצניות של השלדה, רמת הביטחון שלי בפניות הלכה וגדלה באופן מפתיע. עבורי זו בהחלט הייתה חוויה מעצבת שגרמה לי לחשוב על הרחבת עולם הרכיבה שלי גם אל עבר רכיבת הכביש.

מבחן אופניים BH קווארץ 105. אוגוסט 2016. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
מבחן אופניים BH קווארץ 105. אוגוסט 2016/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

על האספלט בעיר

הרכיבה על ה- BH QUARZ בעיר הזכירה לי רכיבה על רפליקה של אופנוע סופרבייק בתוך העיר. ללא שום מאמץ מיוחד מגיעים למהירויות הרבה יותר גבוהות ממה שנתיבי האופניים העמוסים מאפשרים ובזכות ההיגוי המדויק והזריז ומערכת הבלימה החזקה מתחילים להתייחס אל שאר משתמשי הדרך כאל פילונים/קונוסים במסלול עקלתון. המגבלה היחידה היא כאשר צריך לעלות ולרדת ממדרכות ונזכרים בחישוקים והצמיגים הקלילים המחייבים האטה או שימוש בטכניקת רכיבה שמקטינה את עוצמת החבטה עם אבני השפה. בזכות המשקל הקטן והקלות שבה ניתן לפרק את הגלגלים, קל מאוד לקחת את האופניים הביתה או למשרד וטוב שכך, כי לא נראה לי שהם היו נשארות באותו המקום, גם אם נקפיד לנעול אותם היטב. ה- BH QUARZ התגלו כאופניים מעולים כדי לקצר את הדרך בתוך העיר ובמיוחד כדי לכסות מרחקים גדולים שקיימים בהם נתיבי אופניים כגון הטיילת מתל ברוך לבת ים, או המסלול מנמל תל אביב לקריית עתידים.

מבחן אופניים BH קווארץ 105. אוגוסט 2016. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
מבחן אופניים BH קווארץ 105. אוגוסט 2016/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

לקנות?

מצד אחד, עם מחיר מחירון העומד על 11,990 שקלים אופני ה- BH QUARZ בהחלט לא עסקת השנה עבור מי שמתכוון להשתמש בהם כאופני עיר. מצד שני לא מעט אנשים רוכשים מכוניות ואופנועי ספורט, כאשר את מרבית זמנם הם מבלים בעיר ומוכנים "לשלם את המחיר" הכרוך באחזקה של כלים אלו רק בכדי ליהנות גם בדרך לעבודה ואפילו כאשר מסיעים את הילדים לחוגים. כאלו בדיוק הם אופני ה- BH QUARZ, הם משהו מיוחד שמעניק לרוכב עליהם חווית רכיבה מענגת וייחודית. למי שרוצה להתקרב את עולם רכיבת הכביש ה- BH QUARZיכולים להיות קרש קפיצה מעולה על מנת להתחיל לרכב רכיבה ספורטיבית בכביש ומספיק להסתכל באתר של חברת BH בכדי להיווכח כמה גרסאות שונות הם מייצרים סביב שלדת ה-QUARTZ בעזרת שינויים בכידון ובסטם. האופניים מיוצרים ובנויים מחלקים איכותיים כמעט ללא פשרות הנובעות מהמחיר הסופי ללקוח ואם משווים את המפרט לאופניים אחרים דומים, לרוב ה-QUARTZ יהיו זולים יותר. אופני ה- BH QUARZ הרשימו אותי מאוד מבחינת הביצועים וגם מבחינת האיכות והמראה המיוחד שלהם. אין לי ספק שאם יום אחד אמצא את הזמן גם לרכיבת אופני כביש, נכון להיום, אלו יהיו האופניים עליהם אני בוחר להתחיל לרכב.

מפרט טכני

מזלג: קווארץ קארבון 1.5
סטם: BH סופר לייט
כידון: BH סופר לייט
מנופי הילוכים: שימנו 105
מעביר אחורי: שימנו 105
מעביר קדמי: שימנו 105
קראנק: FSA 386 50/34
קסטה: שימנו 105 11/28
שרשרת: KMC X11
בלם קדמי: שימנו M386
בלם אחורי: שימנו M386
צמיגים: מישלן Lithion 700X25
פנימיות: 700X25
מושב: פרולוג קאפה
משקל: 8.6 ק"ג
מחיר: 11,990 שקל (מחיר מבצע, 9,590 שקל)

עוד אופניים בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully