וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג גדול לשר התחבורה: מערכות בטיחות למניעת תאונות גם לרכב משומש

18.8.2016 / 8:44

פריצת דרך - בקרוב יותקנו מערכות בטיחות למניעת תאונות בכלי רכב משומשים, לאחר שמשרדי האוצר והתחבורה מצאו לכך את התקציב המתאים. ההתקנה תביא להוזלה של 500 שקלים לשנה, למשך 3 שנים באגרת הרישוי לרכב לעידוד

מערכות בטיחות והתראה מפני תאונה ברכבי אודי. אתר יצרן
מערכות בטיחות והתראה מפני תאונה ברכבי אודי/אתר יצרן
כדי לעודד את השימוש וההתקנה של מערכות אלה בכלי רכב משומשים ,תינתן הנחה של 500 שקלים באגרת הרישוי השנתית של הרכב בו הותקנה המערכת למשך שלוש שנים

שנה לאחר העלאת היוזמה מצד משרד התחבורה לעודד התקנת מערכות בטיחות למניעת תאונה בכלי רכב משומשים, מסתמן כי נמצאה הדרך והתקציב לבצע את המהלך החשוב. משרד התחבורה הגיע לסיכום עם משרד האוצר על עריכת פיילוט לעידוד התקנת מערכות בטיחות מתקדמות בכלי רכב משומשים. עד כה התנגדו באוצר למהלך שאושר בממשלה, בשל העלויות הכבדות. אולם במסגרת הסיכום, הקצה האוצר תקציב של 180 מיליון שקל לשלוש שנים (60 מיליון שקל לשנה) ויופק מכרז בין ספקיות מערכות הבטיחות מישראל ומהעולם על פי קריטריונים מסודרים. עוד במסגרת ההסכם, משרד התחבורה והאוצר יקימו צוות משותף שיגבש את אופן קביעת הזכאות להפחתת האגרות, היקף ההנחה וסוג המערכות שיזכו להנחה.

מערכות אלה תתרענה על סטייה מנתיב הנסיעה וסכנת התנגשות מלפנים למניעת תאונה. אולם, הסעיף השלישי שעסק בהתראה מפני דריסת הולכי רגל הוסר, כדי לאפשר כניסה של ספקיות מערכות שאינן מציעות את פונקציה זו, מה שעלול שלא להועיל כנגד תאונות פגיעה בהולכי רגל שכה נפוצה בישראל לעומת שאר מדינות ה-OECD. למעשה, בקרב החברות הישראליות (איווקס, מובילאיי) רק במערכת הבטיחות של חברת 'מובילאיי' קיימת התרעה זו.

כדי לעודד את השימוש וההתקנה של מערכות אלה בכלי רכב משומשים (כיום מרבית כלי הרכב החדשים מציעים התקנת מערכות אלה במימון מלא, או חלקי של יבואניות הרכב), תינתן הנחה של 500 שקלים באגרת הרישוי השנתית של הרכב בו הותקנה המערכת למשך שלוש שנים, כך שהחזר של כ-1,500 שקלים אלו ישמשו להחזר חלק מעלות התקנת מערכת הבטיחות ברכב, שעלותה בין 2,500 ל-3,000 שקל לצרכן ובין 500 ל-1,500 שקל ליבואני הרכב. במשרד התחבורה מאמינים שפתיחת המכרז להתקנת המערכת יעורר תחרות בשוק זה אשר תוביל להורדה בעלות התקנת המערכות לצרכן הסופי.

שר התחבורה ישראל כץ: "מתן הנחה משמעותית באגרת הרישוי לנהגים שיתקינו בכלי הרכב מערכות בטיחות של בקרת סטייה מנתיב וניטור מרחק מלפנים, הוא צעד משמעותי במאבק בתאונות הדרכים. מדובר במערכות מצילות חיים ממדרגה ראשונה, שכן ממחקר של משרד התחבורה האמריקאי עולה כי 93% מתאונות הדרכים נגרמות כתוצאה מהגורם האנושי, והתראה מוקדמת של המערכות לנהג, עשויה למנוע כ-80% מתאונות הדרכים, ולחסוך בחיי בני אדם רבים".

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully