וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספטמבר האחרון: דודג' דארט הגיעה לסוף דרכה

11.9.2016 / 7:40

דודג' תגנוז את הדארט בסיום חודש ספטמבר בעקבות ירידה חדה במכירות. בכירי המותג תולים את האשמה במעבר מרכבי סדאן לקרוסאוברים משפחתיים, בין היתר

דודג' דארט. אתר יצרן
דודג' דארט. גם הקשר האיטלקי לא הועיל/אתר יצרן

דודג' אשרה סופית שהדארט המשפחתית לא תשוב לאולמות המכירה בארה"ב אחרי שנת 2016, ובכך סגרה עוד פרק בקורותיו של המותג האמריקני הצולע שמתקשה לייצר הצלחות כלכליות מאז המשבר הגדול ב-2008. הדארט האחרונה תיוצר בסוף ספטמבר הנוכחי.

בדודג' טוענים, שהדארט שהוצגה מחדש ב-2013, ומבוססת על פלטפורמה של אלפא-רומיאו ג'ולייטה לא הצליחה לעמוד ביעדי מכירות שקבעו מנהלי קרייזלר, לא מעט בשל העובדה כי רוב הלקוחות מפנים את עורפם למכוניות סדאן ומטפסים חצי מדרגה לרכבי פנאי משפחתיים. גם שינוי של המפרטים והוזלת המחיר לא ממש חילצה את הדארט מהתחתית אליה נקלעה.

באופן מפתיע, דווקא התאומה שלה, קרייזלר 200, קיבלה חותמת להמשיך הרבה מעבר לשנת 2017, על אף שגם היא ספגה מפלה במכירותיה. בקרייזלר ניסו לכווץ מעט את ההיצע וצמצמו את רמות המפרט מ-6 ל-5 בניסיון לפשט את הרכיבים בפני הלקוחות. קרייזלר גם הוסיפה לה כמה קישוטים נחמדים למשוך את העין ונראה שלפחות בטווח הקצר, היא הצליחה להפיל ברשתה קהילה של קליינטים משוטטים.

הדארט, שהמשיכה רק באופן רוחני את הדגם המקורי משנות ה-70, נשענת ברובה על רכיבים של פיאט, ולמעשה נכנסה לנעליה של קרייזלר ניאון שזכורה לנו היטב כאן בישראל באמצע שנות ה-90. היא צוידה במגוון רחב של מנועים, החל ב-1.4 ל' עם 160 כ"ס ועד 2.4 ל' עם 185 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות או אוטומטית.

הדגם היחיד שנמכר כיום בישראל לשוק הפרטי ממותג דודג' הוא המיניוואן המשפחתי ג'רני לו 7 מושבים, ושמחירו עומד על 200 אלף שקלים.

עוד בוואלה! רכב:
פיאט טיפו החדשה במבחן דרכים
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • דודג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully