וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקנים מזהירים: אל תסמכו על מערכות בלימה אוטומטיות

29.8.2016 / 7:31

בכירים בארגון כלי הרכב האמריקני מתריעים בפני שאננות במכוניות להן מערכות בלימה אוטומטיות שמאטות לבד בסיועם של חיישנים ומצלמות. "תנהגו כאילו היא בכלל לא קיימת"

בקרת בלימה אוטומטית (פורד). אתר יצרן
בקרת בלימה אוטומטית במכוניות. לא כולן מתנהגות בידיוק באותו אופן/אתר יצרן

ארגון כלי הרכב האמריקני, ה-AAA, מזהיר את הנהגים מפני הפקדת האחריות בידי מערכות בלימה אוטומטיות שהופכות נפוצות יותר בכלי רכב חדשים. לדבריו, לא כל המערכות - הנעזרות בחיישנים ומצלמות להאט את הרכב במקרה חירום, בולמות בידיוק באותה עוצמה ומגיבות במהירות דומה. אי לכך, מומלץ לשמור על עירנות גבוהה.

נשמע כמו עצה מובנת מאליה? אולי, אבל נוכח הרחבת השימוש באמצעי זה, ה-AAA בדק באמצעות סקר פנימי שערך כי אכן ישנם פערים גדולים בתכונות של הטכנולוגיה בין כלי רכב אחד לאחר. "חלק מהן נועדו רק לגרום להאטה מדורגת, ולא למנוע תאונה. אחרות אמנם מביאות את המכונית לעצירה מוחלטת, אבל לא מסוגלות לחמוק מהתנגשות", כך אומר ל-CNN נשיא ה-AAA גרג באנון.

באנון לא שולל את הטכנולוגיה ואף נחשב לתומך נלהב שלה, אבל מזהיר מפני הסכנות האפשרויות הטמונות בהמצאותה ברכב של נהגים שאינם בקיאים ביכולותיה. "זו טכנולוגיה נהדרת, ואם הייתי מחפש לקנות רכב חדש - היא הייתה בראש סדר העדיפויות שלי. בתוך כך, קיים פער תהומי בין מה שהצרכנים מבינים לבין הביצועים שלה בפועל. ואת זה צריך לבדוק לעומק".

רוב היצרנים הגיעו להסכמה שעד שנת 2022 כמעט כל צי המכוניות שלהם יצויד במערכת לבלימה אוטומטית בעת חירום. כיום, כ-10% נמכרים עם מערכת זו בציוד התקני ומחצית מכלי הרכב משווקים אותה כאופציה.

"אני חושב שהבעיה היא, שחלק מהצרכנים נחשפים למכונית האוטנומית, וחושבים שלא צריך נהג כדי לבלום את הרכב. וזו פשוט טעות מסוכנת מיסודה. ראינו מה קרה לאחרונה עם טסלה", אומר באנון. עוד הוא מוסיף כי הנהגים חייבים להפנים שאפילו המערכות הטובות ביותר בשוק רק מקטינות את הסיכוי לתאונה ב-40% אם המכונית נוסעת במהירות של 73 קמ"ש.

ב-AAA, אומרים שבמבחנים שנערכו על ידם נמצא כי המערכות יעילות מאוד בצמצום ספיגת האנרגיה בתא הנהג במקרה של תאונה. "בוא נצא מנקודת הנחה, שאם אתה נוהג במהירות של 40 קמ"ש והמערכת הורידה 10 קמ"ש מעוצמת הפגיעה, אז הספיגה ירדה בכמעט 50%. כך או כך, הנהגים חייבים לשמור את הידיים על ההגה והרגל על דוושת הבלם. המערכת היא רק גיבוי. וכך צריך להתייחס אליה. תנהגו כאילו היא לא שם".

עוד בוואלה! רכב:
"תחושה מזויפת של בטיחות": טסלה S שוב נכשלת
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully