וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: פורשה חושפת את פנאמרה החדשה

31.8.2016 / 8:04

הדור השני של פורשה פנאמרה שופע חידושים, מציג עיצוב חיצוני מעודכן ותא נוסעים מהודר. אצלנו בנובמבר והחל ב-985,000 שקלים. קפצנו לפראג, לפגוש אותה מקרוב

השקת פורשה פנמרה 2017. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
השקת פורשה פנמרה 2017/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

פורשה השיקה השבוע את פנאמרה החדשה במיקום לא שיגרתי -מפעל לטיהור מי שפכים בעיר פראג. המקום הזה, שכיום משמש כמוזיאון היה שיא הטכנולוגיה לפני כמה מאות שנים אמרו קברניטי פורשה, והעירו בחגיגיות: "ראו עד כמה התקדמנו מאז".

פנאמרה שנחשפה בתמונות ומידע ראשוני ביוני השנה, הוצגה כעת לראשונה לתקשורת לקראת חשיפה רשמית לציבור בתערוכת פריז שתיערך בתחילת אוקטובר, והתחלת שיווק בנובמבר השנה. מיבואנית פורשה, 'אורכיד ספורטס קארס', נמסר שגם אלינו תגיע המכונית במהלך נובמבר ומחירי הדגם החדש ינועו בין 985,000 ל-1.445 מיליון שקלים.

הדור החדש של פנאמרה מבוסס על פלטפורמה חדשה שנקראת MSB שמשותפת גם לכמה דגמים של בנטלי כמו קונטיננטל ופליינג-ספר העתידיות. המידות גדולות במעט מהדור הקודם כך שפנאמרה החדשה ארוכה ב-3.4 ס"מ (504.9 ס"מ), רחבה ב-6 ס"מ (193.7 ס"מ), גבוהה ב-0.5 ס"מ (142.3 ס"מ) ובעלת בסיס גלגלים ארוך ב-3 ס"מ (295 ס"מ). בנוסף, גם קו הגג מאחור הונמך ב-2 ס"מ והסרן הקדמי הוסט לפנים כדי לצמצם את הסרח העודף. התוצאה לא רק שגרמה למכונית להראות נמוכה ורחבה יותר, היא גם עזרה לטפל בנקודת הביקורת של הדגם היוצא, שהתהדר בעיצוב לא מחמיא, בלשון המעטה. לא כולם התחברו לעיצוב של הדור הראשון, במיוחד נוכח קימוריו של החלק האחורי. הדור החדש לעומתו, מציג הופעה משופרת בהרבה, הרמונית ונקיה יותר ששומרת על זהות ל-911 וגם מיישרת קו עם הדורות הנוכחיים של דגמי היצרנית.

מה בחלל הנוסעים?

השקת פורשה פנמרה 2017. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
השקת פורשה פנמרה 2017/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

חלל האירוח עדיין עוטף 4 נוסעים בלבד במבנה יוקרתי, כשסביבת הנהג שונה לגמרי. נתחיל בשעון שממוקם מעל הקונסולה המרכזית, מחווה ל-356 הפתוחה מ-1955. מתחתיה ובמרכז הבקרות נמצא מסך מגע שממוקם לרוחב בגודל 12.3 אינץ' וידית הילוכים בתצורת ג'ויסטיק. מול הנהג מד סל"ד אנלוגי גדול אשר גם מפריד בין שני מסכי 7 אינץ' כל אחד, שמקרינים את המידע הרלוונטי על פי בחירת הנהג. עומס הכפתורים והפקדים שאפיין את הדגם הקודם, נעדר מהדגם הנוכחי בין היתר בשל מעבר של פונקציות רבות לפיקוד קולי.

רשימת האבזור כוללת את כל מה שאפשר להעלות על הדעת, כמעט: עיסוי במושבים, מיזוג אוויר אישי לכל נוסע, מערכת שמע של חברת 'בורמסטר', מיתלי אוויר אדפטיביים עם 3 מצבי קשיחות, מוטות מייצבים דינמיים, היגוי אחורי אקטיבי ועוד. היא גם תציע שלל מערכות בטיחות מתקדמות, בהן ראיית לילה תרמית, אפשרות לנהיגה אוטונומית באמצעות שילוב של מצלמת רדאר ומערכת ניווט שמסוגלות לצפות עד 3 ק"מ לפנים, תאורת לד-מטריקס עם 84 נורות ועוד.

למרות הצמיחה בממדים, מערכות הבטיחות המתקדמות שנוספו ורשימת האבזור שהתארכה, המשקל נותר דומה לזה של הדגם הקודם. הוא הושג בין היתר ע"י שימוש באלומיניום בחלקי מרכב שונים כמו מכסה המנוע, תא המטען, הגג והכנפיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מגדשי טורבו מתקדמים

השקת פורשה פנמרה 2017. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
השקת פורשה פנמרה 2017/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

בשלב ראשון, תוצע המכונית עם מנוע טווין-טורבו-דיזל וצמד מנועי טווין-טורבו-בנזין חדשים. בשנה הבאה יצטרפו להיצע מנועי V6 טורבו-בנזין ודיזל בהספק נמוך יותר וגם גרסה היברידית נטענת. כיצרנית שדלק רווי סוסים זורם בעורקיה, פורשה מאוד גאה במנועים החדשים ומספרת על הפעלת מגדש אחד או שניים לפי הצורך, על פי מיקום המגדשים בנקודה הנמוכה ביותר שניתן - במטרה להוריד את מרכז הכובד, כשהנקודה המעניינת ביותר מבחינה זו היא הרכבת המגדשים בתוך המנועים. לטענתה מבנה שכזה מקטין את המרחק לסעפת הפליטה ובכך מאפשר תגובה מהירה ומיידית יותר של המנוע, וכמובן גם שיפורים בזמינות הכוח, צריכת דלק וזיהום.

באגף הדיזל, טוענת פורשה למנוע הסדרתי החזק בעולם עם V8 בנפח 4.0 ליטר שמייצר 422 כ"ס ו-86.6 קג"מ, בטווח שבין 1,000(!) ל-3,250 סל"ד. גרסה זו שמכונה 4S תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות בדרך למהירות מרבית של-285 קמ"ש. באף הבנזין גם נמצא גרסת 4S, כשלזו V6 בנפח 2.9 ליטר ו-440 כ"ס, שמחליף את מנוע 3.0 ליטר (420 כ"ס) של הדור היוצא. התאוצה בגרסה זו אורכת 4.2 שניות והמהירות המרבית עומדת על 289 קמ"ש. מעליה תוצע גרסת 'טורבו' עם V8 בנפח 4.0 ליטר שמפיק 550 כ"ס - תוספת של 30 כ"ס לעומת ה-4.8 ליטר היוצא. התאוצה כאן תיארך 3.6 שניות בדרך למהירות מרבית של 306 קמ"ש.

כל המנועים מוצעים בשילוב לתיבה אוטומטית כפולת מצמד עם 8 הילוכים והנעה כפולה קבועה. עבור הירוקים שביניכם נבהיר שבפורשה גם מדברים על שיפור של כ-11% בצריכת הדלק.

ב-7 השנים בהן שווקה פורשה פנאמרה הקודמת, קצב מכירות הדגם הממוצע עמד על 20,000 י"ח בשנה. בפורשה מצפים לקצב מכירות גדול בהרבה מהדגם החדש.

עוד בוואלה! רכב:
פורשה לא תייצר 911 חשמלית, אף פעם?
תעודת זהות: הכירו את היבואן החדש של פורשה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully