וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: דגמי הוסקווארנה 2017 בתל חדיד

5.9.2016 / 12:32

לאחר שנים שבהם דגמי הוסקוורנה שודרגו מידי שנה בפרטים קטנים יחסית, השנה מגיעה מהפכה של ממש. האופנועים חדשים לחלוטין: שלדות, מנועים, פלסטיקה, רדיאטורים ומתלים תוכננו מחדש בכדי לעזור לרוכב להגיע לביצועים טובים יותר לאורך זמן עם פחות מאמץ

קרדיט: רונן טופלברג קרדיט עריכת וידאו: רן צימט

הוזמנו על ידי חברת עופר אבניר, יבואן הוסקוורנה לישראל, להשקה מקומית של שלל דגמי 2017 שהתקיימה בתל חדיד באחד מאזורי הרכיבה שמאפיינים יותר מכל את תנאי הרכיבה בישראל. בנוסף לאופנועים החדשים הוצגו באירוע גם שלל האביזרים של הוסקוורנה הכוללים בנוסף לחלקים המשופרים גם ליין ביגוד ממותג ושלל ציוד נוסף לשטח.

השקת דגמי הוסקווארנה 2017. רונן טופלברג
השקת דגמי הוסקווארנה 2017/רונן טופלברג

ליין אופנועי הוסקוורנה עם מנועי ארבע פעימות כולל את הדגמים הבאים: 250, 350, 450 ו-501 FE. כל האופנועים קיבלו שלדה ראשית חדשה ותת שלדה עשויה מפולימרים בשילוב 30% סיבי פחמן על מנת לשפר את הקשיחות ולהוריד במשקל. פרט לדגם ה-250, מנוע זה עבר מהפכה בשנה שעברה, שאר המנועים חדשים לחלוטין ומשקלם נמוך יותר בצורה משמעותית. מערכת בקרת אחיזה, הניתנת לניתוק בעזרת מתג על הכידון, נוספה לדגמי הארבע פעימות בכדי להקל עוד יותר על הרוכב.

המתלים כוללים בולם קדמי חדש ללא מערכת ה-CS4 ולמעשה יש כאן חזרה לבולם ללא תא אוויר נפרד, אבל עם אפשרות כיוון של עומס הקפיצים בנוסף לכיווני השיכוך המקובלים. גם הבולם האחורי כמו כל שאר החלקים עבר דיאטה ומסתייע במערכת מנופים על מנת להשיג פעולה פרוגרסיבית וזה עדיין נותר ההבדל העיקרי בין דגמי הוסקוורנה השונים לבין דגמי קיטיאם.

החוויה המשמעותית ביותר במהלך הרכיבה הייתה ללא ספק תחושת הקלילות והשליטה הקלה באופנועים. המתלים החדשים מרגישים רכים וסופגים יותר בקלות וכתוצאה מכך מעבירים פחות מכות אל הידיים. להפתעתי, גם דגם ה-501 היה נוח מאוד ברכיבה טכנית איטית בעליות סלעים קשות ויחד עם זאת, בסינגלים המסולעים שמר על הכיוון ואפשר לשמור על מהירות גבוהה ללא מאמץ מיוחד. דגמי ה-450 וה-501 הורידו שישה קילוגרמים ממשקלם ובזכות כל ירדו למשקלים של 108.8 ו-109.3 בהתאמה וזה ללא ספק הורגש במהלך הרכיבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
השקת דגמי הוסקווארנה 2017. רונן טופלברג
השקת דגמי הוסקווארנה 2017/רונן טופלברג

סגנון חופשי

גם דגמי שתי הפעימות קיבלו את אותם חידושים בתחום המתלים והשלדה וגם הם נעשו קלים יותר באופן משמעותי

אופנועי שתי הפעימות לא כוללים השנה את דגם ה-125, אשר מסיבות של תקינה נמכר השנה רק ברישוי אפור לספורט מוטורי. דגמי ה-250,300 קיבלו מנוע חדש עם מערכת גל איזון לטובת ריסון הרעידות והפחתה של העומס על הידיים והמתנעים החשמליים הפכו להיות חלק אינטגרלי מבלוק המנוע. מאיידים חדשים מתוצרת מיקוני אמורים להקל על מלאכת הכיוון הסיזיפית של מנועי שתי הפעימות ויחד עם מערכת הפליטה החדשה עקומת ההספק של המנועים נעשתה אחידה עוד יותר וכל זה לטובת ניהוג קל יותר בעיקר בתנאי אחיזה ירודים.

גם דגמי שתי הפעימות קיבלו את אותם חידושים בתחום המתלים והשלדה וגם הם נעשו קלים יותר באופן משמעותי. התוצאה מורגשת היטב ברכיבה ולא אגזים אם אומר, שדגם ה-300 החדש מעביר רעידות שמזכירות לי את אופנועי ה-125 כל זה מאפשר לרוכב להשקיע פחות מאמץ ולהשיג ביצועים טובים יותר לאורך זמן. דגמי שתי הפעימות נעשו קלים בשני קילוגרמים לעומת הדגמים הקודמים, אך בזמן הרכיבה התחושה היא שהאופנועים הרבה יותר קלים בזכות המיקום החדש של המנוע בתוך השלדות והורדה של מרכז הכובד.

מה בעתיד?

בקרוב מאוד נתחיל לבחון את שלל האופנועים החדשים במקומות הכי מעניינים ומאתגרים שנמצא, גם מול המתחרים הישירים שלהם בארץ, ונבדוק עד כמה הדור החדש של אופנועי הוסקוורנה מצליח לעמוד מאחורי כל ההבטחות והנתונים שבדפי הנתונים וברכיבה הקצרה בתל חדיד בהחלט השאירו לנו טעם של עוד.

מחירי האופנועים החדשים "על הכביש" בש"ח:
TE250 59,450
TE300 64,410
FE250 67,385
FE350 68,375
FE450 69,370
FE501 72,400

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully